space-sim / symulatory kosmiczne - newsy i ciekawostki (5)
Rebel Galaxy Outlaw - świeży gameplay z kosmiczną walką
Adrian Werner, 1 lipca 2019, 10:22
Zespół Double Damage Games udostępnił prawie ośmiominutowy gameplay z Rebel Galaxy Outlaw. Materiał koncentruje się głównie na walce statków kosmicznych.
Kosmiczna inwazja w EVE Online; imperia graczy w rozsypce
Paweł Woźniak, 28 czerwca 2019, 09:50
Gracze kosmicznego MMO EVE Online stali się ofiarami inwazji, a ich struktury zostały zaatakowane przez postacie niezależne. Aktualnie nie wiadomo, czy jest to dalsza część wydanego niedawno rozszerzenia, czy też błąd w grze.
Harry Potter na kadłubie statku? W Rebel Galaxy Outlaw będzie to możliwe
Adrian Werner, 26 czerwca 2019, 13:30
Studio Double Damage Games wypuściło nowy materiał wideo z Rebel Galaxy Outlaw. Autorzy zademonstrowali w nim system modyfikacji wyglądu statków poprzez wykorzystanie go do umieszczenia na kadłubie wizerunku Harry’ego Pottera.
Dodatek do Kerbal Space Program, Breaking Ground dostępny na PC
Przemysław Zamęcki, 31 maja 2019, 19:42
Ujawniono Starbase - MMO z ogromnym światem i destrukcją otoczenia
Bartosz Świątek, 29 maja 2019, 09:16
Znane z serii Trine studio Frozenbyte zaprezentowało Starbase – ciekawie zapowiadające się, kosmiczne MMO, które ma wyróżniać się dużą swobodą rozgrywki i całkowicie zniszczalnym otoczeniem. W produkcję zagramy jeszcze w 2019 roku.
Star Citizen - zaprezentowano losowo generowane jaskinie
Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 16:39
W czasie niedawnego streamu twórcy ze studia Cloud Imperium Games opowiedzieli o technologii, która pozwala im losowo generować jaskinie na potrzeby gry Star Citizen. Deweloperzy zarzekają się, że dzięki zaawansowanym narzędziom w produkcji znajdziemy tysiące odmiennych lokacji.
Forbes o problemach Star Citizen: „niekompetencja na kosmiczną skalę”
Jakub Błażewicz, 4 maja 2019, 13:27
Magazyn Forbes opublikował artykuł poświęcony Star Citizen. Z tekstu wynika, że produkcja gry nie przebiega najlepiej, a Cloud Imperium Games mogą skończyć się pieniądze przeznaczone na rozwój tytułu. Powodem ma być „niekompetencja i złe zarządzanie” projektem przez Chrisa Robertsa, marnującego czas i środki studia.
Star Citizen – nowości w wersji 3.5 można testować za darmo przez tydzień
Dariusz Matusiak, 1 maja 2019, 17:54
Studio Cloud Imperium Games świętuje wprowadzenie ogromnej aktualizacji Alpha 3.5 w swojej grze Star Citizen kolejnym darmowym okresem próbnym. Potrwa on tydzień, do 8 maja.
Star Citizen – kompendium wiedzy [Aktualizacja #6: prace nad grą, cena, wymagania sprzętowe]
Marek Czajor, 29 kwietnia 2019, 12:04
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy o grze Star Citizen, na bieżąco uzupełniane o nowości w temacie największego space-sima wszech czasów studia Cloud Imperium Games.
Trzy godziny gameplaya z kosmicznego sandboksa Rebel Galaxy Outlaw
Adrian Werner, 23 kwietnia 2019, 11:42
Do sieci trafiła trwająca prawie trzy godziny prezentacja rozgrywki z Rebel Galaxy Outlaw, czyli kosmicznego sandboksa, nad którym pracuje zespół Double Damage Games.
No Man's Sky – gracze stworzyli mapę ponad 3 tysięcy czarnych dziur
Krystian Pieniążek, 16 kwietnia 2019, 17:28
W No Man’s Sky podróżowanie po olbrzymiej galaktyce bywa czasochłonne. Deweloperzy ze studia Hello Games wypełnili swój świat czarnymi dziurami, które, jak się okazuje, można wykorzystać niczym „międzygwiezdną autostradę”.
Star Citizen z ogromną aktualizacją 3.5 – nowy model lotu, lokacje i misje
Jakub Błażewicz, 29 marca 2019, 13:30
Studio Cloud Imperium Games zapowiedziało rychły debiut aktualizacji 3.5 do gry Star Citizen. Patch ukaże się jeszcze dzisiaj i wprowadzi m.in. nowy model lotu, więcej opcji personalizacji bohaterów oraz grywalne postacie żeńskie.
Star Citizen - nowości w aktualizacji 3.5 i 220 milionów dolarów
Miłosz Szubert, 18 marca 2019, 14:20
Studio Cloud Imperium Games zaprezentowało atrakcje, które pojawią się w Star Citizen wraz z alfą 3.5. Wśród nich możemy wymienić nową planetę i postać niezależną. Ponadto tytuł osiągnął kolejny ważny kamień milowy – zebrał już przeszło 220 milionów dolarów.
X4 Foundations - patch 2.00 wprowadza wyczekiwane zmiany i nowości
Adrian Werner, 27 lutego 2019, 13:12
Ukazał się patch 2.00 do X4: Foundations. Wprowadza on do tego kosmicznego symulatora wiele nowości, w tym opcję posiadania własnej stoczni oraz wsparcie dla Steam Workshop.
[Aktualizacja] Gracze Elite Dangerous ratują podróżnika, który utknął w przestrzeni kosmicznej
Bartosz Świątek, 27 lutego 2019, 08:00
Deluvian Reyes Cruz – gracz spędzający czas przy symulatorze kosmicznym Elite: Dangerous – trzy miesiące temu utknął w przestrzeni kosmicznej. Grupa Fuel Rats podjęła próbę jego uratowania.
Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie
Konrad Serafiński, 20 stycznia 2019, 12:45
Wydaje się, że pieniądze i Star Citizen to dwa nierozłączne tematy. Studio Cloud Imperium Games, odpowiedzialne za produkcję, opublikowało dokument, w którym dzieli się ze społecznością danymi na temat gospodarowania środkami finansowymi. Liczby są zawrotne.
Tryb fotograficzny w Metro Exodus, trofea w Resident Evil 2 Remake i inne wieści
Miłosz Szubert, 8 stycznia 2019, 16:00
Dziś piszemy o trybie fotograficznym w Metro Exodus, liście trofeów, które będzie można zdobyć, grając w remake Resident Evil 2 na PlayStation 4, wersji beta aktualizacji z funkcjami sieciowymi do X4: Foundations oraz o nowym opowiadaniu z uniwersum Overwatch. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Roberts: Squadron 42 pod kilkoma względami lepszy od RDR 2 oraz GoW
Miłosz Szubert, 27 grudnia 2018, 11:35
W wywiadzie z serwisem VentureBeat Chris Roberts zdradził, że jego zdaniem Squadron 42, czyli stanowiąca samodzielny moduł kampania dla pojedynczego gracza Star Citizen, pod wieloma względami będzie lepsza od takich hitów jak God of War czy Red Dead Redemption II. Alfa-testy produkcji odbędą się w 2020 roku.
Alfa-testy Squadron 42 dopiero w pierwszym kwartale 2020 roku
Bartosz Świątek, 21 grudnia 2018, 10:40
Studio Cloud Imperium Games przedstawiło harmonogram prac nad Squadron 42 – samodzielną produkcją, która swój żywot rozpoczynała jako kampania single player gry Star Citizen.
Star Citizen zarobił 7 milionów dolarów w dziewięć dni
Jakub Błażewicz, 2 grudnia 2018, 18:11
Świętowanie premiery aktualizacji 3.3.5 Star Citizen okazało się bardzo lukratywne dla twórców kosmicznego symulatora. Przez dziewięć dni studio Cloud Imperium Games zarobiło ponad 7 milionów dolarów, m.in. dzięki wyprzedażom w grze.
Premiera X4 Foundations
Jakub Błażewicz, 30 listopada 2018, 11:01
Dziś zadebiutuje X4: Foundations od studia Egosoft. Siódma odsłona cyklu kosmicznych symulatorów ukaże się wieczorem na PC.
Star Citizen zarobił 600 tys. dolarów w godzinę
Bartosz Świątek, 27 listopada 2018, 11:54
Dzięki wyprzedaży statków, towarzyszącej wydarzeniu umożliwiającemu ich darmowe testowanie, twórcy Star Citizen – studio Cloud Imperium Games – zarobili w ciągu godziny 600 tys. dolarów.
Star Citizen z aktualizacją 3.3.5 – pierwsza planeta i wielkie miasto
Agnieszka Adamus, 22 listopada 2018, 12:00
Kolejne duże zmiany w Star Citizen. Cloud Imperium Games udostępniło aktualizację 3.3.5, która dodaje pokaźną ilość nowej zawartości, w tym pierwszą pełnowymiarową planetę – Hurston – z wielkim miastem Lorville na jej powierzchni.
Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów
Michał Kułakowski, 17 listopada 2018, 19:10
Budżet kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczył właśnie pułap 200 milionów dolarów. Od czasu zapowiedzi gry, która nastąpiła sześć lat temu, jej twórcy stale zbierają pieniądze, sprzedając graczom nie tylko dostęp do samego wciąż niedokończonego tytułu, ale także do statków oraz innych wirtualnych przedmiotów.
Star Citizen z aktualizacją 3.3 i lepszą optymalizacją
Konrad Serafiński, 11 listopada 2018, 18:00
Wszyscy z Was, którzy zdecydowali się wesprzeć projekt pod tytułem Star Citizen, mogą wreszcie cieszyć się wersją alfa 3.3. Studio Cloud Imperium Games w aktualizacji wprowadza funkcję Object Container Streaming (która poprawia optymalizację), nowe pojazdy oraz misje typu Scramble Race.
Star Citizen wciąż zarabia jak szalony
Adrian Werner, 14 października 2018, 09:59
Impreza CitizenCon okazała się dużym sukcesem dla studia Cloud Imperium Games. Dzięki wzrostowi zainteresowania grą Star Citizen autorzy zanotowali imponujący skok przychodów, uzyskując ponad milion dolarów w raptem cztery dni.
Star Citizen - gwiazdorski zwiastun Squadron 42 i aktualizacja 3.3
Miłosz Szubert, 11 października 2018, 12:30
W trakcie wczorajszego wydarzenia CitizenCon Cloud Imperium Games podzieliło się kilkoma interesującymi informacjami na temat Star Citizena. Studio zaprezentowało nowy zwiastun kampanii dla pojedynczego gracza, czyli Squadron 42, oraz zdradziło, co znajduje się w aktualizacji 3.3, która dopiero co pojawiła się na serwerach testowych.
X4 Foundations – data premiery i wymagania sprzętowe space sima Egosoftu
Jakub Błażewicz, 1 października 2018, 20:30
Studio Egosoft ujawniło datę premiery X4: Foundations. Nowa odsłona serii kosmicznych symulatorów powróci do korzeni, oferując jeszcze większy i bardziej rozbudowany wszechświat niż do tej pory oraz ogromną swobodę. Podano też wymagania sprzętowe gry oraz pokazano ją na gameplayu i trailerze.
Sunless Skies - pełna wersja następcy Sunless Sea zadebiutuje w styczniu
Adrian Werner, 23 września 2018, 11:45
Znane z Sunless Sea i Fallen London studio Failbetter Games ogłosiło, że pełna wersja Sunless Skies ukaże się pod koniec stycznia przyszłego roku. Twórcy wypuścili również darmową stołową grę fabularną osadzoną w realiach gry.
Zobacz godzinny gameplay z Rebel Galaxy Outlaw
Bartosz Świątek, 7 września 2018, 08:59
W serwisie YouTube pojawił się godzinny materiał prezentujący rozgrywkę w Rebel Galaxy Outlaw – gwiezdnym symulatorze i prequelu Rebel Galaxy z 2015 roku, autorstwa studia Double Damage Games.
Rebel Galaxy Outlaw - zapowiedziano prequel space-sima z 2015 roku
Konrad Serafiński, 1 września 2018, 10:50
Studio Double Damage Games ogłosiło prace nad space-simem Rebel Galaxy Outlaw. Prequel wydanego w 2015 roku Rebel Galaxy pozwoli graczom wcielić się w kosmicznego przemytnika Juno Markeva. Premiera w pierwszym kwartale 2019 roku.
Star Citizen - data premiery aktualizacji 3.3 i kontrowersje wokół pay-to-win
Miłosz Szubert, 5 sierpnia 2018, 12:30
Chris Roberts poinformował, że kolejna aktualizacja do gry Star Citizen, oznaczona numerem 3.3, zadebiutuje 10 października bieżącego roku. Ponadto deweloper odpowiedział na obawy niektórych, że kosmiczny symulator zmierza w kierunku pay-to-win.
Twórcy Star Citizen przestali rozpatrywać prośby o zwrot pieniędzy
Miłosz Szubert, 16 lipca 2018, 12:30
Cloud Imperium Games przestało rozpatrywać jakiekolwiek prośby o zwrot pieniędzy od osób, które wsparły wciąż powstający kosmiczny symulator Star Citizen. Sprawa wywołała burzę wśród społeczności i trafiła nawet do sądu.
11 najważniejszych zmian w No Man's Sky według 505 Games
Miłosz Szubert, 11 lipca 2018, 12:10
Firma 505 Games przygotowała krótki film przedstawiający 11 najważniejszych zmian, jakie zaszły w No Man's Sky, licząc od dnia premiery. 24 lipca produkcja studia Hello Games doczeka się kolejnej dużej aktualizacji i wydania na Xboksa One.
Star Citizen – nowe wideo z wersji alfa 3.3
Michał Ostiak, 9 lipca 2018, 09:35
Cloud Imperium Games pilnie pracuje nad oznaczoną numerem 3.3 wersją alfa gry Star Citizen. Z tej okazji studio opublikowało wideo prezentujące między innymi nowy typ misji oraz działanie AI przeciwników.
Wersja alpha 3.2 Star Citizena trafiła na serwery testowe
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2018, 12:54
Star Citizen – symulator kosmiczny autorstwa Chrisa Robertsa i studia Cloud Imperium Games – doczeka się niedługo kolejnej wersji alpha, dodającej do gry m.in. górnictwo, możliwość zakładania drużyn oraz system Quantum Linking. Aktualizacja jest obecnie testowana.
Star Control: Origins – data premiery i nowy fragment rozgrywki
Amadeusz Cyganek, 12 czerwca 2018, 01:00
Studio Stardock zaprezentowało nowy fragment rozgrywki z nachodzącego kosmicznego RPG akcji - Star Control: Origins. Ujawniono też datę premiery.
Star Citizen z wersją alfa 3.1.4
Bartosz Świątek, 21 maja 2018, 11:18
Studio Cloud Imperium Games poinformowało, że osoby, które wsparły Star Citizen swoimi pieniędzmi, mogą już pobrać najnowszą wersję alfa gry, oznaczoną numerem 3.1.4. Poprawia ona wiele błędów i dodaje kilka nowych funkcji.
Sześć minut gameplayu z najnowszej wersji Star Citizen
Jakub Mirowski, 5 maja 2018, 13:27
Serwis IGN opublikował sześciominutowy materiał z gry Star Citizen w najnowszej wersji. Nie prezentuje on emocjonującej akcji, ale za to przedstawia bardzo wysoki poziom oprawy graficznej.
Star Citizen ma już ponad dwa miliony graczy
Jakub Mirowski, 21 kwietnia 2018, 16:54
Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że w kosmiczny symulator Star Citizen zagrało już 2 miliony graczy - i to pomimo faktu, że gra wciąż znajduje się w fazie alfa. Deweloperzy zdradzili też plany dalszego rozwoju tytułu.
Star Citizen z aktualizacją 3.1.0
Miłosz Szubert, 3 kwietnia 2018, 10:35
Wersja alfa Star Citizen doczekała się aktualizacji 3.1.0. Dodaje ona między innymi opcje personalizacji swojej postaci oraz nadajniki, które można rozstawiać w celu poinformowania pozostałych graczy, że potrzebujemy pomocy.
Star Citizen wsparły już ponad 2 miliony graczy; nadchodzi patch 3.1.0
Miłosz Szubert, 27 marca 2018, 10:55
Grę Star Citizen wsparły już przeszło 2 miliony osób. Łącznie wpłacili oni na rzecz tego ambitnego kosmicznego symulatora ponad 181 milionów dolarów. Tytuł wciąż znajduje się w fazie alfy; wkrótce ma pojawić się nowy patch, dodający kolejne elementy gameplayu oraz poprawiający optymalizację.
Nad Star Citizen pracuje już 475 osób
Krzysztof Sobiepan, 19 lutego 2018, 11:55
Szef produkcji w Cloud Imperium Games w wywiadzie udzielonym dla Dual Shockers zdradza, że liczba pracujących nad Star Citizen deweloperów powoli zbliża się do pięciuset głów. Najnowszym członkiem „rodziny CIG” jest grupka animatorów z Derby w Wielkiej Brytanii.
Kerbal Space Program Making History ukaże się w marcu
Kamil Zwijacz, 7 lutego 2018, 19:19
Studio Squad poinformowało, że zapowiedziany w 2017 roku dodatek Making History do gry Kerbal Space Program ukaże się w połowie marca.
Elite Dangerous: Beyond - wkrótce beta-testy nowej zawartości
Miłosz Szubert, 12 stycznia 2018, 16:10
Studio Frontier Developments zapowiedziało beta-testy Beyond - trzeciego sezonu aktualizacji (dodatków) do kosmicznego symulatora Elite: Dangeous. Pecetowi gracze będą mogli sprawdzać nadchodzące nowości od 25 stycznia.
Na Star Citizen zebrano w 2017 roku więcej pieniędzy niż na wszystkie gry z Kickstartera
Kamil Zwijacz, 7 stycznia 2018, 12:16
W serwisie Polygon opublikowano ciekawy artykuł, w którym porównano, ile pieniędzy zebrano w 2017 roku na produkcję Star Citizena, a ile na gry z Kickstartera. Ponadto poznaliśmy plany deweloperów na ten rok.
Star Citizen - fragment rozgrywki ze Squadron 42 i premiera aktualizacji alfa 3.0.0
Kamil Zwijacz, 27 grudnia 2017, 11:25
Doczekaliśmy się premiery aktualizacji alfa 3.0.0 gry Star Citizen. Ponadto deweloper pokazał długi fragment rozgrywki z kampanii fabularnej Squadron 42.
Wieści ze świata (Monster Hunter World, World in Conflict, Star Trek Bridge Crew, Killzone 2 i 3) 22/12/2017
Krzysztof Sobiepan, 22 grudnia 2017, 11:50
Dziś piszemy o startującej za parę godzin drugiej becie Monster Hunter World, ułatwieniu graczom reaktywacji multiplayera w World in Conflict, Star Trek: Bridge Crew w opcji bez VR oraz o wyłączeniu serwerów strzelanek Killzone 2 i 3. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Star Citizen - nowe wymagania Squadron 42 mówią o 16 GB RAM-u
Kamil Zwijacz, 21 grudnia 2017, 10:02
Studio Cloud Imperium Games zaktualizowało wymagania sprzętowe gry Squadron 42, czyli samodzielnego singleplayerowego modułu wyczekiwanej produkcji Star Citizen. W porównaniu do starych zmieniło się całkiem sporo. Wypuszczono też klimatyczny teaser trailer kampanii.
To jeszcze CryEngine czy już nie, czyli twórcy Star Citizena vs Crytek
Miłosz Szubert, 14 grudnia 2017, 10:25
Studio Crytek pozwało twórców Star Citizena - Cloud Imperium Games. Według niemieckich deweloperów, Chris Roberts i spółka złamali umowę dotyczącą korzystania z silnika CryEngine i tym samym naruszyli prawa autorskie.