Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dying Light - poradnik do gry

Dying Light - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena poradnik Dying Light

Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016

13: Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2

Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 12 - Muzeum (Stare Miasto).

Nagroda: 20000 punktów doświadczenia

Uwaga - Zadanie to pojawia się w dzienniku podczas pobytu w Starym Mieście, a konkretnie w wyniku jednego ze spotkań z Troy. W celu zaliczenia jego najważniejszej części musisz dotrzeć właśnie do oddzielnej lokacji świata z wielką anteną znajdującą się na jednym ze wzgórz.

Wyeliminuj nowego zombiaka-wyjca - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Wyeliminuj nowego zombiaka-wyjca

Po załadowaniu przez grę nowego obszaru nie rozpoczniesz od razu przy antenie, tylko najpierw będziesz musiał przejść przez kanały (punkt 1a na mapie). W trakcie przemierzania kanałów po raz kolejny odnajdziesz dwururkę (Double-barrel Shotgun) i jeśli nie zdobyłeś jej w poprzedniej misji to teraz warto ją podnieść, bo już wkrótce bardzo ci się przyda. W jednym z kolejnych pomieszczeń główny bohater wpadnie na wyjca. Gwoli przypomnienia, musisz podbiec do potwora i jak najszybciej (zanim stracisz zbyt dużo punktów zdrowia) wcisnąć klawisz/przycisk interakcji żeby pozbawić go życia.

Wycofaj się w okolice miejsca gdzie zdobyłeś dwururkę i zacznij eliminować zarażonych - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Wycofaj się w okolice miejsca gdzie zdobyłeś dwururkę i zacznij eliminować zarażonych

Tuż po zabiciu wyjca spróbuj zbliżyć się do północno-zachodniej barykady (punkt 1b na mapie), tak by przebił się przez nią ogromny mutant. SZYBKO wycofaj się teraz w okolice miejsca, w którym wcześniej odnalazłeś strzelbę. Ustaw się na tutejszym górnym balkoniku i zaczekaj na pojawienie się mutanta oraz licznych biegających potworów, które zostały przyciągnięte w to miejsce krzykiem zamordowanego przed kilkoma chwilami wyjca. Wykorzystaj to, że przeciwnicy mają problemy ze wspięciem się na tutejszą platformę i ostrzeluj ich właśnie z wyższej półki. Najlepiej jest do tego celu wykorzystywać dwururkę i celować w miarę możliwości w głowy zombiaków. Zabij przede wszystkim mutanta i postaraj się dodatkowo zlikwidować większość pozostałych potworów.

Jedno z dwóch możliwych przejść do kolejnej części kanałów - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Jedno z dwóch możliwych przejść do kolejnej części kanałów

Nie radzę zbyt długo pozostawać na górnym balkoniku, bo niestety na miejsce zabitych zarażonych nieustannie będą pojawiali się kolejni. Wyrusz w stronę barykady, przez którą przebił się zabity przez Ciebie duży mutant i udaj się dalej na północny-zachód. Dotrzesz do dwóch krat prowadzących do kolejnej części kanałów. Ustaw się przy dowolnej z nich i wejdź w interakcję z pokrętłem. Na taką akcję zdecyduj się w przerwach między atakami biegających zarażonych, bo musisz mieć co najmniej kilka sekund żeby przekręcić zawór. Skorzystaj z nowego przejścia i po znalezieniu się w kolejnej sali zacznij od jak najszybszego wymordowania wszystkich zarażonych-ropuch przebywających w tej okolicy (warto celować w czerwone beczki).

Półka, na którą musisz się wspiąć żeby rozpocząć wspinaczkę - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Półka, na którą musisz się wspiąć żeby rozpocząć wspinaczkę

Twoje kolejne zadanie to dotarcie na pozornie niedostępne górne balkoniki, bo tylko w ten sposób opuścisz tę część kanałów. Udaj się na północny-zachód i zlokalizuj półkę, na którą Crane będzie mógł się wdrapać (punkt 1c na mapie) i rozpocząć tym samym wspinaczkę. Dotrzyj do metalowych balkoników i przeskocz na sąsiednią platformę. Musisz następnie przejść po niebieskiej rurze. Pozwoli ci to dotrzeć do niewielkiego, wysoko położonego balkoniku.

Popatrz do góry i złap się pokazanej na powyższym obrazku żółtej rury - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry

Popatrz do góry i złap się pokazanej na powyższym obrazku żółtej rury. Przesuwaj się po tej rurze sukcesywnie w prawo i często sprawdzaj swoje położenie. Puść się rury po tym jak znajdziesz się dokładnie nad nową niewielką platformą. Odwróć się i wykonaj skok w stronę nieco bardziej oddalonego balkoniku (przytrzymaj dla pewności klawisz/przycisk skoku). Ruszaj dalej. Po kilku chwilach zmuszony zostaniesz do tego żeby ponownie skorzystać z rur. Tym razem będą to dwie niebieskie rury, z pomocą których dotrzesz do nowej platformy. Możesz już zwrócić się w stronę ostatniego balkoniku i wykonać jeszcze jeden wymagający skok. Wyjdź z tego pomieszczenia i skorzystaj z pobliskich schodów. W kolejnych pomieszczeniach będziesz wpadał na zarażonych i jeśli tylko dysponujesz umiejętnością Ciche zabójstwo (Takedown) dobrze jest zachodzić ich od tyłu i po cichu zabijać. Staraj się nie korzystać początkowo z broni palnej, bo zaalarmuje to wszystkie zombiaki.

Pierwszy z dwóch obszarów nadających się do zbadania - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Pierwszy z dwóch obszarów nadających się do zbadania

Wkrótce dotrzesz do wyjścia z kanałów (punkt 1d na mapie). Ustaw się przy krawędzi półki, zwróć się w stronę widocznych na dole niebieskich worków i postaraj się na nich wylądować, dzięki czemu unikniesz obrażeń. Twoje kolejne zadanie to odnalezienie karty dostępu i musisz w tym celu zbadać dwa oznaczone przez grę obszary. Zacznij od dotarcia do obszaru zlokalizowanego bliżej miejsca startu, a konkretnie na północny-wschód od niego (punkt 1e na mapie). Tutejszych zombiaków nie musisz w ogóle atakować, choć uważaj oczywiście na zbója, na wybuchających zarażonych oraz na zarażonego-ropuchę. Zajmij się zbadaniem czterech niebieskich kontenerów - dwóch na dole i dwóch na górze. Pozwoli to ustalić Crane'owi, że nie ma tu karty dostępu.

Karta dostępu jest w południowym kontenerze - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Karta dostępu jest w południowym kontenerze

Teraz wyrusz w stronę drugiego żółtego obszaru zlokalizowanego w centralnej części mapy (punkt 1f na mapie). W miejscu tym musisz się o wiele bardziej pilnować. Postaraj się przede wszystkim zlikwidować zarażonych-ropuchy stojących na kontenerach i unikaj w międzyczasie dużych fragmentów betonu rzucanych przez mutantów. Z samymi mutantami nie musisz walczyć i możesz zająć się jedynie zbadaniem okolicy. Do kolejnych niebieskich kontenerów wskakuj przez otwory w dachu i poszukiwaną kartę dostępu (Access Card) odnajdziesz przy zwłokach w południowym kontenerze.

Miejsce gdzie musisz użyć karty dostępu - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Miejsce gdzie musisz użyć karty dostępu

Kolejny cel podróży to podstacja znajdująca się w północno-zachodniej części mapy. Najlepiej jest zdecydować się na przeprawę główną drogą prowadzącą na wzgórze. Do odgrodzonego obszaru zbliż się od południowej strony (punkt 1g na mapie) i przeskocz przez bramkę w miejscu, w którym nie ma zasieków. Tak jak wcześniej musisz zachować w tym miejscu odpowiednie środki ostrożności. Postaraj się szybko dotrzeć na dachy pobliskich budynków i pozabijać zarażonych-ropuchy. Rozpraw się też ze wszystkimi biegającymi i wybuchowymi zarażonymi. Mutantów możesz zignorować, choć oczywiście uważaj na ich ataki (rzucanie fragmentami betonu i wykonywanie szarż). Zdobytej niedawno karty dostępu użyj do otwarcia środkowego budynku (punkt 1h na mapie). Wejdź do drugiego pomieszczenia i zlokalizuj skrzynkę z bezpiecznikami.

Wyjdź z budynku, odciągnij zombiaki gdzieś na południe i następnie szybko zbliż się do podstawy anteny komunikacyjnej (punkt 1i na mapie) - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry

Wyjdź z budynku, odciągnij zombiaki gdzieś na południe i następnie szybko zbliż się do podstawy anteny komunikacyjnej (punkt 1i na mapie). Musisz tu wejść w interakcję z panelem kontrolnym. Oddal się i zaczekaj aż winda rozbije się na parterze. Wykorzystaj to, że powstała dziura i przedostań się do środka metalowej konstrukcji z zamiarem skorzystania z tutejszej drabiny. Wyjdź po drabinie maksymalnie na górę, obróć się w lewo i doskocz do pokazanej na powyższym obrazku platformy. Możesz już skorzystać ze schodów i kontynuować wspinaczkę.

Ostrożnie doskakuj do kolejnych elementów wieży - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Ostrożnie doskakuj do kolejnych elementów wieży

W drodze na szczyt wieży czeka Cię niestety kilka trudniejszych momentów. Mowa tu w głównej mierze o sytuacjach, w których konieczne okaże się doskakiwanie do czerwonych i szarych elementów konstrukcji wieży. Za każdym razem dobrze wymierz sobie skok i miej przytrzymany do końca klawisz/przycisk skoku. Po drodze zmuszony też zostaniesz do ustawienia się na jednym z bocznych balkoników i dopiero po odwróceniu się zauważysz nad sobą nowe interaktywne krawędzie. Na jednej z metalowych platform zauważysz kilka ciał i warto zaatakować zombiaki zanim pozbierają się z ziemi (jeśli nie zdążysz to spróbuj zepchnąć potwory z półki kopniakami). Wkrótce dotrzesz w wyznaczone przez grę miejsce. Otwórz tu nową skrzynkę i nadaj komunikat. Przed Tobą rozmowy z G.R.E. oraz z Savvym, po zaliczeniu których otrzymasz dalsze wytyczne.

Możesz atakować zwykłych zarażonych z tunelu lub ich omijać - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Możesz atakować zwykłych zarażonych z tunelu lub ich omijać

Musisz teraz dotrzeć do tunelu znajdującego się w środkowej części mapy (punkt 1j na mapie). Rozpocznij od złapania się liny i po przedwczesnym puszczeniu się jej wypłyń na powierzchnię. Po znalezieniu się w tunelu zlokalizuj po lewej stronie niewielkie białe drzwi i je otwórz. Na nowe zombiaki zaczniesz wpadać tuż po tym jak powrócisz do głównej części tunelu. Dobrze byłoby część z nich eliminować (w szczególności uważaj na wybuchających zarażonych!) i w realizacji tego celu mogą ci pomóc chociażby koktajle Mołotowa. Kieruj się cały czas na południe.

Możesz używać światła UV do spowalniania pościgu - 13 - Tu Radio Harran (Broadcast) - część 2 | Główne zadania - Antena - Dying Light - poradnik do gry
Możesz używać światła UV do spowalniania pościgu

W końcowej części tunelu Crane zostanie zaatakowany przez liczną grupę przemieńców, czyli nocnych zarażonych. NIE ATAKUJ ICH, bo byłaby to przegrana walka. Zamiast tego jak najszybciej rzuć się do ucieczki. W trakcie rozgrywania tej sceny możesz pomagać sobie latarką UV lub flarami UV do spowalniania ścigających Crane'a potworów. Pościg powinien dobiec końca niedługo po wspięciu się na przyczepę cięzarówki i dotarciu do nowych drzwi. Rozpocznij nowy liniowy przemarsz, przepływając po drodze przez podwodny tunel. Wkrótce dotrzesz do drzwi prowadzących do Starego Miasta (punkt 1k na mapie). Po wysłuchaniu rozmowy z doktorem Camdenem (już po znalezieniu się z powrotem w Starym Mieście) quest ten dobiegnie końca.