13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena poradnik Dying Light
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
13: Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2
Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 12 - Muzeum (Stare Miasto).
Nagroda: 20000 punktów doświadczenia
Uwaga - Zadanie to pojawia się w dzienniku podczas pobytu w Starym Mieście, a konkretnie w wyniku jednego ze spotkań z Troy. W celu zaliczenia jego najważniejszej części musisz dotrzeć właśnie do oddzielnej lokacji świata z wielką anteną znajdującą się na jednym ze wzgórz.
Po załadowaniu przez grę nowego obszaru nie rozpoczniesz od razu przy antenie, tylko najpierw będziesz musiał przejść przez kanały (punkt 1a na mapie). W trakcie przemierzania kanałów po raz kolejny odnajdziesz dwururkę (Double-barrel Shotgun) i jeśli nie zdobyłeś jej w poprzedniej misji to teraz warto ją podnieść, bo już wkrótce bardzo ci się przyda. W jednym z kolejnych pomieszczeń główny bohater wpadnie na wyjca. Gwoli przypomnienia, musisz podbiec do potwora i jak najszybciej (zanim stracisz zbyt dużo punktów zdrowia) wcisnąć klawisz/przycisk interakcji żeby pozbawić go życia.
Tuż po zabiciu wyjca spróbuj zbliżyć się do północno-zachodniej barykady (punkt 1b na mapie), tak by przebił się przez nią ogromny mutant. SZYBKO wycofaj się teraz w okolice miejsca, w którym wcześniej odnalazłeś strzelbę. Ustaw się na tutejszym górnym balkoniku i zaczekaj na pojawienie się mutanta oraz licznych biegających potworów, które zostały przyciągnięte w to miejsce krzykiem zamordowanego przed kilkoma chwilami wyjca. Wykorzystaj to, że przeciwnicy mają problemy ze wspięciem się na tutejszą platformę i ostrzeluj ich właśnie z wyższej półki. Najlepiej jest do tego celu wykorzystywać dwururkę i celować w miarę możliwości w głowy zombiaków. Zabij przede wszystkim mutanta i postaraj się dodatkowo zlikwidować większość pozostałych potworów.
Nie radzę zbyt długo pozostawać na górnym balkoniku, bo niestety na miejsce zabitych zarażonych nieustannie będą pojawiali się kolejni. Wyrusz w stronę barykady, przez którą przebił się zabity przez Ciebie duży mutant i udaj się dalej na północny-zachód. Dotrzesz do dwóch krat prowadzących do kolejnej części kanałów. Ustaw się przy dowolnej z nich i wejdź w interakcję z pokrętłem. Na taką akcję zdecyduj się w przerwach między atakami biegających zarażonych, bo musisz mieć co najmniej kilka sekund żeby przekręcić zawór. Skorzystaj z nowego przejścia i po znalezieniu się w kolejnej sali zacznij od jak najszybszego wymordowania wszystkich zarażonych-ropuch przebywających w tej okolicy (warto celować w czerwone beczki).
Twoje kolejne zadanie to dotarcie na pozornie niedostępne górne balkoniki, bo tylko w ten sposób opuścisz tę część kanałów. Udaj się na północny-zachód i zlokalizuj półkę, na którą Crane będzie mógł się wdrapać (punkt 1c na mapie) i rozpocząć tym samym wspinaczkę. Dotrzyj do metalowych balkoników i przeskocz na sąsiednią platformę. Musisz następnie przejść po niebieskiej rurze. Pozwoli ci to dotrzeć do niewielkiego, wysoko położonego balkoniku.
Popatrz do góry i złap się pokazanej na powyższym obrazku żółtej rury. Przesuwaj się po tej rurze sukcesywnie w prawo i często sprawdzaj swoje położenie. Puść się rury po tym jak znajdziesz się dokładnie nad nową niewielką platformą. Odwróć się i wykonaj skok w stronę nieco bardziej oddalonego balkoniku (przytrzymaj dla pewności klawisz/przycisk skoku). Ruszaj dalej. Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do tego żeby ponownie skorzystać z rur. Tym razem będą to dwie niebieskie rury, z pomocą których dotrzesz do nowej platformy. Możesz już zwrócić się w stronę ostatniego balkoniku i wykonać jeszcze jeden wymagający skok. Wyjdź z tego pomieszczenia i skorzystaj z pobliskich schodów. W kolejnych pomieszczeniach będziesz wpadał na zarażonych i jeśli tylko dysponujesz umiejętnością Ciche zabójstwo (Takedown) dobrze jest zachodzić ich od tyłu i po cichu zabijać. Staraj się nie korzystać początkowo z broni palnej, bo zaalarmuje to wszystkie zombiaki.
Wkrótce dotrzesz do wyjścia z kanałów (punkt 1d na mapie). Ustaw się przy krawędzi półki, zwróć się w stronę widocznych na dole niebieskich worków i postaraj się na nich wylądować, dzięki czemu unikniesz obrażeń. Twoje kolejne zadanie to odnalezienie karty dostępu i musisz w tym celu zbadać dwa oznaczone przez grę obszary. Zacznij od dotarcia do obszaru zlokalizowanego bliżej miejsca startu, a konkretnie na północny-wschód od niego (punkt 1e na mapie). Tutejszych zombiaków nie musisz w ogóle atakować, choć uważaj oczywiście na zbója, na wybuchających zarażonych oraz na zarażonego-ropuchę. Zajmij się zbadaniem czterech niebieskich kontenerów - dwóch na dole i dwóch na górze. Pozwoli to ustalić Crane'owi, że nie ma tu karty dostępu.
Teraz wyrusz w stronę drugiego żółtego obszaru zlokalizowanego w centralnej części mapy (punkt 1f na mapie). W miejscu tym musisz się o wiele bardziej pilnować. Postaraj się przede wszystkim zlikwidować zarażonych-ropuchy stojących na kontenerach i unikaj w międzyczasie dużych fragmentów betonu rzucanych przez mutantów. Z samymi mutantami nie musisz walczyć i możesz zająć się jedynie zbadaniem okolicy. Do kolejnych niebieskich kontenerów wskakuj przez otwory w dachu i poszukiwaną kartę dostępu (Access Card) odnajdziesz przy zwłokach w południowym kontenerze.
Kolejny cel podróży to podstacja znajdująca się w północno-zachodniej części mapy. Najlepiej jest zdecydować się na przeprawę główną drogą prowadzącą na wzgórze. Do odgrodzonego obszaru zbliż się od południowej strony (punkt 1g na mapie) i przeskocz przez bramkę w miejscu, w którym nie ma zasieków. Tak jak wcześniej musisz zachować w tym miejscu odpowiednie środki ostrożności. Postaraj się szybko dotrzeć na dachy pobliskich budynków i pozabijać zarażonych-ropuchy. Rozpraw się też ze wszystkimi biegającymi i wybuchowymi zarażonymi. Mutantów możesz zignorować, choć oczywiście uważaj na ich ataki (rzucanie fragmentami betonu i wykonywanie szarż). Zdobytej niedawno karty dostępu użyj do otwarcia środkowego budynku (punkt 1h na mapie). Wejdź do drugiego pomieszczenia i zlokalizuj skrzynkę z bezpiecznikami.
Wyjdź z budynku, odciągnij zombiaki gdzieś na południe i następnie szybko zbliż się do podstawy anteny komunikacyjnej (punkt 1i na mapie). Musisz tu wejść w interakcję z panelem kontrolnym. Oddal się i zaczekaj aż winda rozbije się na parterze. Wykorzystaj to, że powstała dziura i przedostań się do środka metalowej konstrukcji z zamiarem skorzystania z tutejszej drabiny. Wyjdź po drabinie maksymalnie na górę, obróć się w lewo i doskocz do pokazanej na powyższym obrazku platformy. Możesz już skorzystać ze schodów i kontynuować wspinaczkę.
W drodze na szczyt wieży czeka Cię niestety kilka trudniejszych momentów. Mowa tu w głównej mierze o sytuacjach, w których konieczne okaże się doskakiwanie do czerwonych i szarych elementów konstrukcji wieży. Za każdym razem dobrze wymierz sobie skok i miej przytrzymany do końca klawisz/przycisk skoku. Po drodze zmuszony też zostaniesz do ustawienia się na jednym z bocznych balkoników i dopiero po odwróceniu się zauważysz nad sobą nowe interaktywne krawędzie. Na jednej z metalowych platform zauważysz kilka ciał i warto zaatakować zombiaki zanim pozbierają się z ziemi (jeśli nie zdążysz to spróbuj zepchnąć potwory z półki kopniakami). Wkrótce dotrzesz w wyznaczone przez grę miejsce. Otwórz tu nową skrzynkę i nadaj komunikat. Przed Tobą rozmowy z G.R.E. oraz z Savvym, po zaliczeniu których otrzymasz dalsze wytyczne.
Musisz teraz dotrzeć do tunelu znajdującego się w środkowej części mapy (punkt 1j na mapie). Rozpocznij od złapania się liny i po przedwczesnym puszczeniu się jej wypłyń na powierzchnię. Po znalezieniu się w tunelu zlokalizuj po lewej stronie niewielkie białe drzwi i je otwórz. Na nowe zombiaki zaczniesz wpadać tuż po tym jak powrócisz do głównej części tunelu. Dobrze byłoby część z nich eliminować (w szczególności uważaj na wybuchających zarażonych!) i w realizacji tego celu mogą ci pomóc chociażby koktajle Mołotowa. Kieruj się cały czas na południe.
W końcowej części tunelu Crane zostanie zaatakowany przez liczną grupę przemieńców, czyli nocnych zarażonych. NIE ATAKUJ ICH, bo byłaby to przegrana walka. Zamiast tego jak najszybciej rzuć się do ucieczki. W trakcie rozgrywania tej sceny możesz pomagać sobie latarką UV lub flarami UV do spowalniania ścigających Crane'a potworów. Pościg powinien dobiec końca niedługo po wspięciu się na przyczepę cięzarówki i dotarciu do nowych drzwi. Rozpocznij nowy liniowy przemarsz, przepływając po drodze przez podwodny tunel. Wkrótce dotrzesz do drzwi prowadzących do Starego Miasta (punkt 1k na mapie). Po wysłuchaniu rozmowy z doktorem Camdenem (już po znalezieniu się z powrotem w Starym Mieście) quest ten dobiegnie końca.