Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wyspy Rockshoal | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Wyspy Rockshoal

Punkt startowy. - Wyspy Rockshoal | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Punkt startowy.

Warunki zwycięstwa:

1. Podbij Wyspy Rockshoal

2. Laryssa nie może zginąć

3. Edward nie może zginąć

Zadania poboczne:

1. Zdobądź sojusznika

2. Dokonaj sabotażu zapory

a) Zburz strażnicę

b) Rotrzyj niezauważenie do zapory

c) Zrzuć winę na Zerti (opcjonalnie)

Misja ta jest kontynuacją kampanii w momencie, gdy w misji 4 (Obowiązki służbowe) wspomogłeś Laryssę i poparłeś Niosących Światło.

Rozpocznij standardowo od rozdzielenia umiejętności bohaterom oraz oczyszczenia najbliższej okolicy. Wystartuj również z produkcją jednostek oraz eksploracją podziemi posiadanymi tam Goblinami - Skrytobójcami (Assassins), którymi postaraj się zebrać jak najwięcej potrzebnego złota. Po oczyszczeniu swojej wysepki powinieneś skierować się w stronę zachodniej wyspy, gdzie znajdziesz dobre miejsce do założenia miasta. Ponownie i tutaj oczyść okolicę. Teraz, posiadając już minimum 3 miasta, nie powinieneś mieć problemu z produkcją potrzebnej do zwycięstwa armii Prawdopodobnie będziesz mógł zawrzeć pokój z którymś z przeciwników. Wykorzystaj ten czas na budowę armii i umacnianie swojej pozycji, a następnie atakuj kolejnych graczy pojedynczo.

W samym sercu piekła. - Wyspy Rockshoal | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
W samym sercu piekła.

Misja ta sama w sobie nie jest wymagająca i nie sprawia większych kłopotów, natomiast, z racji wielkości mapy i ilości przeciwników, jest ona bardzo czasochłonna. Miasta należące do Quoska Roothealera znajdziesz na zachodzie, te należące do Rish Kyana the Red natomiast leżą na wschód od Twojej początkowej lokacji. Ostatni dwaj przeciwnicy znajdują się odpowiednio: północny-wschód zamieszkuje Zerti the Sleek, natomiast ostatni przeciwnik, Argula Ironheart, znajduję się na północno-zachodnim krańcu mapy oraz w jej centrum. Jeżeli to możliwe staraj się od razu zdobywać wrogie stolice oraz pokonywać przeciwnych liderów w walce. Zaoszczędzisz dzięki temu jednostki, które straciłbyś przy zdobywaniu wszystkich miast. Jeśli jednak chcesz uzupełnić jednostki dobrym rozwiązaniem będzie zdobycie jakiegoś miasta i wcielenie go w granice swojego imperium, a następnie krótki "odpoczynek", podczas którego uzupełnisz straty.

Wyeliminowanie wszystkich 4 przeciwników doprowadzi do pozytywnego zakończenia misji i przejścia do ostatniego rozdziału kampanii.

Zadania poboczne

Zdobądź sojusznika - polega ono na zawiązaniu sojuszu z którymś z Twoich antagonistów. Najlepiej jest to zrobić na początku gry, kiedy stosunki nie są jeszcze tak złe (w ich poprawie pomoże również otwarcie granic).

Jaskinia prowadząca do wyjścia tuż przy zaporze. - Wyspy Rockshoal | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Jaskinia prowadząca do wyjścia tuż przy zaporze.

Dokonaj sabotażu zapory - by niepostrzeżenie przekraść się nad tamę, skieruj swoich zabójców w podziemiach w stronę zaznaczonego na mapie wyjścia z jaskini, celem znalezienia się na powierzchni tuż przy wrogiej strażnicy. Przed wyjściem na powierzchnię będziesz miał dwie możliwości wyboru - poświęcić swoja armię i zrzucić odpowiedzialność na innego gracza (utrata armii) lub też nie. Zrzucenie podejrzenia na innego gracza spowoduje, że stosunki pomiędzy nimi (Zertim a Rish'em) się popsują, co może doprowadzić do wybuchu wojny, a to z kolei będzie Ci na rękę. Po wyjściu z podziemi zdobądź strażnicę, a następnie zniszcz ją (raze). W wypadku, gdy zostaniesz zauważony możesz być pewien, że Rish Kyan skieruje swe podejrzenia na Ciebie. W wypadku wybrania opcji poświęcenia armii, po pewnym czasie będziesz mógł zawrzeć pokój z Rish Kyan, który Cię sam o to poprosi (opcja dialogowa "Zaoferuj pomoc" turę po zniszczeniu zapory).

Wskazówki

Wróg u bram. - Wyspy Rockshoal | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Wróg u bram.

1. Pokonanie przeciwników jest czasochłonne. Najlepiej jest więc zajmować się w danej chwili jednym przeciwnikiem, a maksymalnie dwoma, dzięki czemu nie będziesz zmuszony do jednoczesnej walki z każdym z wrogów. Kolejność ataku jest tutaj dowolna, jednak dobrze rozpocząć zdobywanie miast od tych leżących najbliżej.

2. W podziemiu znajduje się sporo niezależnych miast, które za złoto lub wykonany quest wejdą w skład Twojego imperium. Z racji tego, że wrogów w podziemiach jest stosunkowo niewielu, miasta te mogą okazać się Twoim skarbcem, produkującym duże ilości złota, pozwalające na utrzymanie potężnej armii.

3. Jeżeli nie jesteś w stanie zapewnić należytej ochrony zdobytym miastom, a nie chcesz, aby szybko wpadły z powrotem w ręce wroga, zamiast przyłączać je do swojego imperium, możesz je plądrować i niszczyć. Sprawi to, że do momentu odbudowania (a komputer się z tym nie kwapi) znikną one z mapy, a co za tym idzie, nie będą mogły zostać przejęte przez przeciwnika. Jedyną wadą takiego rozwiązania jest utrata punktów karmy.