Łotrzyk (Rogue) | Klasy w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Łotrzyk (Rogue)
Główną siłą tej klasy jest swego rodzaju propaganda, nieczyste zagrywki i ataki z ukrycia. Jednostki Łotrzyka są do tego idealne. Czary skupiają się głównie na zadawaniu wrogim miastom oraz jednostkom obrażeń bądź negatywnych efektów.
Bohaterowie oraz liderzy otrzymują następujące bonusy:
+1 punkt obrony
+1 punkt do ataku dystansowe i wręcz
- Umiejętność: Atak od tyłu (Backstab)
Jednostki
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Łotrzyk (Scoundrel) | 45 | 30-40 | 28 | 8-9 | 7-9 |
Skrytobójcy (Assassin) | 100 (+20 mana) | 45-55 | 32 | 11-12 | 8-10 |
Bard | 80 (+10 mana) | 41-55 | 28 | 9-10 | 9-11 |
Sukub (Succubus) | 170 (+30 mana) | 55-65 | 30 | 11-12 | 10-12 |
Ciemiężyciel Cienia (Shadow Stalker) | 200 (+40 mana) | 60 | 32 | 11 | 10 |
Jednostki Łotrzyków to całkiem przyzwoici "kusznicy". Ważna cechą jest dla nich Zadaj obezwładniające rany (Inflict Crippling Wounds), która pozwala na okaleczanie atakowanych jednostek (tracą one 12 punktów ruchu przez okres 2 tur). Przydatna jest również szybsza regeneracja , a przede wszystkim Sabotaż (Sabotage), która pozwala na zadawanie znacznych obrażeń wrogim machinom bądź murom. Skrytobójcy posiadają bardzo dobry atak, dodatkowo wzmocniony cechą Atak od tyłu (Backstab) (6 dodatkowych obrażeń podczas ataku flankującego). Raz na całą bitwę mogą oni również wykonać Atak skrytobójcy (Assassin's Strike), który nie może być skontrowany (atak ten zadaje 20 obrażeń fizycznych i 9 typu Poison). Główną cechą wszystkich jednostek Bard jest zwiększanie morale armii, w której się znajdują (+300 zadowolenia), a także Urok (Charm), pozwalający na przejęcie kontroli nad wroga jednostką. Sukuby posiadają podobną cechę (Uwiedzenie (Seduce)), a także umiejętność Rzuć klątwę (Throw Curse). Powoduje ona utratę 2 punktów obrony i odporności wybranej jednostki przeciwnika do końca bitwy. Ostatnia jednostka to Ciemiężyciel Cienia - posiada ona bardzo dobry atak wręcz, jest niewrażliwa na próby przejęcia oraz potrafi zadawać "zmęczenie" (Inflict Exhausting Fatigue) - wybrana jednostka traci 4 punkty siły. Ważną cechą jest również Brak ciała (Incorporeal) - jednostka posiada 60% obrony przed atakami fizycznymi.
Ulepszenia imperium (Empire Upgrades)
Nazwa | Tier | Koszt(punkty badań) | Działanie |
Ambasadorki cielesnych uciech (Courtesan Ambassadors) | 1 | 70 | Gracz otrzymuje stały bonus w relacjach z miastami niezależnymi. |
Produkuj łotrzyków (Produce Scoundrel) | 1 | 60 | Umożliwia produkcję Łotrzyków w miastach z zbudowanym Pałac Łotrzyka. |
Szkolenie specjalne (Irregular Training) | 2 | 90 | Jednostki nieregularne (Irregular) przy produkcji otrzymują dodatkowa rangę. |
Produkuj barda (Produce Bard) | 2 | 100 | Umożliwia produkcję Bardów w miastach z zbudowanym Pałac Łotrzyka. |
Wyszkoleni zabójcy (Trained Killers) | 2 | 120 | Jednostki Łotrzyków po zdobyciu najwyższego poziomu doświadczenia ewoluują w jednostki Skrytobójców. |
Dźgnięcie od tyłu (Cruel Backstab) | 3 | 160 | Jednostki nieregularne (Irregular) oraz piechota (Infantry) otrzymują umiejętność Atak od tyłu (Backstab) (+6 zadawanych obrażeń podczas ataku flankującego). |
Produkuj skrytobójców (Produce Assassin) | 3 | 160 | Umożliwia produkcję Skrytobójców w miastach z zbudowanym Pałac Łotrzyka. |
Miejska przykrywka (Urban Cover) | 3 | 240 | Jednostki nieregularne otrzymują zdolność Miejskie maskowanie (Urban Concealment), która sprawia, że są one niewidzialne na heksach zawierających struktury. |
Produkuj sukuby (Produce Succubus) | 4 | 280 | Umożliwia produkcję Sukubów w miastach z zbudowanym Pałac Łotrzyka. |
Produkuj grabieżców cienia (Produce Shadow Stalker) | 5 | 460 | Umożliwia produkcję Grabieżców cienia w miastach z zbudowanym Pałac Łotrzyka. |
Dodatkowo Operacje cichociemne I-VII, zwiększające ilość Casting Points głównego bohatera. Koszt to 60/100/160/260/400/600/900 punktów badań.
Zaklęcia globalne (Global Spells)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Opanowanie trucizn (Poison Mastery) | 1 | 80 | Jednostki piechoty, kawalerii oraz nieregularne (Infantry, Cavalry, Irregular) otrzymują dodatkowo zwiększony atak od trucizny (Poison) (+2). |
Przywołaj krukodzioby (Summon Grimbeak Crows) | 1 | 60 | Przyzywa Krukodzioby (Grimbeak Crows.) |
Żelazna ręka (Iron Grip) | 2 | 120 | Wybrane miasto otrzymuje dodatkowo 300 punktów zadowolenia. |
Poszukiwacz skarbów (Treasure Raiding) | 2 | 100 | Ilość złota zbieranego z "ziemi" oraz po odwiedzaniu struktur na mapie strategicznej zostaje zwiększona o 20%. |
Grabież zwłok (Corpse Looting) | 3 | 170 | Gracz otrzymuje niewielką ilość złota za każdą jednostkę pokonaną w walce. |
Wznieć bunt (Incite Revolt) | 3 | 160 | Wybrane miasto przeciwnika traci 600 punktów zadowolenia. |
Plaga zbójców (Plague of Brigands) | 4 | 300 | Na terenie wybranego wrogiego miasta pojawiają się grupa bandytów, atakująca wszystkie jednostki w ich zasięgu. |
Gildia złodziei cienia (Guild of Shadow Thieves) | 4 | 200 | Wybrane wrogie miasto generuje o 20% mniej złota na turę. |
Sieć wszystkowidzących oczu (Network of Scrying Eyes) | 5 | 460 | Centralne 7 heksów otaczających każde miasto na mapie jest widocznych dla gracza rzucającego zaklęcie. |
Nocne życzenie (Night Wish) | 5 | 500 | Wszystkie jednostki znajdujące się na terenie wybranego sojuszniczego miasta cierpią karę (zmniejszona o 2 pola widoczność). |
Wiek podstępu (Age of Deception) | 7 | 980 | Wszystkie jednostki otrzymują Niewidzalność (Invisibility) oraz zwiększony atak (+1, Poison). |
Zaklęcia bojowe (Combat Spells)
Nazwa | Tier | Koszt (punkty badań) | Działanie |
Szybki sus (Quick Dash) | 1 | 60 | Regeneruje 10 HP oraz 50% punktów ruchu wskazanej sojuszniczej jednostki |
Deszcz trujących ostrzy (Rain of Poison Blades) | 1 | 70 | Zadaje 12 obrażeń fizycznych oraz 8 od trucizny (Poison) wybranej jednostce. Obrażenia są większe (o 2) przeciwko oddziałom posiadającym cechę Zbroja (Armored). |
Oślepienie (Blind) | 2 | 100 | Próbuje oślepić wrogą jednostkę. W razie powodzenia wspomniana jednostka może atakować tylko oddziały znajdujące się w zasięgu 1 hexa od niej. W przypadku niepowodzenia traci ona 50% punktów ruchu. |
Atak paniki (Panic Attack) | 2 | 120 | W przypadku powodzenie wroga jednostka próbuje uciec z pola bitwy przez 2 tury. W innym wypadku traci ona 50% punktów ruchu. |
Ruchomy cel (Moving Target) | 3 | 180 | Wybrana jednostka otrzymuje +8 punktów obrony przez 2 kolejne tury. |
Przebiegła ucieczka (Cunning Escape) | 3 | 140 | Pozwala na natychmiastowe wycofania wybranej sojuszniczej jednostki z walki. Może być użyta tylko przez stronę atakującą. |
Sadyzm (Sadism) | 4 | 240 | Zwiększa morale sojuszniczych jednostek z każdym zabiciem wrogiej jednostki. |
Niczym cień (Shadow Form) | 4 | 300 | Wybrana jednostka otrzymuje obronę przed atakami fizycznymi (40%) oraz umiejętność Przechodzenie przez ściany (Pass Wall) do końca walki. |
Zasłona dymna (Smoke Screen) | 5 | 500 | Wszystkie jednostki znajdujące się na polu bitwy otrzymują zwiększoną obronę i odporność na magię (+4) przeciwko atakom dystansowym. |
Zbiorowa panika (Mass Battlefield Panic) | 6 | 700 | Próbuje wywołać panikę wśród wszystkich wrogich jednostek na polu bitwy. Te które oprą się atakowi stracą połowę punktów ruchu przez okres jednej tury. |