Specjalizacje | Klasy w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Specjalizacje
Tworząc bohatera możesz oprócz klasy wybrać dla niego również specjalizacje. Mają one wpływ na dostępne badania - zarówno na ulepszenia wpływające na imperium jak i różnorakie zaklęcia. Niektóre specjalizacje posiadają dwa poziomy - Adept oraz Mistrz. Ten drugi pozwala na odkrywanie potężniejszych skilli, jednakże jego wybór jest możliwy dopiero w przypadku wybrania poziomu Adept. Dla głównego bohatera można wybrać maksymalnie 3 specjalizacje, które wraz z wybraną klasą dają pełny obraz dostępnych ulepszeń oraz czarów.
Poniżej lista dostępnych w grze specjalizacji i badań, jakie umożliwiają:
Adept magii ognia (Adept of Fire)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Premia do many od węzła magii ognia (Fire Node Mana Bonus) | Ulepszenia imperium | 1 | - | Węzły magii ognia (dokładnie Fire Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many. |
Królestwo słońca (Domain of the Sun) | Zaklęcia globalne | 3 | 150 | Wybrane miasto od teraz lubi tereny tropikalne (Tropical) oraz wulkaniczne (Volcanic). |
Przywołanie piekielnego ogara (Summon Hell Hound) | Zaklęcia globalne | 3 | 160 | Pozwala na wzywanie jednostek Piekielny ogar. |
Kula ognia (Fire Ball) | Zaklęcia bojowe | 1 | 80 | Kula ognia zadaje wrogiej jednostce 10 obrażeń fizycznych oraz 12 od ognia (Fire). |
Oleista skóra (Skin of Oil) | Zaklęcia bojowe | 2 | 100 | Wybrana wroga jednostka traci 1 punkt siły, obrony i odporności na ataki magiczne. Ponadto cierpi 40% osłabienia na ataki ogniste (Fire Weakness). |
Mistrz magii ognia (Master of Fire)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Imperium tropików (Tropical Empire) | Zaklęcia globalne | 4 | 240 | Tereny tropikalne (Tropical) stopniowo rozprzestrzeniają się z terenów imperium. |
Przywołanie żywiołaka ognia (Summon Fire Elemental) | Zaklęcia globalne | 6 | 600 | Pozwala na wzywanie jednostek Żywiołak Ognia. |
Ognista poświata (Fire Halo) | Zaklęcia bojowe | 4 | 220 | Wybrana jednostka otrzymuje całkowitą ochronę przed ogniem (100% Fire Protection) oraz zwiększone obrażenia (+1, Fire). |
Ognie piekielne (Hellfire) | Zaklęcia bojowe | 7 | 900 | Wszystkie mury na polu bitwy otrzymują 30 obrażeń, a jednostki - 50 (Fire). |
Adept magii wody (Adept of Water)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Premia do many od węzła magii wody (Water Node Mana Bonus) | Ulepszenia imperium | 1 | - | Węzły magii wody (dokładnie Water Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many. |
Zamrożenie wody (Freeze Water) | Zaklęcia globalne | 3 | 160 | Zamraża hex z wodą na 3 tury. Mogą się po nim normalnie poruszać jednostki, bez konieczności utraty tury na załadunek na statki. |
Przywołanie młodego krakena (Summon Baby Kraken) | Zaklęcia globalne | 3 | 160 | Pozwala na wzywanie jednostek Młody kraken. |
Rozpad (Rot) | Zaklęcia bojowe | 2 | 120 | Zadaje 10 obrażeń wybranej wrogiej maszynie. Efekt "skacze" po innych machinach maksymalnie 3 razy, jeśli te znajdują się w obrębie 3 hexów. |
Siarczysty mróz (Vangeful Frost) | Zaklęcia bojowe | 1 | 70 | Zadaje 15 obrażeń od mrozu (Frost) wybranej jednostce. |
Mistrz magii wody (Master of Water)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Nawodnienie (Drench the Land) | Zaklęcia globalne | 4 | 240 | Wybrane hexy są natychmiast zmieniane na mokradła (Wetlands). |
Przywołanie żywiołaka mrozu (Summon Frost Elemental) | Zaklęcia globalne | 6 | 600 | Pozwala na wzywanie jednostek Żywiołak mrozu. |
Uzdrawiający deszcz (Healing Showers) | Zaklęcia bojowe | 4 | 250 | Przywraca 20 HP wszystkim jednostkom znajdującym się w zasięgu 2 hexów od wybranej oraz niweluje wszystkie efekty typu Fire (np. podpalenie). |
Gradobicie (Great Hail) | Zaklęcia bojowe | 5 | 500 | Zadaje 20 obrażeń fizycznych oraz 5 od mrozu (Frost) jednostkom znajdującym się w zasięgu 2 pól od wybranego obszaru. |
Adept magii ziemi (Adept of Earth)
Nazwa | Typ | Tier | Koszt badania | Działanie |
Premia do many od węzła magii ziemi (Earth Node Mana Bonus) | Ulepszenia imperium | 1 | - | Węzły magii ziemi (dokładnie Earth Nodes) generują dodatkowe 5 punktów many. |
Królestwo ziemi (Domain of Earth) | Zaklęcia globalne | 3 | 150 | Wybrane sojusznicze miasto lubi podziemia (Subterranean). |
Ukamienowanie (Stoning) | Zaklęcia bojowe | 1 | 80 | Zadaje 24 obrażenia wybranej jednostce przeciwnika. |
Kamienna skóra (Stone Skin) | Zaklęcia bojowe | 2 | 80 | Wybrana jednostka otrzymuje dodatkowe 3 punkty obrony. |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie