15 - Ewakuacja (Extraction) - część 2 | Główne zadania - Slumsy #2 | Dying Light poradnik Dying Light
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
15: Ewakuacja (Extraction) - część 2
Sposób odblokowania: Musisz zaliczyć główne zadanie 14 - Klinika (Stare Miasto).
Poziom trudności: wysoki
Uwaga - Zadanie to dodane zostało do Twojego dziennika jeszcze w trakcie pobutu w Starym Mieście, a konkretnie po opuszczeniu kliniki doktora Camdena. W celu zaliczenia jego najważniejszej części należy jednak powrócić właśnie do slumsów, bo to właśnie tu znajduje się główna siedziba Raisa.
Jeżeli wybrałeś główne przejście kanałami to rozpoczniesz w odwiedzanym już wcześniej tunelu (punkt 7a na mapie), a jeżeli wybrałeś polecane przeze mnie alternatywne przejście (to sąsiadujące z tunelem w obszarze z anteną) to miejscem startu będzie bezpieczna strefa w północnej części slumsów (punkt 7b na mapie). W obu przypadkach aktualny cel podróży jest taki sam - musisz dotrzeć do wieżowca będącego główną siedzibą Raisa (punkt 7c na mapie). Po znalezieniu się przy wieżowcu odszukaj czerwone drzwi i wejdź z nimi w interakcję żeby przenieść się do odrębnego obszaru.
Podążaj ku wyższym piętrom i ignoruj początkowe zniekształcenia obrazu, bo wkrótce sytuacja się unormuje. Po dotarciu do nowego większego obszaru załączy się scenka z rozmowy z Raisem i naśle on na Crane'a hordę zombiaków. Nie próbuj walczyć z zarażonymi, bo na miejsce zabijanych potworów od razu będą pojawiały się kolejne (i to w większych ilościach). Zamiast tego od razu rzuć się do ucieczki, rozpoczynając długą scenę, w trakcie której będziesz musiał pozostawać w ciągłym ruchu. Na początek wdrap się na metalowe rusztowania, co pozwoli wydostać się ze swego rodzaju areny.
Podczas przemierzania placu budowy uważaj na mutanta oraz na inne elitarne zombiaki (m.in. na biegających zarażonych). Cały czas biegnij, docierając po kilku chwilach do wejścia do niewielkiego tunelu. Przebiegnij przez ten tunel i wskocz do dziury. Po znalezieniu się w kanałach jak najszybciej podbiegnij do przebywającego w tym miejscu wyjca. Ucisz tego potwora i dopiero wtedy wyrusz dalej.
Począwszy od tego miejsca wokół Crane'a będą pojawiały się nocne zombiaki. Tak jak wcześniej nie powinieneś tracić czasu ani zasobów na próby eliminowania tych potworów. Możesz jednak używać latarki UV czy flar UV do tego żeby je spowalniać i zmniejszać ryzyko odnoszenia obrażeń. Najważniejszy jest mimo wszystko bezbłędny bieg - po drodze przeskakuj na kolejne niewielkie platformy i chwytaj się wyżej położonych półek oraz żółtych rur. Po znalezieniu się w części kanałów z dwoma rozwieszonymi linami warto ponadto jednej z nich się chwycić i w prostszy sposób ominąć dzięki temu dużą grupę zombiaków. Na sam koniec tego pościgu wykonaj daleki skok w stronę drabiny zlokalizowanej nieco po prawej stronie. Wyjdź po tej drabinie na samą górę.
Po opuszczeniu kanałów udaj się prosto. Wdrap się na przewrócony kontener i następnie zacznij korzystać z okolicznych rusztowań żeby kontynuować wspinaczkę (w razie potrzeby obracaj się i odnajduj nowe interaktywne krawędzie). Po dotarciu na wyższą półkę wejdź do czerwonej windy, wciśnij przycisk i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany na górę. Wyjdź z windy i wznów przemarsz. Nie musisz tu już uciekać, ale mimo wszystko radzę unikać niepotrzebnych starć z zombiakami. Zlokalizuj schody i po ustawieniu się przy ich zniszczonej części doskocz do górnego piętra. Odszukaj w tym miejscu ciężko rannego Karima i wysłuchaj rozmowy z tą postacią.
Podejdź do krawędzi i sprawdź okoliczny dźwig - musisz nabrać rozbiegu i następnie bezbłędnie wylądować na niebieskich workach. Po zaliczeniu udanego lądowania pozbądź się tutejszego zombiaka, wdrap się na dźwig i wyrusz prosto. Zatrzymaj się w miejscu, w którym będziesz mógł doskoczyć do rusztowania sąsiedniego budynku. Zlikwiduj tutejszego wybuchowego zombiaka i dopiero wtedy wyrusz dalej, ponownie odnajdując uszkodzone schody. Kontynuuj eksplorację okolicy. Po drodze zmuszony zostaniesz do wykonania serii precyzyjnych skoków na kolejne betonowe elementy. Dobrze jest zatrzymywać się przed każdym kolejnym skokiem żeby go sobie poprawnie wymierzyć.
Po dotarciu do pionowego szybu zacznij doskakiwać do stalowych elementów i wspinać się na wyższe balkoniki. Skorzystaj następnie z kilku drabin, które zaprowadzą Cię na sam szczyt nowego dźwigu. Musisz tu rozpocząć bieg, bo dźwig znajdzie się na celowniku Raisa. Twoje zadanie to zdążenie z dotarciem do końcowej części dźwigu zanim zostanie on zniszczony. Doskocz do interaktywnych krawędzi znajdujących się na ścianie nowego budynku i z ich pomocą przedostań się na wyższe piętro. Przed Tobą cała seria wymagających akrobacji - przechodź po wąskich elementach wieżowca i doskakuj do sąsiędnich krawędzi. W końcowej części wspinaczki rozważ przykucnięcie żeby przejść pod kilkoma nowymi przeszkodami, dzięki czemu nie będziesz musiał podejmować niepotrzebnego ryzyka.
Wkrótce dotrzesz na dach wieżowca. Skorzystaj tu z ostatniej drabiny żeby dotrzeć do miejsca, w którym przebywa Rais. Przygotuj się, bo w trakcie oglądania scenki przerywnikowej ze spotkania z szaleńcem będziesz musiał co pewien czas wciskać szybko pokazywane na ekranie klawisze/przyciski żeby utrzymać Crane'a przy życiu. Na koniec zacznij dodatkowo wciskać szybko klawisz interakcji.
Po zaliczeniu wszystkich sekwencji QTE obejrzyj nowy filmik. To jeszcze nie wszystko, bo na koniec będziesz musiał wyciągnąć sztylet z ciała Crane'a (wciskanie klawisza interakcji) i z jego pomocą ostatecznie wyeliminować Raisa. Gratulacje, to już koniec!