Elfy (High Elf) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019
Elfy (High Elf)
Elfy to wyjątkowo delikatne istoty, żyjące w lassach, w zgodzie z naturą i z dala od wścibskich oczu. Stąd też główną zaletą wszystkich jednostek elfów jest umiejętność Leśnictwo (Forestry), która redukuje ilość punktów ruchu potrzebnych na przebycie gęstej roślinności (Dense vegetation) o 2.Ponadto wszystkie jednostki posiadają również wrażliwość na truciznę (20% Blight Weakness). Tereny na których lubią mieszkać Elfy to oczywiście gęste lasy (Dense vegetation).
Nazwa | Koszt rekrutacji (złoto) | Punkty życia | Punkty ruchu | Obrona (Defense) | Odporność na magię (Resistance) |
Budowniczy (Builder) | 60 | 60 | 28 | 8 | 9 |
Osadnik (Settler) | 150 | 60 | 28 | 8 | 9 |
Akolita (Initiate) | 50 | 36 | 28 | 8 | 9 |
Łucznik (Longbowman) | 75 | 36 | 28 | 8 | 9 |
Szermierz (Swordsman) | 50 | 36 | 28 | 10 | 9 |
Gwardzista (Union Guard) | 50 | 36 | 28 | 10 | 9 |
Jeździec jednorożców (Unicorn Rider) | 90 | 50 | 36 | 11 | 11 |
Kapłanka burzy (Storm Sister) | 60 (+ 20 mana) | 36 | 28 | 9 | 12 |
Jeździec gryfów (Gryphon Rider) | 140 (+ 30 mana) | 65 | 30 | 12 | 12 |
Jednostki Akolita oraz ich lepsze odpowiedniki, Kapłanka burzy, wyróżniają się głownie dobrym atakiem Porażające pociski (Shock Bolts) oraz ochroną przed atakami tego samego typu (Shock Protection). Kapłanki posiadają również umiejętność Dotyk ogłuszenia (Stunning Touch), która może unieruchomić wroga na 2 tury, co sprawia, że ten nie może się poruszać, atakować oraz kontrować. Na uwagę zasługują również Łucznicy, których atak dystansowy jest bardzo dobry. Warta wspomnienia jest również umiejętność Odwrót (Phase), którą posiadają Jeźdźcy jednorożców. Pozwala ona na teleport na dowolny hex znajdujący się w zasięgu jednostki na polu bitwy. Główną zaletą najlepszych i najdroższych jednostek Jeździec gryfów są umiejętności Pierwsze uderzenie (First Strike) (jednostka kontruje jako pierwsza, jeszcze przed właściwym atakiem) oraz Latanie (Flying), co czyni z jeźdźca jednostkę bardzo mobilną. Oddziały Elfów cechują się również przyzwoitą odpornością na ataki nie fizyczne (Resistance).