Drednota (Dreadnought) | Klasy w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Drednota (Dreadnought)
Klasa ta specjalizuje się w śmiercionośnych maszynach bojowych. Ułatwiają one znacząco wszystkie walki i oblężenia. Dostępna jest stosunkowo niewielka ilość czarów - siłą tej klasy są wspomniane jednostki oblężnicze.
Bohaterowie oraz liderzy otrzymują następujące bonusy:
+1 punkt obrony
- Cechę: Zbroja
Jednostki
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Inzynier (Engineer) | 70 (+10 mana) | 27-37 | 28 | 9-10 | 8-9 |
Muszkieter (Musketeer) | 80 (+20 mana) | 43-53 | 28 | 11-12 | 8-10 |
Ogniomiot (Flame Tank) | 140 (+30 mana) | 60 | 28 | 12 | 10 |
Golem | 160 (+40 mana) | 76 | 28 | 12 | 10 |
Działo (Cannon) | 150 (+30 mana) | 60 | 28 | 11 | 10 |
Pancernik (Ironclad Warship) | 150 (+30 mana) | 90 | 48 | 15 | 12 |
Niszczyciel (Juggernaut) | 320 (+80 mana) | 110 | 28 | 15 | 11 |
Jednostka inżynierów może przeładować inną maszynę oblężniczą, dzięki czemu nie musi ona czekać na ponowną możliwość wystrzału (usuwa Cooldown). Zaletą muszkieterów jest świetny atak (Fire Musket), mogący czasem zmieść wrogą jednostkę po jednej salwie, oddanej z odpowiednio bliskiej odległości. Ogniomiot jest świetny przeciwko wrogim jednostkom - zadaje aż 25 obrażeń (Fire) wszystkim oddziałom znajdującym się wystarczająco blisko atakowanego. Armata z kolei jest świetna do niszczenia wrogich maszyn oraz atakowania murów. Golem to jednostka świetnie sprawdzająca się w zwarciu, mająca dodatkowo zwiększoną obronę przed atakami dystansowymi (+4 Defense). Prawdziwym diamentem wśród machin jest Niszczyciel - absolutnie fantastyczna jednostka. Jej atak (Fire Mortar) zadaje aż 40 obrażeń (20 fizyczne, 20 Fire) i może objąć swoim zasięgiem jednostki znajdujące się w obrębie 1 hexa od atakowanej. Dodatkowo, gdy zostanie otoczona, może raz na bitwę wystrzelić (Fire Broadside), dosłownie roznosząc wszystkie jednostki, które znajdują się wokół niej (30 obrażeń fizycznych). Wodnym odpowiednikiem Niszczyciela jest Pancernik. Warto nadmienić, iż wszystkie machiny nie mają zdolności regeneracji oraz, niezależnie od rasy, cechuje je stosunkowo niska ilość punktów ruchu.
Ulepszenia Imperium (Empire Upgrades)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Napędzany parą (Steam Powered) | 1 | 70 | Duże farmy oraz Kopalnie złota, które znajdują się w domenie gracza generują dodatkowy przychód (+5 złota na turę). |
Produkuj inżynierów (Produce Engineer) | 1 | 60 | Umożliwia produkcję Inżynierów w miastach z zbudowanym ulepszeniem Odlewnia Drednota. |
Twarda inżnieria (Solid Engineering) | 2 | 100 | Jednostki z cecha Zbroja (Armored) oraz machiny otrzymują dodatkowo 1 punkt obrony. |
Produkuj muszkieterów (Produce Musketeer) | 2 | 100 | Umożliwia produkcję Muszkieterów w miastach z zbudowanym ulepszeniem Odlewnia Drednota. |
Nieokiełznany kowal (Great Blacksmith) | 2 | 100 | Produkcja jednostek posiadających cechę Zbroja kosztuje 10% złota mniej. |
Produkuj ogniomioty (Produce Flame Tank) | 3 | 160 | Umożliwia produkcję Ogniomiotów w miastach z zbudowanym ulepszeniem Odlewnia Drednota. |
Zmysł technika (Structural Insight) | 3 | 150 | Jednostki nieregularne (Irregular) otrzymują zdolność sabotażu (Sabotage). |
Nowoczesnie szkolenie wojenne (Modern Warfare Training) | 3 | 150 | Machiny oraz łucznicy produkowani w miastach otrzymują dodatkową rangę. |
Produkuj pancerniki (Produce Ironclad Warship) | 3 | 260 | Umożliwia produkcję Pancerników w miastach z wybudowanym portem. Dodatkowo, jeżeli zbadano także Budowa okrętów (Shipbuilding), jednostki, które będą załadowywać się na łodzie od teraz będą poruszać się właśnie na Pancernikach, zamiast na słabszych fregatach. |
Produkuj działa (Produce Cannon) | 4 | 260 | Umożliwia produkcję Dział w miastach z zbudowanym ulepszeniem Odlewnia Drednota. |
Broń przy boku (Side Arms) | 4 | 220 | Jednostki kawalerii mogą również atakować z dystansu, dzięki umiejętności strzelania z pistoletu (Fire Pistol). |
Produkuj golemy (Produce Golem) | 5 | 440 | Umożliwia produkcję Golemów w miastach z zbudowanym ulepszeniem Odlewnia Drednota. |
Fabryka ogniw many (Mana Fuel Factory) | 5 | 400 | Produkcja machin kosztuje 10% złota mniej. |
Produkuj niszczycieli (Produce Juggernaut) | 6 | 600 | Umożliwia produkcję jednostek Niszczycieli w miastach z zbudowanym ulepszeniem Odlewnia Drednota. |
Dodatkowo Wynalazczość I-VII, zwiększające ilość Casting Points głównego bohatera. Koszt to 60/100/160/260/400/600/900 punktów badań.
Zaklęcia globalne (Global Spells)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Ogniwa energetyczne many (Mana Fuel Cells) | 1 | 60 | Wskazane przyjazne miasto otrzymuje bonus w postaci dodatkowych 20 punktów produkcji. |
Przywołaj drona szpiegowskiego (Summon Spy Drone) | 1 | 60 | Umożliwia przyzywanie Dronu szpiegowskiego. |
Wyższośc nad naturą (Supress Nature) | 3 | 160 | Jednostki oraz miasta nie cierpią kary do zadowolenia z tytuły przebywania na nielubianym terenie. |
Smocza wydzielina (Dragon Oil) | 4 | 280 | Otacza wybrane sojusznicze miasto pierścieniem ognia. Jednostki poruszające się przez owy pierścień podczas walki cierpią 8 punktów obrażeń (Fire). Dodatkowo mogą one zostać podpalone (3 obrażenia na turę, -2 punkty siły, obrony oraz odporności na magię przez okres 2 tur). |
Wybuch kuźni (Forge Blast) | 5 | 420 | Niszczy jedno losowe ulepszenie w wrogim mieście oraz zadaje 20 obrażeń każdej jednostce, która znajduje się na centralnym heksie miasta. |
Zagłuszacz czarów (Spelljammer) | 5 | 400 | Tworzy budowlę uniemożliwiająca rzucanie zaklęć wszystkim, oprócz gracza na obszarze 3 heksów wokół. Konstrukcja kosztuje 30 many i złota oraz zajmuje 2 tury na ukończenie. Najlepiej jest stawiać ją wokół swoich miast. |
Wielka mobilizacja (The Great Mobilization) | 7 | 950 | Machiny otrzymują bonus w postaci dodatkowych 8 punktów ruchu oraz 2 punktów do ataku, obrony i odporności na ataki magiczne. |
Zaklecia bojowe (Combat Spells)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Granat dymny (Flash Bang) | 1 | 60 | Zadaje 4 obrażenia fizyczne oraz 3 typu ogień, jednocześnie próbuje oślepić wrogą jednostkę. W razie powodzenie jej zasięg ataku jest ograniczony przez 2 tury do jednego hexa. |
Naprawa umocnień (Repair Fortification) | 1 | 60 | Regeneruje HP muru lub bramy do maksymalnej wartości. |
Pełna moc (Overload) | 2 | 90 | Wybrana sojusznika machina zadaje zwiększone obrażenia (+10) do końca walki, jednakże istnieje ryzyko, że zostanie ogłuszona na 2 tury (brak możliwości ruchu). |
Pole siłowe (Force Field) | 2 | 100 | Wybrana sojusznicza jednostka otrzymuje zwiększoną ochronę (o 60%) od ataków typu mróz, ogień oraz porażenia (Frost, Fire oraz Shock) przez 3 tury. |
Montaż (Reassemble) | 3 | 140 | Naprawia zniszczoną sojuszniczą machinę wraz z 33% jej całkowitych punktów życia. |
Zestaw małego wojaka (Weapon Kit) | 3 | 140 | Sojusznicze jednostki piechoty (Infantry) lub pikinierzy otrzymują do końca bitwy umiejętności Wystrzel z garłacza, Sabotaż oraz Rzuć siecią. |
Przywołaj machine oblężniczą (Summon Siege Engine) | 4 | 220 | Wzywa na pole bitwy losową machinę oblężniczą do końca trwania walki. |
Dławiące opary (Choking Fumes) | 5 | 400 | Wszystkie jednostki na polu bitwy cierpię -6 punktów ruchu oraz -2 obrony, ataku wręcz i odporności na magię. Nie dotyczy to smoków, machin, nieumarłych oraz jednostek niematerialnych (Dragon, Machine, Undead oraz Incorporeal). |
Żarłoczne pole (Dampening Field) | 6 | 600 | Dwukrotnie zwiększa ilość many oraz Casting points potrzebnych na rzucenie zaklęcia wszystkich graczy oprócz rzucającego czar. |
Zdestabilizowane jądro many (Destabilized Mana Core) | 7 | 800 | Wybuch, który następuje w ciągu 2 tur i zadaje 60 obrażeń (Fire) wszystkim jednostkom znajdującym się na polu bitwy. Z wiadomych względów - najlepiej używać podczas starć z przeciwnikiem, który ma dużą przewagę liczebną, w sytuacji, gdy nie szkoda własnej armii. |