Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podstawowe informacje o miastach w Age of Wonders III | Miasta poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Podstawowe informacje

Zasięg domeny symbolizowany jest, w tym przypadku, żółtą obwódką. - Podstawowe informacje o miastach w Age of Wonders III | Miasta - Age of Wonders III - poradnik do gry
Zasięg domeny symbolizowany jest, w tym przypadku, żółtą obwódką.

Miasta są fundamentem każdego imperium. To właśnie tutaj możesz udoskonalać i rozbudowywać swoje jednostki, budować nowe budynki, umożliwiające szereg możliwości, np. tworzenie przedmiotów dla bohaterów, czy generowanie many. Ważne jest więc dbanie o odpowiedni rozwój swoich włości oraz zdobywanie kolejnych, gdyż im więcej miast posiadasz, tym więcej możliwości staje się dostępnych na turę (jedne miasta mogą być kuźnią jednostek, gdy inne, odleglejsze od linii frontu, będą generować potrzebne na ich utrzymanie złoto).

Stolica (Throne City)

W pierwszym założonym przez siebie mieście zostaje ustanowiony tron (Throne City - oznaczenie korony nad miastem) - Podstawowe informacje o miastach w Age of Wonders III | Miasta - Age of Wonders III - poradnik do gry

W pierwszym założonym przez siebie mieście zostaje ustanowiony tron (Throne City - oznaczenie korony nad miastem). W takim właśnie mieście odrodzi się Twój główny bohater, gdy polegnie on w walce. Tron można później przenieść do innego miasta, dobrze jednak zostawić stolicę z lekka na uboczu, w pewnej odległości od toczonych walk, gdyż utrata stolicy i lidera frakcji spowoduje automatyczną porażkę w scenariuszu/grze.

Domain

Każde miasto posiada również teren, który obejmuje (Domain), zaznaczony w postaci hexa, o danym kolorze, otaczającego miasto. Ważne jest, aby w obrębie danego miasta znalazło się jak najwięcej zasobów, które pomogą w szybszej rozbudowie i, po oczyszczeniu z przeciwników, będą zapewniać stały przypływ surowców na turę. Może to być np. odpowiednia ilość złota, many czy punktów badań.

Zadowolenie

Każde miasto ma swój poziom zadowolenia, zależny między innymi od ogólnego zadowolenia w imperium oraz terenu na jakim się znajduje. Zadowolenie wpływa na dochód jaki miasto generuje oraz na początkowe morale produkowanych jednostek. Dodatkowo nieszczęśliwe miasta mogą wszcząć rebelię. Oto możliwe zadowolenie:

Pogodne (Cheerful): 800 do 600

Bardzo wesołe (Very Happy): 559 do 400

Wesołe (Happy): 399 do 200

Zadowolone (Content): 199 do -199

Nieszczęśliwe (Unhappy): -399 do -200

Bardzo nieszczęśliwe (Very Unhappy): -599 do -400

Buntownicze (Rebellious): -800 do -600

Miasta niezależne

Na mapie, oprócz miast należących do konkretnych graczy, znajdują się również niezależne włości. Miasta te od czasu do czasu oferują proste zadania do wykonania, polegające głównie na usunięciu wrogich jednostek z ich terytoriów. W zamian oferują oddziały lub, gdy relacje między Twoim imperium, a niepodległym miastem są odpowiednio wysokie, dołączenie do Ciebie.

Garnizon

Wszystkie jednostki znajdujące się w centralnym polu miasta lub w jego otoczeniu są traktowane jako garnizon i po rozpoczęciu bitwy zostaną rozmieszczone za murami/palisadą/barykadami. Zapewnia to dużą przewagę, szczególnie dla jednostek dystansowych. Dodatkowo jednostki te mają zapewnione różne "wspomagacze" (buffy), w zależności od wybudowanych w mieście ulepszeń.

Siedliska (Dwellings)

Siedlisko to specjalny typ miasta, pozwalający na produkcje unikalnych jednostek. W odróżnieniu od miasta nie może rozszerzać swojego terytorium, ponieważ nie posiada populacji, dlatego też nie nadaje się zbytnio do generowania surowców, ale do produkcji bardzo dobrych jednostek, jak najbardziej.

Dostępne są następujące z obozów: Smoczy Szczyt, Twierdza Olbrzymów, Nekropolia oraz Dwór Sylvanów. Każde umożliwia produkcję innych, specjalnych jednostek.