space-sim / symulatory kosmiczne - newsy i ciekawostki (6)
Kup wirtualną działkę, czyli nowa metoda zarobku twórców Star Citizen
Miłosz Szubert, 29 listopada 2017, 10:25
Kolejna kontrowersja wokół Star Citizen. Studio Cloud Imperium Games umożliwiło zakup... wirtualnej działki na dowolnej planecie, asteroidzie lub księżycu, które znajdują się w przestrzeni UEE. Najmniejsza parcela kosztuje 50 dolarów, a największa 100.
Star Citizen 3.0 dostępny dla szerszej grupy odbiorców. Zobacz gameplay w rozdzielczości 4K
Jakub Błażewicz, 24 listopada 2017, 12:00
Studio Cloud Imperium Games poinformowało o rozszerzeniu testów aktualizacji 3.0 dla Star Citizen. W związku z tym w sieci pojawiły się nagrania prezentujące rozgrywkę w największym uaktualnieniu kosmicznego symulatora, w tym materiał w rozdzielczości 4K.
Wieści ze świata (Star Citizen 3.0, Project 2) 23/11/2017
Krzysztof Sobiepan, 23 listopada 2017, 11:09
Dziś piszemy o zapowiedzi publicznych testów gry Star Citizen w wersji 3.0 i kolejnych informacjach o tajemniczym Project 2 – nowym IP od twórców serii Forza Horizon. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Ponad 40 minut rozgrywki z najnowszej wersji Star Citizen
Michał Kułakowski, 28 października 2017, 20:01
Podczas konwentu CitizenCon deweloperzy Star Citizen przedstawili szereg nowości, które mają być wprowadzone do gry wraz z wersją alfa oznaczoną numerem 3.0. Przemówieniom producentów towarzyszyła ponad czterdziestominutowa prezentacja rozgrywki, zawierająca nowinki takie jak możliwość swobodnej eksploracji planet.
EVE Online – premiera rozszerzenia Lifeblood
Krzysztof Sobiepan, 26 października 2017, 13:03
Niedawno odbyła się premiera sporego darmowego rozszerzenia EVE Online: Lifeblood. Obszerny dodatek wprowadza m.in. aktywne wydobycie zasobów z księżyców, rafinerie Upwell, kooperacyjny tryb Walka o Zasoby i nowe sztuczki frakcji piratów. Twórcy popracowali też nad balansem statków klasy alfa i interfejsem Agencji.
Squadron 42 zostanie zaprezentowany dopiero w grudniu. Premiera znowu opóźniona?
Jakub Mirowski, 17 października 2017, 10:29
Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games, zapowiedział, że w grudniu zobaczymy fragmenty rozgrywki ze Squadron 42 - kampanii dla pojedynczego gracza do gry Star Citizen. Premiera tego trybu opóźni się więc na przyszły rok.
Elite: Dangerous - poznaliśmy plany na 2018 rok
Kamil Zwijacz, 9 października 2017, 10:20
Studio Frontier Developments ujawniło plany rozwoju gry Elite: Dangerous w 2018 roku. Posiadacze przepustki Horizons doczekają się m.in. ulepszonej technologi planetarnej, systemu Squadrons czy nowych statków.
Star Citizen - aktualizacja 3.0 już dostępna... ale tylko dla wybranych
Jakub Mirowski, 7 października 2017, 17:37
Dziś zadebiutowała aktualizacja 3.0 do gry Star Citizen. Jeśli jednak mieliście nadzieję na przetestowanie jej, będziecie musieli trochę poczekać - na razie dostęp do najnowszej wersji ma tylko wybrana grupa graczy.
Debiut EVE: Valkyrie – Warzone. Produkcja wreszcie grywalna bez gogli VR
Kamil Zwijacz, 27 września 2017, 09:16
Na konsoli PlayStation 4 i komputerach osobistych zadebiutowała gra EVE: Valkyrie – Warzone. Jest to nowa wersja kosmicznej strzelanki, która pozwala na zabawę bez gogli rzeczywistości wirtualnej.
Chris Roberts o Star Citizen v3.0 - to coś w rodzaju wczesnego dostępu
Miłosz Szubert, 12 września 2017, 11:20
Podczas wywiadu z serwisem Eurogamer Chris Roberts zdradził, że aktualizacja 3.0 do wersji alfa gry Star Citizen zbliży tytuł do stanu, który można określić jako „wczesny dostęp”. Niestety, patch ponownie zaliczył poślizg i najprawdopodobniej pojawi się dopiero na początku października.
X4 - zwiastun i nowe informacje o kosmicznym symulatorze studia Egosoft
Adrian Werner, 27 sierpnia 2017, 12:26
Podczas imprezy dla fanów studio Egosoft wypuściło zwiastun kosmicznego symulatora X4 i ujawniło nowe informacje na temat tego projektu. Z zapowiedzi autorów wyłania się projekt, który ma szanse zatrzeć złe wrażenie pozostawione przez X Rebirth.
Star Citizen - obejrzyj obszerny pokaz rozgrywki z aktualizacji 3.0
Kamil Zwijacz, 24 sierpnia 2017, 16:54
Podczas niemieckich targów gamescom studio Cloud Imperium Games zaprezentowało rozgrywkę z nadchodzącej aktualizacji 3.0 kosmicznego symulatora Star Citizen.
EVE: Valkyrie – Warzone pozwoli na zabawę bez VR
Adrian Werner, 16 sierpnia 2017, 10:45
Studio CCP poinformowało, że w przyszłym miesiącu kosmiczny symulator EVE: Valkyrie dostanie darmową aktualizację Warzone, która pozwoli na zabawę bez urządzenia VR i rozbuduje grę o nowe elementy. Umożliwi również cross-platformową zabawę pecetowcom i użytkownikom PlayStation 4.
Star Citizen - aktualizacja 3.0 zaliczy lekki poślizg
Miłosz Szubert, 1 sierpnia 2017, 12:30
Aktualizacja 3.0 do wersji alfa gry Star Citizen, dodająca między innymi możliwość eksploracji powierzchni planet, zaliczy drobne opóźnienie. Miała pojawić się ona pod koniec sierpnia, ostatecznie jej premierę przesunięto na początek września.
Star Citizen - twórcy dementują pogłoski o problemach finansowych
Jakub Błażewicz, 26 czerwca 2017, 10:40
Ortwin Freyermuth z Cloud Imperium Games wypowiedział się na temat niedawnych doniesień odnośnie niepewnej przyszłości Star Citizen. Jak wyjaśnia, niedawne zaciągnięcie pożyczki nie wynika z braku funduszy, lecz z chęci zaoszczędzenia dostępnych środków, a sama gra została wykluczona z zastawu (co innego Squadron 42).
Twórcom Star Citizen skończyły się pieniądze? [news zaktualizowany]
Adrian Werner, 25 czerwca 2017, 13:47
Znowu powróciła sprawa sytuacji finansowej pracującego nad Star Citizen studia Cloud Imperium Games. Okazuje się, że zespół zmuszony był zaciągnąć pożyczkę na dokończenie produkcji gry.
Star Trek: Bridge Crew - debiut udanej gry VR
Kamil Zwijacz, 30 maja 2017, 09:36
Dziś na komputerach osobistych (HTC Vive i Oculus Rift) oraz konsoli PlayStation 4 (PlayStation VR) debiutuje gra Star Trek: Bridge Crew, pozwalająca wcielić się w członka załogi statku kosmicznego. Produkcja zbiera bardzo dobre opinie w mediach.
Everspace - do sprzedaży trafiła pełna wersja kosmicznej strzelanki
Adrian Werner, 26 maja 2017, 10:40
Do sprzedaży trafiła gra Everspace, czyli debiutancka gra studia Rockfish. Produkcja jest propozycją dla osób, które tęsknią za kosmicznymi strzelankami nastawionymi wyłącznie na walkę.
Star Citizen zebrał ponad 150 milionów dolarów
Janusz Guzowski, 21 maja 2017, 17:07
Suma pieniędzy zebranych na produkcję kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczyła 150 milionów dolarów. Z tej okazji deweloperzy udostępnili graczom pierwszy w grze model bombowca typu stealth – okręt AEGIS Eclipse. W najbliższym czasie tytuł ma otrzymać aktualizację Alpha 3.0.
Dreadnought – kosmiczna strzelanka wkroczyła w fazę otwartych beta-testów
Krystian Pieniążek, 16 maja 2017, 18:00
Zapowiedziany w 2014 roku Dreadnought, czyli kolejne dzieło doświadczonego zespołu Yager Development, wkroczył w fazę beta-testów. Od dzisiaj gracze mogą sprawdzić w akcji ten symulator bitew międzygwiezdnych krążowników, szykowany do debiutu w modelu free-to-play na komputerach osobistych i PlayStation 4.
The Long Journey Home - kosmiczny sandbox ukaże się 30 maja
Kamil Zwijacz, 14 maja 2017, 09:56
Poznaliśmy termin premiery zapowiedzianego niemal dwa lata temu kosmicznego sandboksa The Long Journey Home. Tytuł ukaże się na komputerach osobistych 30 maja bieżącego roku.
Star Citizen - zebrano 148 mln dolarów; nad grą pracuje ponad 400 osób
Kamil Zwijacz, 30 kwietnia 2017, 12:07
Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że obecnie nad grą Star Citizen pracuje 428 osób. Tak duży zespół udało się zbudować dzięki pieniądzom przekazywanym przez graczy, którzy wpłacili już ponad 148 milionów dolarów.
Everspace - kosmiczna strzelanka ukaże się 26 maja
Kamil Zwijacz, 13 kwietnia 2017, 14:15
Studio Rockfish Games ujawniło datę premiery pełnej wersji kosmicznej strzelanki Everspace. Produkcja ukaże się 26 maja bieżącego roku na konsoli Xbox One oraz komputerach osobistych.
Wieści ze świata (Oculus VR vs ZeniMax, Diablo III, Planet Coaster, Elite: Dangerous) 12/4/2017
Krzysztof Mysiak, 12 kwietnia 2017, 16:53
Dziś piszemy o odwołaniu się firmy Oculus VR od wyroku sądu w sprawie przeciwko ZeniMax Media, starcie zamkniętych beta-testów nekromantów i aktualizacji 2.6.0 w Diablo III oraz o debiucie łatek 1.2 do Planet Coaster (Spring Update) i 2.3 do Elite: Dangerous (The Commanders). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Star Trek: Bridge Crew - siedmiominutowy zapis rozgrywki
Miłosz Szubert, 5 kwietnia 2017, 10:17
W sieci pojawił się siedmiominutowy zapis rozgrywki z gry Star Trek: Bridge Crew, będącej projektem VR przeznaczonym na PC oraz PlayStation 4. Twórcy zaprezentowali również nowy trailer oraz kilka niepublikowanych dotąd screenów.
Kerbal Space Program doczeka się pełnoprawnego rozszerzenia, Making History
Jakub Mirowski, 18 marca 2017, 15:17
Twórcy Kerbal Space Program zapowiedzieli, że produkcja otrzyma rozszerzenie zatytułowane Making History. Za jego sprawą w grze pojawi się kreator misji oraz historyczne ekspedycje w kosmos.
Sunless Skies - Kickstarter kontynuacji Sunless Sea zakończył się wielkim sukcesem
Adrian Werner, 4 marca 2017, 09:29
Zakończyła się kickstarterowa zbiórka na grę Sunless Skies, czyli kontynuację popularnego Sunless Sea. W trakcie trwającej miesiąc akcji autorom udało się zgromadzić ponad 377 tysięcy funtów, czyli prawie czterokrotnie więcej, niż wynosił cel minimalny.
Star Trek: Bridge Crew ukaże się dopiero 30 maja
Adrian Werner, 11 lutego 2017, 09:16
Firma Ubisoft poinformowała, że premiera gry VR Star Trek: Bridge Crew została przełożona na 30 maja tego roku. Ujawniono też, że jednym z dostępnych statków kosmicznych będzie USS Enterprise z serialu telewizyjnego, który zapoczątkował całą markę.
Sunless Skies ufundowane na Kickstarterze po 4 godzinach zbiórki
Adrian Werner, 2 lutego 2017, 10:35
Kickstarter gry Sunless Skies, czyli kontynuacji Sunless Sea, okazał się wielkim sukcesem. Kwotę minimalną udało się uzbierać w raptem cztery godziny.
Tryb singleplayer gry Star Citizen najwcześniej pod koniec roku
Janusz Guzowski, 22 stycznia 2017, 17:02
Studio Cloud Imperium Games zaktualizowało plan wydawniczy gry Star Citizen. Wynika z niego, że tryb dla pojedynczego gracza zostanie ukończony najszybciej pod koniec tego roku, podobnie jak aktualizacja 3.0. Wcześniej otrzymamy patche 2.6.1 oraz 2.6.2.
Gra Take on Mars opuści Wczesny Dostęp 9 lutego
Janusz Guzowski, 21 stycznia 2017, 13:00
Studio Bohemia Interactive ogłosiło, że gra Take on Mars opuści Wczesny Dostęp Steam 9 lutego. Symulator misji na Marsa trafił tam w sierpniu 2013 roku i od tego czasu był sukcesywnie rozwijany. Pełna wersja będzie zawierała dodatkową kampanię fabularną opowiadającą o jedynym ocalałym członku załogowej misji na Marsa.
Star Citizen zostanie ukończony, nawet jeżeli gracze przestaną płacić
Kamil Zwijacz, 15 stycznia 2017, 13:19
Chris Roberts, szef Cloud Imperium Games, zabrał ostatnio głos w sprawie budżetu Star Citizena. Okazało się, że firma ma spore rezerwy, które umożliwiłyby dokończenie Squadron 42, nawet gdyby wpłaty od graczy nagle przestałyby przychodzić. Z kolei ukończony single player przynosiłby dochody, z których sfinansowano by resztę projektu.
Star Citizen - zbiórka na grę przekroczyła 141 milionów dolarów
Aleksander Jurek, 9 stycznia 2017, 10:40
Zbiórka pieniędzy na Star Citizen, kosmiczny symulator autorstwa studia Cloud Imperium Games, przekroczyła właśnie 141 milionów dolarów. Chris Roberts opowiedział o planach na grę, które mają zostać zrealizowane w 2017 roku.
Star Citizen otrzyma 48-godzinną wersję trial
Kamil Zwijacz, 21 grudnia 2016, 16:03
Studio Cloud Imperium Games rozpoczęło rejestrację, dzięki której wszystkie zapisane osoby wkrótce doczekają się 48-godzinnej wersji trial wyczekiwanego kosmicznego symulatora.
Star Citizen z kolejną prezentacją rozgrywki i nowym statkiem [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 20 grudnia 2016, 12:29
Podczas niedawnej transmisji na Twitchu studio Cloud Imperium Games pokazało nowy fragment rozgrywki z alfy 2.6 gry Star Citizen, ujawniło statek Driller należący do rasy Vanduul i wyjawiło kilka nowych ciekawostek.
X4, X Rebirth VR Edition i patche dla starszych gier w planach studia Egosoft
Adrian Werner, 16 grudnia 2016, 12:40
Zespół Egosoft zapowiedział X Rebirth VR Edition, czyli specjalną wersję swojego kosmicznego symulatora dopasowaną do potrzeb wirtualnej rzeczywistości. Studio ogłosiło również, że pracuje nad X4, czyli kolejną odsłoną cyklu, pod względem rozbudowania mającą zadowolić fanów X3, dla których ostatni projekt firmy był zbyt uproszczony.
Elite: Dangerous ukaże się na PlayStation 4 w 2017 roku
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2016, 18:55
Studio Frontier Developments ujawniło termin premiery gry Elite: Dangerous na konsoli PlayStation 4. Tytuł zaoferuje wsparcie dla funkcji wersji Pro i będzie dostępny wraz ze wszystkimi wydanymi dodatkami.
Sieciowa gra free-to-play Dreadnought trafi na PlayStation 4
Łukasz Szliselman, 3 grudnia 2016, 21:32
Dreadnought ukaże się nie tylko na PC, ale i na PlayStation 4. Użytkownicy konsoli mogą się już zapisywać do zamkniętej bety tej sieciowej gry bitewnej free-to-play o starciach gwiezdnych pancerników.
Star Citizen: Star Marine - kilka minut rozgrywki z modułu FPS
Kamil Zwijacz, 19 listopada 2016, 10:01
Studio Cloud Imperium Games zaprezentowało kilkuminutowy materiał wideo pokazujący moduł FPS gry Star Citizen, nazwany Star Marine. Ponadto w serwisie Twitch przeprowadzono transmisję z okazji czwartej rocznicy zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter.
Wieści ze świata (Humble Bundle, Elite: Dangerous) 26/10/2016
Krzysztof Mysiak, 26 października 2016, 17:14
Dziś piszemy m.in. o promocji Humble Gems Bundle i o udostępnieniu dużej aktualizacji 1.7 / 2.2 (Guardians) do Elite: Dangerous z pakietem dodatków Horizons. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Star Control: Origins zapowiedziane oficjalnie i z pierwszym zwiastunem
Adrian Werner, 19 października 2016, 10:17
Zespół Stardock oficjalnie zapowiedział Star Control: Origins, czyli nową odsłonę kultowej serii gier kosmicznych, łączących elementy akcji, przygody i RPG-a. Ujawnieniu projektu towarzyszył pierwszy zwiastun.
Eksploracja planety i walka – zobacz prezentację Star Citizen; Squadron 42 jednak opóźniony
Łukasz Szliselman, 10 października 2016, 15:23
Podczas wczorajszego konwentu gry Star Citizen potwierdzono, że fabularny tryb Squadron 42 jednak się opóźni i nie pojawi się w tym roku. Z drugiej strony, warto obejrzeć zapis prezentacji przykładowej misji na proceduralnie wygenerowanej planecie.
Sunless Skies nową produkcją twórców Sunless Sea
Janusz Guzowski, 25 września 2016, 18:50
Przedstawiciele studia Failbetter Games zapowiedzieli grę Sunless Skies. Będzie to kontynuacja ciepło przyjętej produkcji Sunless Sea z 2015 roku. Prace nad tytułem zostaną sfinansowane z zaplanowanej na przyszły rok zbiórki na Kickstarterze, później produkt trafi do Wczesnego Dostępu Steam.
Star Citizen z kampanią Squadron 42 jednak bez opóźnień?
Jakub Błażewicz, 7 września 2016, 10:50
Studio Cloud Imperium Games zdementowało ostatnie pogłoski na temat opóźnienia premiery Squadron 42 – kampanii fabularnej gry Star Citizen. Według przedstawiciela studia, Chris Roberts w wywiadach nie podawał żadnych terminów, informując jedynie o zakończeniu implementowania nowych elementów.
Star Citizen - kampania Squadron 42 nie ukaże się w tym roku
Kamil Zwijacz, 5 września 2016, 09:43
Po raz kolejny mamy złe wieści dla fanów kosmicznego symulatora Star Citizen. Okazało się bowiem, że Squadron 42 - moduł singleplayer - ukaże się nie w tym roku, lecz w przyszłym.
Star Citizen - zapis prezentacji z targów gamescom
Adrian Werner, 20 sierpnia 2016, 15:55
Na targach gamescom studio Cloud Imperium zorganizowało trwającą ponad 50 minut prezentację rozgrywki z Star Citizen. Ponadto ujawniono, czego możemy się spodziewać w kilku następnych aktualizacjach wersji alfa.
Patch 2.2 do Elite: Dangerous ukaże się w październiku - znamy zawartość łatki
Łukasz Szliselman, 19 sierpnia 2016, 15:49
Podczas panelu na targach gamescom 2016 studio Frontier Developments omówiło zawartość aktualizacji 2.2 do gry Elite: Dangerous. Aktualizacja o nazwie Guardians wprowadzi m.in. nowy rodzaj misji, myśliwce, urozmaicone wnętrza portów kosmicznych itp. Łatka zadebiutuje w połowie października.
Galaxy on Fire 3: Manticore - wersja testowa zadebiutowała w Holandii. Gra rozczarowuje
Adrian Werner, 11 lipca 2016, 13:59
W holenderskim App Store udostępniono wersję testową Galaxy on Fire 3: Manticore, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu mobilnych symulatorów kosmicznych. Niestety, pierwsze wrażenie nie są pozytywne. Fani krytykują mocne uproszczenie rozgrywki oraz agresywny model mikropłatności.
Star Trek: Bridge Crew - zwiastun kosmicznego symulatora VR
Adrian Werner, 13 czerwca 2016, 23:50
Firma Ubisoft wykorzystała swoją konferencję E3 do ujawnienia projektu Star Trek: Bridge Crew, czyli kooperacyjnego symulatora kosmicznego, zaprojektowanego specjalnie dla okularów VR.
Star Trek: Bridge Crew - Ubisoft zapowiedział kooperacyjny symulator kosmiczny dla VR
Adrian Werner, 12 czerwca 2016, 19:04
Potwierdziły się wczorajsze plotki. Firma Ubisoft i studio RedStorm pracują nad projektem Star Trek: Bridge Crew. Ma to być kooperacyjny kosmiczny symulator opracowany specjalnie z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości, w którym każdy gracz wcieliłby się w jednego członka załogi.