Ludzie (Human) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Ludzie (Human)
Ludzie są mieszanką wszystkich ras i posiadają cechy każdej, co czyni z nich rasę przeciętną, nie oznacza to jednak, że słabą. Głównym atrybutem wszystkich ludzkich jednostek jest umiejętność Żeglarz (Mariner), która sprawia, że armie nie cierpią kary (-4 do fizycznego ataku) przy załadunku na łodzie Ludzie czują się najlepiej na równinach (Fertile plains).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 60 | 28 | 8 | 8 |
Osadnik (Settler) | 150 | 60 | 28 | 8 | 8 |
Strzelec (Archer) | 70 | 32 | 28 | 9 | 8 |
Strażnik (Civic Guard) | 40 | 35 | 28 | 9 | 8 |
Halabardnik (Halberdier) | 50 | 40 | 28 | 10 | 8 |
Zbrojny (Longswordsman) | 50 | 40 | 28 | 10 | 8 |
Kawalerzysta (Cavalry) | 90 | 50 | 36 | 12 | 9 |
Kapłan (Priest) | 60 (+ 20 mana) | 36 | 28 | 9 | 11 |
Rycerz (Knight) | 160 (+ 10 mana) | 70 | 36 | 13 | 11 |
Jednostki Ludzi nie charakteryzują się za bardzo jakimiś specjalnymi cechami, jednakże dzięki temu nadają się do każdego typu zadań. Na uwagę zasługuje jednostka Kapłan, której umiejętność Obdarowanie żelaznym sercem (Bestow Iron Heart) pozwala na regenerację 15 HP oraz wzmocnienie o 1 punkt zarówno oborny (Defense) oraz odporności (Resistance). Najlepsza jednostka, Rycerz, posiada bardzo dobrą obronę (wzmocnioną dodatkowo o 2 punkty przy atakach nieflankujących - umiejętność Tarcza (Shield)) oraz atak fizyczny (16). Dodatkowo obie wspomniane jednostki posiadają cechę Wyznawca (Devout), dzięki której zadajeą dodatkowe 3 obrażenia heretykom. Twoja armia będzie się jednak zapewne składać z tańszych oddziałów, dlatego zadbaj o każdy typ wojska. Przydadzą się więc zarówno łucznicy oraz tańsza kawaleria (Cavalry) i jednostki Zbrojnych.