Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Orkowie (Orc) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Orkowie (Orc)

Orkowie to rasa lubująca się w rozboju oraz niszczeniu innych, stawiająca głównie na siłę oręża, a nie magii, co czyni z nich świetnych wojowników. Ich główną cechą, łączącą wszystkie jednostki, jest umiejętność Nocne widzenie (Night Vision), która zwiększa zasięg widzenia w podziemiach o 2 pola. Miasta Orków rozwijają się najlepiej na pustkowiach (typ terenu - Barrens).

Nazwa

Koszt rekrutacji (złoto)

Punkty życia

Punkty ruchu

Obrona (Defense)

Odporność na magię (Resistance)

Budowniczy (Builder)

60

65

28

8

8

Osadnik (Settler)

150

65

28

8

8

Siepacz (Greatsword)

50

45

28

10

8

Palownik (Impaler)

50

45

28

10

8

Brzytwołucznik (Razorbow)

65

37

28

8

8

Oszczepnik (Spearman)

40

38

28

8

8

Czarny rycerz (Black Knight)

110

55

36

12

8

Kapłan (Priest)

60 (+ 20 mana)

41

28

9

11

Szturmowiec (Shock Trooper)

150 (+ 20 mana)

70

32

13

9

Budując armię Orków warto zadbać o kilka jednostek Oszczepników, mogących zarówno zadawać obrażenia wręcz oraz dystansowe. Posiadają one również umiejętność Bieg (Sprint), która zwiększa ich zasięg ruchu o 12 punktów. Jednostki Kapłanów z kolei zadają, oprócz obrażeń fizycznych, obrażenia typu trucizna (Poison). Ich umiejętnością specjalną jest Rzuczenie klatwy (Throw Curse), która po udanej próbie obniża oba typy obrony wskazanej jednostki o 2 punktu. Najlepsza jednostka, Szturmowiec (Shock Trooper), posiada duży atak wręcz oraz kilka ciekawych umiejętności, które czynią z tej jednostki prawdziwą maszynę do zabijania. Mowa tu o Zadaje krwawiące rany (Inflict Bleeding Wounds) (podczas ataku może zadać krwawiące rany, co skutkuje zadawaniem 4 punktów obrażeń fizycznych na turę, przez dwie kolejne, atakowanej jednostce), Niestrudzony (Tireless) (kontratak nie zabiera żadnych punktów akcji) oraz Grad ciosów (Overwhelm) (dodatkowe 3 obrażenia jednostkom Pikemen oraz posiadającym umiejętność Tarcza (Shield)). Główną wadą tego oddziału jest niska odporność na ataki magiczne, jak wszystkich zresztą jednostek Orków.