10 - Malowanie ogniem (Public Face) | Główne zadania - Stare Miasto poradnik Dying Light
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
10: Malowanie ogniem (Public Face)
Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 9 - Wyższe wykształcenie (Loft na mapie).
Nagroda: 20000 punktów doświadczenia
Wyrusz w stronę południowej części Starego Miasta (punkt 2a na mapie) i po dotarciu na miejsce uważaj na zarażonych-ropuchy, którzy mogą stacjonować w tej okolicy. Odszukaj niewielką dziurę i wskocz do niej, decydując się na przepłynięcie przez tutejszy zalany tunel. Wykonanie tej akcji pozwoli ci na dotarcie do drzwi prowadzących do kanałów. Tuż po znalezieniu się w kanałach odszukaj zerwany fragment posadzki. Musisz ponownie wskoczyć do wody i dopłynąć do przeciwległego końca podwodnego tunelu. Wejdź do dużej rury, podążąjąc ścieżką wyznaczoną przez rozpalone flary.
Już wkrótce zaczniesz wpadać na zombiaki i w szczególności uważaj na eksplodujących zarażonych, nie pozwalając im zbliżyć się do Crane'a. Niedługo po otwarciu nowych drzwi Crane na chwilę osłabnie, ale nie musisz panikować, bo jest to oskryptowana akcja, której nie mogłeś zapobiec. Dotrzyj do przebywającego w tej okolicy Michaela i porozmawiaj z nim, dowiadując się o konieczności podłożenia materiałów wybuchowych w czterech różnych częściach budynku. Zabierz cztery zdalnie detonowane ładunki wybuchowe (Explosives) leżące na szafce obok i otwórz czerwone drzwi, tak by rozpocząć eksplorację wieżowca. Najpierw musisz dotrzeć na 10 piętro, tak więc wyrusz po schodach na górę. Po znalezieniu się na pierwszym piętrze odszukaj windę, wejdź do niej i wpraw ją w ruch.
Winda nie dojedzie niestety aż na dziesiąte piętro. Po tym jak zatrzyma się mniej więcej w połowie drogi doskocz do włazu i wdrap się na jej dach. Zaczekaj aż znieszktałcenia obrazu stracą nieco na sile i rozpocznij wspinaczkę, w trakcie której doskakuj do kolejnych żółto-czarnych krawędzi. Musisz na bieżąco obracać się żeby lokalizować wyżej położone krawędzie. Na sam koniec doskocz do otwartych drzwi na dziewiątym piętrze. Zacznij badać dziewiąte piętro, w szczególności zwracając uwagę na sufity poszczególnych pomieszczeń. Jeden z sufitów jest całkowicie zniszczony i będziesz mógł wspiąć się w tym miejscu z zamiarem dotarcia na upragnione 10 piętro. Zajmij się eksplorację okolicy i pilnuj się, bo będziesz tu już regularnie wpadał na zombiaki i wśród potworów znajdą się m.in. dwaj eksplodujący zarażeni.
Na 10 piętrze musisz dotrzeć do dwóch mieszkań - 105 i 106. W przypadku każdego z tych mieszkań wymagane okaże się wymordowanie co najmniej kilku zombiaków i do zabijania większych grup pomagaj sobie np. koktajlami Mołotowa. W każdym z mieszkań odszukaj kuchenkę gazową i wejdź z nią w interakcję celem zamontowania bomby. Po zamontowaniu dwóch bomb odszukaj nową klatkę schodową. Wyjdź po schodach na 12 piętro, uważając na wybuchającego zombiaka i biegających zarażonych przebywających w tej okolicy. Tak jak wcześniej musisz pozaglądać do okolicznych pomieszczeń z zamiarem odnalezienia pokoju z dużą dziurą zamiast sufitu. Doskocz do górnej krawędzi żeby przedostać się na trzynaste piętro.
Na trzynastym piętrze do odwiedzenia są mieszkania o numerach 134 i 137. W mieszkaniu 134 wpadniesz na nową odmianę "zarażonych-dzieci" zwanych wyjcami. Gra nie pozwoli ci za pierwszym razem uniknąć ataku wyjca polegającego na ogłuszeniu Crane'a swym krzykiem i przywołania jednocześnie wszystkich okolicznych zombiaków. Pomóż sobie koktajlami Mołotowa żeby powstrzymać nadciągające potwory i uważaj m.in. na zarażonego-ropuchę, który powinien pojawić się na tym piętrze. Po zabezpieczeniu okolicy ponownie zbliż się do mieszkania 134. Wyjców możesz próbować zabijać na przykład z pomocą broni palnej, ale lepiej jest skorzystać z rekomendowanej przez grę metody. Podbiegnij mianowicie szybko do potwora i wciśnij klawisz/przycisk interakcji, doprowadzając do uspokojenia i następnie zamordowania wyjca bez dania mu szansy na jakąkolwiek reakcję.
Po oczyszczeniu z potworów mieszkania numer 134 odszukaj nową kuchenkę i uzbrój trzeci ładunek. Przejdź teraz do mieszkania 137, w którym nie czekają na szczęście na Ciebie żadne nowe niespodzianki. Po wysłuchaniu rozmowy przez radio z Michaelem wyrusz z powrotem w stronę niższych pięter, tym razem wskakując do dużych dziur w odwiedzanych już wcześniej mieszkaniach. Docelowo musisz dotrzeć do windy i rozsunąć jej drzwi. Wykonaj skok w stronę lin rozwieszonych w szybie i zjedź po nich na sam dół. Wskocz do windy, wciśnij przycisk żeby wprawić ją ponownie w ruch i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na nowe piętro. Pilnuj się, bo tuż po tym jak wyjdziesz z windy zostaniesz zaatakowany przez większą grupę zarażonych, wśród których znajdzie się między innymi zbój (nie musisz go zabijać).
Podążaj liniowymi korytarzami, które zaprowadzą Cię do oznaczonego na mapie żółtego obszaru w piwnicy. Odszukaj tu detonator (uwaga na okoliczne wybuchowe zombiaki!) i zabierz go. Wskocz do pobliskiego tunelu, przejdź przez niego i wyrusz prosto. Wkrótce dotrzesz do obszaru w kanałach, w których przebywa kolejny zbój. Możesz spróbować pokonać tego potwora lub go zignorować, wykorzystując to, że jest powolny. Skorzystaj z drabiny i zacznij doskakiwać do kolejnych balkoników (muszą to być idealnie wymierzone skoki), docierając docelowo do nowej dużej rury. Skorzystaj z ostatniej drabiny i wyjdź z kanałów (punkt 2b na mapie). Pozwól Crane'owi na zdetonowanie ładunków i wysłuchaj kilku nowych rozmów.