Teokrata (Theocrat) | Klasy w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Teokrata (Theocrat)
Główną zaletą grania tą klasą są rozbudowane czary defensywne oraz leczące. Dodatkowo, jednostki posiadają cechy pozwalająca na przeciągnięcie wrogich oddziałów na swoją stronę. Imperium chronią dodatkowo liczne zaklęcia błogosławiące i zapewniające różnorakie bonusy.
Bohaterowie oraz liderzy otrzymują następujące bonusy:
+2 punkty odporności Resistance
- Cechę: Wyznawca (Devout)
Jednostki
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Męczennik (Martyr) | 40 (+10 mana) | 27-32 | 28 | 8-9 | 8-10 |
Krzyżowiec (Crusader) | 70 (+20 mana) | 45-55 | 28 | 12-13 | 9-11 |
Wybraniec (Exalted) | 160 (+30 mana) | 50-60 | 30 | 11-12 | 11-13 |
Ewangelista (Evaneglist) | 150 (+30 mana) | 55-65 | 28 | 9-10 | 10-12 |
Relikwiarz rozgromienia (Shrine of Smiting) | 260 (+60 mana) | 100 | 28 | 14 | 12 |
Męczennik to podstawowe, niewyróżniające się jednostki. Jedyną umiejętnością warta wzmianki jest Absorpcja bólu (Absorb Pain) - pozwala ona na "przejmowanie" obrażeń od innej posiadanej jednostki. Przekierowywane są one właśnie na męczenników. Ważną cechą Krzyżowców jest Święty czempion (Holy Champion) - pozwala ona na zadawanie jednostkom nieumarłych oraz teistycznym (Devout) dodatkowych obrażeń (+5, Fire). Ponadto są one odporne na przejecie (Strong Will). Dwie najbardziej przydatne umiejętności jednostek Wybraniec to umiejętność latania (Flying) oraz Powstanie z martwych (Resurgence) - pozwala ona na objecie sojuszniczej jednostki ochrona. Gdy zginie ona w bitwie, a bitwa zostanie przez gracza wygrana, odrodzi się z 35% początkowej wartości punktów życia. Ostatnie dostępne do rekrutacji jednostki to Ewangeliści - ich ważnymi cechami są umiejętności pozwalające na przejecie kontroli nad wskazana wrogą jednostką (Convert) oraz wymuszenie paniki na jednostce nieumarłych. Będzie ona przez 2 tury próbowała uciec z pola bitwy, nie słuchając żadnych rozkazów. Ważna jest również umiejętność Dotyk wiary (Touch of Faith) - pozwala ona na zwiększenie odporności na ataki magiczne (+3 Resistance) wybranej jednostki. Relikwiarz rozgromienia to z kolei jednostka typu Machine, nie może więc ona regenerować swoich punktów życia. Odznacza się znakomitym atakiem (Gromiące pociski modlitwy (Smiting Prayer Bolts), 10 Fire, 10 Spirit), który zwiększony jest dodatkowo o 2 punkty (obu typów) za każdą jednostkę teistyczną (Devout), jaką posiadasz na polu bitwy. Dodatkowo, raz na bitwę, może użyć ataku Boska zemsta (Divine Vengeance) (10 Fire, 20 Shock).
Ulepszenia imperium (Empire Upgrades)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Zakon Templariuszy (Order of Templar Kights) | 1 | 80 | Jednostki kawalerii produkowane w Twoich miastach otrzymują bonus w postaci zwiększonej odporności przed atakami Spirit (+20%) oraz cechę Wyznawca (Devout). |
Produkuj męczenników (Produce Martyr) | 1 | 60 | Umożliwia produkcję Męczenników w miastach z budowlą Konklawe Teokraty. |
Produkuj krzyżowców (Produce Crusader) | 2 | 90 | Umożliwia produkcję Krzyżowców w miastach z budowlą Konklawe Teokraty. |
Zakon Uzdrowienia (Order of Healing) | 2 | 110 | Jednostki wsparcia otrzymują umiejętność Leczenie (Healing) (pozwala na przywracanie wybranej jednostce 20 HP). |
Zakon Najświetszego Wsparcia (Order of Sacred Support) | 3 | 160 | Jednostki wsparcia otrzymują dodatkową rangę oraz cechę Wyznawca (Devout). |
Produkuj ewangelistów (Produce Evangelist) | 3 | 160 | Umożliwia produkcję Ewangelistów w miastach z budowlą Konklawe Teokraty. |
Produkuj wybrańców (Produce Exalted) | 4 | 280 | Umożliwia produkcję Wybrańców w miastach z budowlą Konklawe Teokraty. |
Wywyższenie męczennika (Exalted Martyrs) | 5 | 400 | Jednostki Męczenników po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia ewoluują w Wybrańców. |
Produkuj relikwiarz rozgromienia (Produce Shrine of Smiting) | 5 | 460 | Umożliwia produkcję Relikwiarza rozgromienia w miastach z budowlą Konklawe Teokraty. |
Dodatkowo Boska siła I-VII, zwiększające ilość Casting Points głównego bohatera. Koszt to 60/100/160/260/400/600/900 punktów badań.
Zaklęcia globalne (Global spells)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Znamię heretyka (Mark of the Heretic) | 1 | 80 | Wybrana wroga jednostka zostaje "naznaczona" i otrzymuje cechę Heretyk (Heretic) na 5 tur. Jednostki Wyznawca (Devout) zadają jej zwiększone obrażenia (+3). |
Przywołanie cherubina (Summon Cherub) | 1 | 60 | Pozwala na wzywanie jednostek Cherubinów. |
Ofiara za rozgrzeszenie (Paid Absolution) | 2 | 100 | Wybrane miasto generuje co turę dodatkowy przychód (+10 złota). Wszystkie jednostki znajdujące się w zasięgu wspomnianego miasta otrzymują także bonus do zadowolenia (+200). |
Światło wiary (Beacon of Faith) | 2 | 120 | Wskazane miasto otrzymuje zwiększony przyrost ludności (+50). |
Uświęcone miejsca (Sanctified Sites) | 3 | 180 | Struktury (Treasure Sites) zapewniają dodatkowe 20 punktów zadowolenia dla miasta, w którego zasięgu się znajdują. |
Modlitwa za cierpiących (Prayer for the Hurt) | 3 | 160 | Jednostki gracza regenerują dodatkowe 6 HP na turę. |
Potępienie miasta (Denounce City) | 4 | 280 | Zaznacza wrogie miasto - jeżeli w jego zasięgu znajda się jednostki przeciwnika zostaną one "naznaczone" cechą Heretyk (Heretic). |
Boży gniew (Wrath of God) | 4 | 280 | Zadaje 15 obrażeń wiary (Spirit) wybranej wrogiej armii. |
Uświęcone królestwo (Hallowed Domain) | 5 | 450 | Jednostki znajdujące się w zasięgu wybranego miasta otrzymują dodatkową ochronę na ataki wiary (+40% Spirit Protection), a wrogie jednostki karę (-2 punkty Resistance). |
Wielka czystka (The Great Purge) | 6 | 650 | Jednostki piechoty oraz kawalerii otrzymują cechy, pozwalające zadawać większe obrażenia innym jednostkom typu: Dragon, Fey, Giant, Monster, Summon, Undead. |
Armagedon (Armageddon) | 7 | 1000 | Imperium gracza nie otrzymuje negatywnych efektów obniżających morale. Dodatkowo wszystkie jednostki zyskują cechę Silna Wola (Strong Will), a przeciwnicy gracza otrzymują obniżoną odporność na ataki wiary (80% Spirit Weakness) oraz nie mogą regenerować punktów życia. |
Zaklęcia bojowe (Combat Spells)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Zwątpienie pogromcy (Slayer's Doubt) | 1 | 60 | Zmniejsza o 18 ilość punktów ruchu wybranej jednostki. W przypadku niepowodzenia zmniejsza o połowę ilość punktów ruchu, ale tylko na okres jednej tury. |
Grom (Smite) | 1 | 90 | Zadaje 30 obrażeń wiary (Spirit) wybranej jednostce. W przypadku niepowodzenia zadaje ich 15. |
Boska ochrona (Divine Protection) | 2 | 120 | Wybrana sojusznicza jednostka otrzymuje zwiększoną odporność na magię (+6 Resistance) na czas trwania jednej rundy walki. |
Nagły gniew (Instant Wrath) | 2 | 120 | Zadaje 50% wszystkich zadanych obrażeń zaznaczonej jednostce temu, kto je zadał. |
Oczyszczająca siła (Purifying Burst) | 3 | 150 | Usuwa wszystkie magiczne efekty z jednostek znajdujących się na polu bitwy. |
Błogosławieństwo zdrowia (Blessing of Health) | 4 | 260 | Wszystkie sojusznicze jednostki (oprócz machin i nieumarłych) otrzymują dodatkowe 10 HP do końca bitwy. |
Odrodzenie (Rebirth) | 4 | 240 | Wybrana jednostka otrzymuje umiejętność Powstanie z martwych (Resurgence). Jeżeli polegnie w walce odrodzi się pod jej koniec z 1/3 punktów życia. Działa tylko w przypadku wygrania bitwy. |
Potęga świata (Power of the Word) | 5 | 500 | Próbuje unieruchomić wrogie jednostki, które nie mogą poruszać się, w przypadku powodzenia, przez okres 2 tur (mogą jednak wykonywać inne czynności np. atakować z dystansu). |
Święta wojna (Holy War) | 6 | 700 | Wszystkie jednostki z cechą Wyznawca (Devout) znajdujące się na polu bitwy otrzymują dodatkowe wzmocnienie obrażeń (+10, Spirit) do końca trwania bitwy. |