Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dying Light - poradnik do gry

Dying Light - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Osiągnięcia w Dying Light poradnik Dying Light

Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019

Przedstawione poniżej osiągnięcia dotyczą wersji gry Dying Light na komputery osobiste powiązanej z usługą Steam, ale pokrywają się one z trofeami z wersji na konsolę PlayStation 4 oraz z achievementami z wersji na konsolę Xbox One.

Ach śpij, kochanie... (Hush, Hush Now)

Musisz zabić zarażonego zwanego wyjcem. Dokonuje się tego dzięki podbiegnięciu do potwora i wciśnięciu klawisza/przycisku interakcji (jest to tzw. uspokojenie wyjca). Osiągnięcie to prawdopodobnie automatycznie zdobędziesz podczas zaliczania głównej misji "Znana twarz" (Public Face).

Biegam i walę, pełny serwis (I'm a Runner and a Fighter)

Musisz ukończyć w sumie 15 wyzwań zwinności lub siły. Mapki z miejscami przystępowania do wyzwań odnajdziesz w jednym z poprzednich rozdziałów poradnika.

Co ci strzeliło do głowy? (Harran Shooting Club)

Musisz zabić 50 wrogów z użyciem broni palnej. Zaliczenie tego osiągnięcia najlepiej zostawić sobie na później, bo w początkowych godzinach zabawy nie będziesz dysponował tego typu orężem.

Czeladnik (Little Craftsman)

Musisz użyć craftingu do wytworzenia dowolnego przedmiotu. Niekoniecznie musi to być broń. Równie dobrze możesz np. wyprodukować apteczkę.

Człowiek człowiekowi wilkiem (Homo Homini Lupus Est)

Musisz uratować w sumie 15 przypadkowych ocalałych przed ludźmi Raisa. trakcie przemierzania świata gry rozglądaj się za miejscami, w których bandyci przetrzymują zakładników. Atakuj wrogich najemników, pamiętając jednak o tym żeby nie zabić przez przypadek więźniów. Zasady działania losowych zdarzeń dokładniej omówione zostały na stronie Rodzaje misji.

Czy to naprawdę konieczne? (Is It Really Necessary?)

Musisz zabić swojego pierwszego zarażonego. To prawdopodobnie pierwsze osiągnięcie, które zdobędziesz i nie można go pominąć.

Elektryzujące! (Electrified!)

Musisz złapać w sumie 25 wrogów w pułapkę pod napięciem. Musisz dysponować umiejętnością Płoty pod napięciem (Electric Fences) i odczekiwać aż zombiaki dotrą do aktywnej pułapki.

Filippides (Pheidippides)

Musisz pokonać w grze dystans maratonu, czyli nieco ponad 42 kilometry. Gra na bieżąco sumuje oczywiście kolejne wyniki, w rezultacie czego osiągnięcie to powinieneś automatycznie odblokować w trakcie przechodzenia gry.

Igrzyska harrańskie (Harran Athletics)

Musisz udział w dziesięciu zawodach w trybie współpracy, czyli w kooperacji z co najmniej jednym innym graczem.

Kurczak z rożna (BBQ)

Musisz nadziać płonącego zarażonego na kolce. Zombiaka możesz podpalić np. używając broni z odpowiednim efektem, podrzucając koktajl Mołotowa czy strzelając w kałużę benzyny. Do zepchnięcia potwora na kalce najlepiej jest użyć kopniaków.

Legenda Harranu (The Legend of Harran)

Musisz rozwinąć biegłość Poziom przetrwania do 18. poziomu. Podpowiedzi jak tego dokonać odnajdziesz w rozdziale Rozwój postaci.

Lot żurawia (Flight of the Crane)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Łap! (A Game of Catch)

Musisz zabić 50 wrogów z użyciem broni miotanej. Najlepiej jest skorzystać z gwiazdek lub toporków do rzucania.

Miecz archanioła (Gabriel's Sword)

Musisz w oparciu o odpowiedni plan dodać do dowolnego miecza lub chopeszu efekt płomienia. Osiągnięciem tym najlepiej zająć się pod koniec gry, bo będziesz już wtedy miał wiele planów w kolekcji oraz dużo surowców potrzebnych do modyfikowania broni.

Mistrz judo (Judo Master)

Musisz użyć chwytu (Grapple) na 50 wrogach. Wspomniana umiejętność jest w drzewku biegłości Zwinność i możesz się o niej więcej dowiedzieć z rozdziału Rozwój postaci.

Mistrz rzemiosł różnych (Master Crafter)

Musisz użyć craftingu do wytworzenia w sumie 100 dowolnych przedmiotów. Niekoniecznie musi to być broń. Równie dobrze możesz np. produkować apteczki, flary czy koktajle Mołotowa.

Mocny jak tur (Strong)

Musisz rozwinąć biegłość Siła do 10. poziomu. Podpowiedzi jak tego dokonać odnajdziesz w rozdziale Rozwój postaci.

Moje lewa, czy twoja? (My Left or Your Left?)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Mount Everest

Musisz wspiąć się w sumie na wysokość 8848 metrów. Pamiętaj o tym żeby często korzystać ze wspinaczki i odwiedzaj wszystkie odnajdywane wieże (choćby po to żeby zbierać pozostawione na nich chorągwie), a prędzej czy później odblokujesz to osiągnięcie.

Nie po oczach! (Blinded by the Lights)

Musisz oślepić w sumie 25 przemieńców (odmiana nocnych zombiaków) flarą lub latarką. Najlepiej jest używać latarki UV, którą dysponujesz od samego początku gry. Próby podejmuj nocą i najlepiej blisko kryjówki żeby móc się łatwo wycofać (i ewentualnie powtórzyć całą akcję).

Nieproszony gość (Trespassing)

Musisz zabezpieczyć wszystkie strefy kwarantanny. Miejsca zaliczania wyzwań związanych z tymi strefami zostały oznaczone na mapkach w jednym z poprzednich rozdziałów poradnika.

Nietykalny (Can't Touch This)

Musisz zabić 20 wrogów pod rząd bez odnoszenia obrażeń. Możesz tego dokonać z użyciem broni białej (odskakuj do tyłu w razie potrzeby), choć jeśli masz z tym problemy to skorzystaj z broni palnej lub miotanej.

Oświecenie (Enlightened)

Musisz oślepić w sumie 25 wrogów z pomocą pułapek świetlnych. Odszukuj aktywne pułapki w świecie gry i powracaj do nich nocną porą. Doprowadzaj do pościgów z udziałem nocnych zombiaków w danej okolicy i aktywuj pułapki świetlne gdy potwory te znajdą się wystarczająco blisko nich.

Papier zniesie wszystko (It's All in the Writing)

Musisz odnaleźć wszystkie dzienniki audio (Audio Logs), zagubione notatki (Lost Notes) i dzienniki bitwy (Battle Journals). Mapki z zaznaczonymi miejscami odnajdywania tych sekretów są w jednym z poprzednich rozdziałów poradnika.

Parcie na szkło (Making Faces)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Pilnuję twoich pleców (I've Got Your Back)

Musisz zaliczyć dowolną misję w trybie kooperacji (z udziałem co najmniej jednego innego gracza).

Poliamoria (Polyamory)

Musisz wykonać 5 zadań w trybie współpracy (kooperacji), dokonując tego z trzema innymi graczami i w niezmienionym składzie (żaden z graczy nie może przedwcześnie opuścić drużyny).

Polowanie na sprinterów (Bolter Hunting)

Musisz złapać i zabić pięciu zarażonych-sprinterów (Bolters). Z zaliczeniem tego osiągnięcia poczekaj do głównej misji "Rodzeństwo" (Siblings), gdyż dowiesz się dzięki niej w jaki sposób odnajdywać i eliminować sprinterów.

Pomoc dla ofiar (Disaster Recovery)

Musisz zdobyć w sumie 15 pakietów pomocowych (tzw. DROP-ów), które odnajduje się w skrzyniach ze zrzutów lotniczych. Więcej informacji na ten temat odnajdziesz na stronie Eksploracja okolicy na początku poradnika.

Sezamie, otwórz się (Open Sesame)

Musisz otworzyć 10 zamków z pomocą wytrychów. Założenia związanej z wytrychami mini-gry przedstawione zostały na stronie Eksploracja okolicy na początku poradnika.

Siedzimy w tym razem (We're All in This Together)

Musisz uratować 15 przypadkowych ocalałych przed zombie. W trakcie przemierzania świata gry rozglądaj się za okazjami do zaliczania losowych zdarzeń i dokładniej omówione one zostały na stronie Rodzaje misji.

Skok wariata (A Long Way Down)

Musisz w nocy zeskoczyć do wody z Mostu Niesławy (Infamy Bridge) - Osiągnięcia w Dying Light - Dying Light - poradnik do gry

Musisz w nocy zeskoczyć do wody z Mostu Niesławy (Infamy Bridge). Most ten znajduje się we wschodniej części slumsów (startowa dzielnica miasta) i pokazany został na powyższym obrazku. Uważaj na nocne zombiaki patrolujące most, nie dając się im zauważyć podczas przygotowań do skoku.

Słodko gorzki (Bittersweet)

Musisz ukończyć główny wątek fabularny gry.

Smykałka do handlu (Trade Company)

Musisz sprzedać przedmioty o łącznej wartości 10000 dolarów. Nie jest to trudne osiągnięcie zważywszy że lepsze przedmioty z gry warte są po kilka tysięcy dolarów za sztukę.

Szczęśliwa siódemka (Lucky 7)

Musisz wygrać siedem zawodów w trybie współpracy, czyli w kooperacji z co najmniej jednym innym graczem.

Szybcy i martwi (Prom Night)

Musisz przeżyć nocny pościg poziomu drugiego lub wyższego. Chodzi tu o pościg, w którym muszą wziąć udział przemieńcy lub łowcy. Osiągnięcie to najprawdopodobniej automatycznie zdobędziesz podczas zaliczania głównej misji "Zrzut" (Airdrop), bo pościg z udziałem wspomnianych nocnych potworów jest jego ważną częścią.

Tańcz, głupi, tańcz (Everybody Dance Now)

Musisz równocześnie porazić prądem pięciu zarażonych. Rozglądaj się za miejscami, w których można przywracać dostawy prądu. Bardzo często kable prowadzą do jakiejś pobliskiej kałuży i musisz zaczekać aż w wodzie ustawi się większa grupa zombiaków.

Teraz jest bezpiecznie (Now It's Safe)

Musisz odblokować wszystkie bezpieczne strefy, które szerzej omówione zostały na stronie Główne kryjówki i bezpieczne strefy. Część stref musisz odbić we własnym zakresie (czerwone domki na mapie każdej dzielnicy), inne zostaną automatycznie odblokowane w wyniku postępów w głównym wątku czy dzięki zaliczaniu dodatkowych zadań.

Teraz może Pan wejść (Now You Can Come In)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Teraz znacie całą historię (The Whole Story)

Musisz ukończyć wszystkie poboczne misje gry.

To jest Harraaaaan! (This is Harraaaaan!)

Musisz zabić w sumie 100 przeciwników poprzez zepchnięcie ich kopniakami z dachu lub wysokiej półki. Szukaj okazji do eliminowania w ten sposób głównie zwykłych zombiaków, które nie będą się mogły obronić.

To trzeba było zrobić (Tied Loose End)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Usta szeroko otwarte (Mouth Wide Open)

Musisz zabić przemieńca, czyli jedną z odmian nocnych zombiaków. Najłatwiej możesz tego dokonać z użyciem broni palnej lub miotanej i pomagając sobie dodatkowo gadżetami oraz pułapkami emitującymi światło UV.

Wąż w trawie (Snake in the Grass)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Włoski hydraulik (Italian Plumber)

Musisz zabić dowolnego przeciwnika z użyciem klucza maszynowego (Wrench), dokonując tego jednak w specyficzny sposób. Musisz mianowicie najpierw użyć umiejętności Przeskakiwanie (Vault) i następnie (będąc w powietrzu) umiejętności Atak z góry (Drop Attack). Informacja na temat działania i sposobów odblokowania wymienionych zdolności odnajdziesz w rozdziale Rozwój postaci.

Wszyscy znają Kyle'a (Everybody Knows Kyle)

Musisz rozwinąć biegłość Poziom przetrwania do 12. poziomu. Podpowiedzi jak tego dokonać odnajdziesz w rozdziale Rozwój postaci.

Wycieczka na starówkę (Sightseeing)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Wysokie loty (High Flyer)

Musisz zabić w sumie 25 wrogów z użyciem umiejętności Uderzenie w ziemię (Ground Pound) lub Atak z powietrza (Drop Attack). Informacje na temat wspomnianych zdolności znajdują się w rozdziale Rozwój postaci.

Zawrót głowy (Vertigo)

Osiągnięcie to powiązane jest z postępami w głównym wątku fabularnym gry i nie możesz go przez to pominąć.

Zwinny jak łasica (Agile)

Musisz rozwinąć biegłość Zwinność do 10. poziomu. Podpowiedzi jak tego dokonać odnajdziesz w rozdziale Rozwój postaci.