Orkowie (Orc) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Orkowie (Orc)
Orkowie to rasa lubująca się w rozboju oraz niszczeniu innych, stawiająca głównie na siłę oręża, a nie magii, co czyni z nich świetnych wojowników. Ich główną cechą, łączącą wszystkie jednostki, jest umiejętność Nocne widzenie (Night Vision), która zwiększa zasięg widzenia w podziemiach o 2 pola. Miasta Orków rozwijają się najlepiej na pustkowiach (typ terenu - Barrens).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 65 | 28 | 8 | 8 |
Osadnik (Settler) | 150 | 65 | 28 | 8 | 8 |
Siepacz (Greatsword) | 50 | 45 | 28 | 10 | 8 |
Palownik (Impaler) | 50 | 45 | 28 | 10 | 8 |
Brzytwołucznik (Razorbow) | 65 | 37 | 28 | 8 | 8 |
Oszczepnik (Spearman) | 40 | 38 | 28 | 8 | 8 |
Czarny rycerz (Black Knight) | 110 | 55 | 36 | 12 | 8 |
Kapłan (Priest) | 60 (+ 20 mana) | 41 | 28 | 9 | 11 |
Szturmowiec (Shock Trooper) | 150 (+ 20 mana) | 70 | 32 | 13 | 9 |
Budując armię Orków warto zadbać o kilka jednostek Oszczepników, mogących zarówno zadawać obrażenia wręcz oraz dystansowe. Posiadają one również umiejętność Bieg (Sprint), która zwiększa ich zasięg ruchu o 12 punktów. Jednostki Kapłanów z kolei zadają, oprócz obrażeń fizycznych, obrażenia typu trucizna (Poison). Ich umiejętnością specjalną jest Rzuczenie klatwy (Throw Curse), która po udanej próbie obniża oba typy obrony wskazanej jednostki o 2 punktu. Najlepsza jednostka, Szturmowiec (Shock Trooper), posiada duży atak wręcz oraz kilka ciekawych umiejętności, które czynią z tej jednostki prawdziwą maszynę do zabijania. Mowa tu o Zadaje krwawiące rany (Inflict Bleeding Wounds) (podczas ataku może zadać krwawiące rany, co skutkuje zadawaniem 4 punktów obrażeń fizycznych na turę, przez dwie kolejne, atakowanej jednostce), Niestrudzony (Tireless) (kontratak nie zabiera żadnych punktów akcji) oraz Grad ciosów (Overwhelm) (dodatkowe 3 obrażenia jednostkom Pikemen oraz posiadającym umiejętność Tarcza (Shield)). Główną wadą tego oddziału jest niska odporność na ataki magiczne, jak wszystkich zresztą jednostek Orków.