Gobliny (Goblin) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Gobliny (Goblin)
Gobliny to małe kreatury, lubujące się w zniszczeniu. Żyją głównie w jaskiniach, co zaowocowało umiejętnościami Nocne widzenie (Night Vision) (zasięg widzenia jednostek zwiększony o +2 w podziemiach) oraz Przedzieranie się przez jaskinie (Cave Crawling) (koszt poruszania się w podziemiach zredukowany o 2 punkty ruchu na każde posunięcie). Dodatkową umiejętnością jednostek Goblinów jest Chodzenie po mokradłach (Wetland Walking), redukująca wymaganą ilość punktów ruchu o 2 przy przesunięciu na mokradła (Wetland). Najmocniejszą jednak cechą tych małych stworzeń jest ochrona przed truciznami (40% Blight Protection). Gobliny lubią oczywiście tereny podmokłe (Wetlands).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 55 | 28 | 8 | 8 |
Osadnik (Settler) | 150 | 55 | 28 | 8 | 8 |
Łupieżca (Marauder) | 50 | 35 | 28 | 9 | 8 |
Nadziewak (Skewer) | 50 | 35 | 28 | 9 | 8 |
Żądlarz (Swarm Darter) | 70 | 27 | 28 | 7 | 8 |
Niedotykalny (Untouchable) | 50 | 30 | 28 | 8 | 8 |
Znachor (Blight Doctor) | 60 (+ 20 mana) | 31 | 28 | 9 | 11 |
Jeździec wargów (Warg Rider) | 90 | 45 | 36 | 11 | 10 |
Chrząszcz (Big Beetle) | 160 (+ 20 mana) | 65 | 36 | 12 | 11 |
Główną wadą jednostek goblińskich jest ich niska ilość punktów życia. Rekompensują to jednak dobrymi umiejętnościami poszczególnych jednostek. Oddziały Łupieżców są niewidoczne w podziemiach dzięki umiejętności Maskowanie w jaskiniach (Cave Concealment), z kolei jednostka Niedotykalny cechuje się dobrym atakiem nie fizycznym (typu Poison) oraz cechą Spowoduj trujące osłabienie (Inflict Noxious Vulnerability) (jednostka traci 2 punkty odporności (Resistance)). Oddziały łuczników (Żądlarz), bardzo wrażliwe na atak, mogą jednak zadawać obrażenia fizyczne oraz obrażenia typu trucizna. Największą zaletą najlepszych jednostek Goblinów (Chrząszcz) jest całkowita odporność na trucizny oraz możliwość atakowania murów (Kruszenie murów (Wall Crushing)) i przedzierania się w podziemiach przez niedostępne dla innych jednostek tereny (Drążenie tuneli (Tunelling)).