Bronie do walki wręcz w Dying Light | Walka poradnik Dying Light
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Bronie do walki wręcz
W Dying Light podobnie jak w grach z serii Dead Island bronie do walki wręcz są najczęściej wykorzystywanymi do atakowania napotykanych przeciwników, zwłaszcza jeśli jest tu mowa o mniej wymagających odmianach zarażonych, których powolne ruchy zachęcają do bezpośrednich potyczek. W grze do zdobycia jest kilkadziesiąt różnych odmian broni białej, przy czym generalnie można tu dokonać podziału na dwie główne kategorie, a mianowicie na bronie obuchowe oraz na bronie sieczne.
Bronie obuchowe w grze to przede wszystkim różnego rodzaju rurki, młoty oraz kije (głównie baseballowe). Przedmioty z tej grupy są zazwyczaj bardziej masywne i mogą przez to zadawać duże obrażenia. Bronie te dobrze też sprawdzają się wtedy gdy zależy ci na łamaniu kończyn atakowanych przeciwników.
Bronie sieczne w grze to przede wszystkim różnego rodzaju odmiany noży oraz siekier. Wiele broni z tej grupy jest małych i pozwala na wyprowadzanie szybszych ataków, choć możesz też odnaleźć między innymi znacznie większe dwuręczne toporki. Bronie te dobrze sprawdzają się w tych sytuacjach gdy zależy ci na odcinaniu kończyn przeciwników. To w mojej ocenie czyni je lepszymi od broni obuchowych, gdyż dzięki pojedynczemu udanemu atakowi możesz wyraźnie osłabić przeciwnika (np. ucinając mu rękę lub nogę) czy błyskawicznie go zabić dzięki odcięciu mu głowy.
Każda broń w grze jest opisana kilkoma podstawowymi współczynnikami, aczkolwiek nie musisz się w nie za wszelką cenę dokładniej wczytywać. Ważniejsze są oznaczenia kolorystyczne, które symbolizują jakość oraz wartość danego przedmiotu. W początkowej fazie gry będziesz odnajdywał głównie białe bronie, ale z czasem zaczniesz natrafiać na coraz więcej ich rzadszych odmian. Staraj się przede wszystkim szukać broni oznaczanych kolorami fioletowym oraz pomarańczowym. Po tym jak już je zdobędziesz zostawiaj je sobie na najtrudniejsze walki, tak by ich przedwcześnie nie zużyć.
Niezależnie od tego czy korzystasz z broni obuchowej czy siecznej musisz niestety liczyć się z tym, że każdy wyprowadzony atak pozbawi głównego bohatera określonej liczby punktów wytrzymałości (staminy). Obowiązuje tu reguła, że im cięższa broń, tym więcej punktów staminy potrzebnych jest do wykonania ataku. Przykładowo, największe dwuręczne bronie mogą w wyniku pojedynczego ataku pozbawić bohatera nawet 2/3 paska staminy.
Pasek wytrzymałości zawsze pojawia się na ekranie w momencie ataku (został on zaznaczony na powyższym obrazku). Nie doprowadzaj do tego żeby zbyt duża liczba ataków go całkowicie wyczerpała, bo sterowana postać opadnie wtedy z sił. Przez kilka chwil nie tylko nie będzie mogła dalej wyprowadzać ciosów, ale również stanie się łatwiejszym celem dla przeciwników. Staraj się po każdym jednym dużym ataku lub kilku słabszych odskoczyć na chwilę od wrogów i pozwolić na to żeby stamina się samoczynnie zregenerowała (przez cały ten czas pozostawaj w ruchu).
Uwaga - Wyprowadzanie kopniaków nie zużywa paska staminy. Możesz w rezultacie na nich polegać jeśli widzisz, że w stronę osłabionego bohatera zmierza przeciwnik z zamiarem wykonania nowych ataków wręcz.