Krasnoludy (Dwarf) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Krasnoludy (Dwarf)
Krasnoludy to istotny zamieszkujące głównie góry, uwielbiające tworzyć wyrafinowane przedmioty oraz struktury. Nie dziwi więc, że główną cechą łączącą ich jednostki jest Wspinaczki górskie (Mountaineering) (redukuje ilość punktów ruchu potrzebnych w górach o 4) oraz Przedzieranie się przez jaskinie (Cave Crawling) (koszt punktów ruchu w podziemiach jest zmniejszony o 2). Dodatkowo, wszystkie oddziały posiadają cechę Nocne widzenie (Night Vision), zwiększającą widzenie w podziemiach o 2 pola. Ostatnią z zalet tej rasy jest zwiększona odporność na truciznę (+20% Blight Protection). Tereny w których lubują się Krasnoludy to naturalnie góry (Mountains oraz Coastal Mountains).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 60 | 28 | 9 | 9 |
Osadnik (Settler) | 150 | 60 | 28 | 9 | 9 |
Topornik (Axeman) | 50 | 40 | 28 | 11 | 9 |
Kusznik (Crossbowman) | 70 | 32 | 28 | 9 | 9 |
Strażnik podziemi (Deepguard) | 50 | 40 | 28 | 11 | 9 |
Poszuiwacz (Prospector) | 40 | 33 | 28 | 9 | 9 |
Kapłan kuźni (Forge Priest) | 60 (+ 20 mana) | 36 | 28 | 12 | 12 |
Jeździec dzikow (Boar Rider) | 90 | 50 | 36 | 13 | 10 |
Pierworodny (Firstborn) | 150 (+ 20 mana) | 70 | 28 | 14 | 12 |
Jednostki Krasnoludów cechują się solidną obroną (Defense). Budując swoją armię zadbaj o obecność Toporników oraz Kuszników. Bardzo dobrym atakiem typu ogień cechują się oddziały Kapłan kuźni (umiejętność Ogniste Pociski (Fire Bolts)), które dodatkowo mogą poruszać się po lawie (Lava Walking). Absolutną koniecznością jest jak najszybsze dążenie do rekrutacji jednostek Pierworodnych. Posiadają fantastyczny atak oraz obronę, a dodatkowo cechują się bardzo dobrymi umiejętnościami - Pogromca smoków (Dragon Slayer) oraz Pogromca gigantów (Giant Slayer), które pozwalają na zwiększanie zadawanych obrażeń przeciwko smokom (Dragon) oraz gigantom (Giant). Innymi atutami zwiększającymi obronę są: ochrona przed ogniem (Fire Protection) (100%), ochrona przed atakami wiary (Spirit Protection) (100%) oraz ochrona przed trucizną (Blight Protection) (60%). Połączenie wszystkich cech oraz atrybutów czyni z Pierworodnych świetną jednostkę.