space-sim / symulatory kosmiczne - newsy i ciekawostki (8)
Star Citizen z 41 mln dolarów. Do gry trafi proceduralnie generowana zawartość
Kamil Zwijacz, 31 marca 2014, 12:38
Studio Cloud Imperium Games zebrało na produkcję kosmicznego symulatora Star Citizen aż 41 mln dolarów. Oznacza to, że do prac zaprzęgnięty zostanie zespół odpowiedzialny za system proceduralnego generowania zawartości. Akcja crowdfundingowa trwa nadal i przy 42 mln tytuł zostanie urozmaicony nowym myśliwcem, a strona internetowa projektu wzbogaci się o przewodnik Galactapedia.
Na Star Citizen zebrano ponad 40 milionów dolarów
Bartosz Woldański, 11 marca 2014, 12:50
Twórcom Star Citizen, gry Chrisa Robertsa, prezesa studia Cloud Imperium Games, udało się już ubierać przeszło 40 milionów dolarów. Zainteresowanie tym ambitnym space-simem wcale nie maleje – pokonywanie kolejnych barier przychodzi projektowi z łatwością.
Star Citizen otrzyma moduł Dogfighting w kwietniu – Chris Roberts potwierdza
Łukasz Szliselman, 5 marca 2014, 13:13
Chris Roberts potwierdził, że premiera Dogfighting Module – kolejnego modułu gry Star Citizen – nastąpi po targach PAX East, czyli najprawdopodobniej w kwietniu 2014 roku. Co ciekawe, obecnie nad kosmicznym symulatorem studia Cloud Imperium Games pracuje ponad 200 osób.
Star Citizen - uzbierano ponad 39 mln dolarów na produkcję nowego space-sima Chrisa Robertsa
Kamil Zwijacz, 23 lutego 2014, 12:06
Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games, poinformował, że na produkcję space-sima uzbierano ponad 39 mln dolarów. Oczywiście to nie koniec akcji i po dobiciu do 40 mln dolarów, powstanie specjalny zespół pracujący nad technologią odpowiedzialną za proceduralne generowanie zawartości.
FTL: Advanced Edition – ujawniono nowe szczegóły darmowego dodatku do niezależnej strategii kosmicznej
Łukasz Szliselman, 18 lutego 2014, 11:47
FTL: Advanced Edition, darmowy dodatek do FTL: Faster Than Light, wprowadzi do tej niezależnej strategii kosmicznej kolejne systemy dające większe możliwości taktyczne. Twórcy ujawnili nowe szczegóły rozszerzenia, ale póki co nie wiedzą, kiedy uda im się ukończyć prace.
Star Citizen - Dogfighting Module zadebiutuje w kwietniu?
Kamil Zwijacz, 13 lutego 2014, 09:33
Studio Cloud Imperium Games planuje wypuścić moduł Dogfighting, umożliwiający toczenie kosmicznych starć, niedługo po oficjalnej prezentacji trybu na targach PAX East. Odbędą się one w dniach 11 - 13 kwietnia, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w tym samym miesiącu otrzymamy moduł, który pierwotnie miał ujrzeć światło dzienne pod koniec 2013 roku.
Elite: Dangerous wchodzi w drugą fazę testów alfa. Kosmiczny symulator Davida Brabena otrzymuje multiplayer
Łukasz Szliselman, 6 lutego 2014, 13:24
Rozpoczęła się druga faza testów alfa kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Gra studia Frontier Developments z Davidem Brabenem na czele oferuje obecnie cztery warianty trybu multiplayer, które umożliwiają zarówno rywalizację, jak i współpracę między graczami. Z tej okazji opublikowano nowy film prezentujący wieloosobową rozgrywkę w akcji.
EVE: Valkyrie tytułem startowym Oculus Rift. Okulary do wirtualnej rzeczywistości będą niezbędne do zabawy
Łukasz Szliselman, 6 lutego 2014, 11:49
EVE: Valkyrie to pierwsza gra w pełni dedykowana wirtualnej rzeczywistości. Z tego powodu produkcja będzie wymagała do działania okularów Oculus Rift. Nie wiemy, kiedy dokładnie zadebiutuje ten kosmiczny symulator studia CCP, ale stanie się to w dniu premiery konsumenckich wersji urządzenia firmy Oculus VR.
EVE Online – wielka bitwa ze stycznia przyciągnęła 15 tys. nowych graczy
Adam Zechenter, 6 lutego 2014, 11:22
Jak poinformowała firma CCP, w ostatnim czasie po EVE Online sięgnęło 15 tys. nowych graczy. Przyczyną tego jest oczywiście wielka bitwa z udziałem 2 tys. graczy z końca stycznia, o której pisały media na całym świecie. Niejako przy okazji dowiedzieliśmy się, że wydawca tego popularnego sieciowego symulatora zamierza postawić w stolicy Islandii pomnik poświęcony grze i ludziom w nią zaangażowanym. Co ciekawe, na monumencie znajdą się imiona wszystkich graczy aktywnych (czyli opłacających abonament) 1 marca.
EVE Online – wielka bitwa sprzed kilku dni zostanie uczczona pomnikiem
Adam Zechenter, 30 stycznia 2014, 17:45
Islandzki producent popularnego symulatora sieciowego EVE Online zamierza uczcić pamięć jednej w większych bitew w historii gry. Na miejscu starcia, w którym brało udział ponad dwa tysiące graczy, a zniszczonych zostało 75 statków klasy Titan, stanie kosmiczny pomnik, nazwany „Titanomachy”.
EVE Online – kończy się kolejna ogromna bitwa z udziałem tysięcy graczy
Adam Zechenter, 28 stycznia 2014, 10:22
W EVE Online doszło do kolejnej wielkiej bitwy z udziałem ok. 2000 graczy. Straty wynoszą na razie, w teoretycznej wartości prawdziwej waluty, ponad 200 tys. dolarów (!). Batalia między frakcjami CFC i PL trwa od wielu godzin i powoli się kończy.
Star Control - pierwsze informacje na temat kolejnej odsłony cyklu
Adrian Werner, 4 stycznia 2014, 06:58
Studio Stardock ujawniło pierwsze konkrety odnośnie nowej odsłony cyklu Star Control. Produkcja będzie prequelem, zaoferuje rozbudowany tryb multiplayer i zmierza zarówno na pecety, jak i konsole PlayStation 4 oraz Xbox One.
Zapowiedziano grę Cosmonautica – kosmiczny symulator skupiony na handlu
Krzysztof Mysiak, 19 grudnia 2013, 14:13
Niezależne studio Chasing Carrots oficjalnie zapowiedziało przeznaczoną na pecety grę Cosmonautica. Będzie to symulator kosmiczny, w którym położony zostanie nacisk na ekonomiczny aspekt rozgrywki. Niestety, nie podano przewidywanego terminu wydania produkcji.
Elite: Dangerous – ruszyła pierwsza faza testów alfa. Zobacz nowy zwiastun
Łukasz Szliselman, 13 grudnia 2013, 12:17
Studio Frontier Developments udostępniło pierwszy moduł testowy gry Elite: Dangerous w wersji alfa. Osoby, które wpłaciły co najmniej 200 funtów mogą dzięki temu brać udział w singleplayerowych starciach kosmicznych. Przy tej okazji warto obejrzeć nowy zwiastun produkcji.
Zbiórka na Star Citizen osiągnęła 33 miliony dolarów
Michał Orlikowski, 27 listopada 2013, 10:15
Gromadzenie funduszy na kosmiczny symulator Star Citizen bije kolejne rekordy. Tym razem przekroczony został pułap 33 milionów dolarów.
Star Citizen z 30 milionami dolarów i ulepszonym trybem Squadron 42
Bartosz Woldański, 24 listopada 2013, 14:20
Studio Cloud Imperium Games ma już w kieszeni 30 milionów dolarów na ambitny projekt, jakim jest Star Citizen. Gracze nie zwalniają tempa i od samego rozpoczęcia zbiórki pieniędzy wspierają chętnie tę grę, która z tygodnia na tydzień, z miesiąca na miesiąca, staje się bardziej rozbudowana dzięki kolejnym wpłatom.
„Star Citizen nigdy nie zostanie wykastrowany na potrzeby słabszych platform” – zapewnia Chris Roberts
Łukasz Szliselman, 19 listopada 2013, 14:17
Chris Roberts zapewnił, że Star Citizen jest tytułem rdzennie pecetowym i nigdy nie zostanie ograniczony na potrzeby konsol. Wydanie gry na PlayStation 4 i Xboksie One jest możliwe, ale tylko wtedy, gdy właściciele tych platform zgodzą się na warunki studia Cloud Imperium Games.
Premiera X Rebirth
Krzysztof Mysiak, 15 listopada 2013, 17:54
Dziś na całym świecie debiutuje symulator kosmiczny X Rebirth. Gra jest dostępna również w naszym kraju, lecz wydająca ją firma Cenega nie przygotowała polskiej lokalizacji. Sugerowana cena tytułu wynosi 139,99 zł.
Star Citizen z 26 milionami dolarów na koncie – kolejny tydzień, kolejny milion
Łukasz Szliselman, 4 listopada 2013, 11:36
Star Citizen zdążył już zebrać 26 milionów dolarów za sprawą crowdfundingu. W odpowiedzi na tak ogromne wsparcie finansowe ze strony fanów gry, twórcy zapowiadają kolejne pomysły na rozwój produkcji.
X Rebirth ukaże się w Polsce w angielskiej wersji językowej
Marcin Skierski, 28 października 2013, 17:37
Firma Cenega zajmie się wydaniem w Polsce gry X Rebirth. Rodzimy dystrybutor ogłosił, że kolejna odsłona popularnej serii symulatorów kosmicznych ukaże się w naszym kraju w dniu światowej premiery w angielskiej wersji językowej.
EVE: Valkyrie – wersja PC pod znakiem zapytania
Łukasz Szliselman, 25 października 2013, 12:00
Twórcy EVE: Valkyrie – kosmicznego symulatora obsługującego okulary do wirtualnej rzeczywistości – poddali w wątpliwość wydanie gry na PC. Co więcej, studio CCP uniezależniło się od Oculus Rift, twierdząc, że w EVE: Valkyrie będzie się dało grać przy użyciu podobnych urządzeń.
Star Citizen - uzbierano 24 miliony dolarów na produkcję gry
Marcin Skierski, 23 października 2013, 11:55
Zbiórka pieniędzy na produkcję gry Star Citizen przekroczyła granicę 24 milionów dolarów. Twórcy ze studia Roberts Space Industries nie zamierzają na tym poprzestać i już ogłosili dodatkową zawartość za kolejne progi finansowe.
Elite: Dangerous w wersji alfa zadebiutuje w grudniu bieżącego roku
Marcin Skierski, 20 października 2013, 14:40
Studio Frontier Development udostępni w grudniu wersję alfa gry Elite: Dangerous. W testach wezmą udział wybrane osoby, które w trakcie zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter wpłaciły przynajmniej 200 funtów.
X Rebirth – twórcy gry omawiają handel i górnictwo
Szymon Liebert, 30 września 2013, 12:19
Studio Egosoft przedstawiło swoje pomysły na handel i górnictwo w X Rebirth. Nowy materiał, który u nas zobaczycie w wersji z polskimi napisami, dowodzi, że deweloper stara się uatrakcyjnić większość aspektów rozgrywki, nie rezygnując przy tym z ich złożoności.
Star Citizen - zebrano już 19 milionów dolarów. Ujawniono kolejne bonusy
Marcin Skierski, 17 września 2013, 13:12
Studio Roberts Space Industries zebrało do tej pory ponad 19 milionów dolarów na stworzenie gry Star Citizen. Deweloper ujawnił bonusy za przekroczenie tej granicy i zdradził, co zostanie dodane po zgromadzeniu 21 milionów dolarów.
Star Citizen zebrał ponad 17 milionów dolarów
Bartosz Woldański, 1 września 2013, 11:09
Star Citizen, kosmiczny symulator Chrisa Robertsa i jego zespołu Cloud Imperium Games, uzbierał już przeszło 17 milionów dolarów. Jest to absolutny rekord w grach finansowanych przez społeczność.
Star Citizen – Hangar Module już dostępny
Łukasz Szliselman, 30 sierpnia 2013, 12:11
Fani Star Citizen, którzy ofiarowali twórcom co najmniej 30 dolarów mogą pobrać tzw. Hangar Module, czyli pierwszy grywalny fragment produkcji. Umożliwia on oglądanie zakupionych za prawdziwe pieniądze statków kosmicznych, dokujących w wirtualnym hangarze.
Zapowiedziano EVE: Valkyrie - kosmiczny symulator osadzony w świecie EVE Online
Adrian Werner, 21 sierpnia 2013, 10:36
Studio CCP Games zapowiedziało grę EVE: Valkyrie, czyli kosmiczny symulator osadzony w uniwersum EVE Online. Produkcja zmierza na pecety i zaoferuje obsługę okularów VR Oculous Rift.
X Rebirth - poznaliśmy wymagania sprzętowe
Marcin Skierski, 9 sierpnia 2013, 10:05
W sieci pojawiły się minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe gry X Rebirth. Zostały one udostępnione na łamach serwisu cyfrowej dystrybucji Steam, zdradzając jednocześnie, że produkcja studia Egosoft do komfortowego działania będzie potrzebowała dość mocnego peceta.
X Rebirth – data premiery, nowe trailery prezentują sterowanie oraz stacje kosmiczne
Michał Kułakowski, 8 sierpnia 2013, 17:55
Twórcy nadchodzącego symulatora kosmicznego X Rebrith podali oficjalną datę premiery gry. Udostępnili także dwa nowe trailery. Dzięki nim poznamy model sterowania, a także zobaczymy przygotowane przez deweloperów ogromne stacje i kosmiczne miasta, które zwiedzimy nie tylko z zewnątrz, ale i od środka.
EVE Online bije wojenny rekord – bitwa z udziałem ponad 4 tysięcy graczy
Szymon Liebert, 29 lipca 2013, 12:20
W EVE Online odbyła się bitwa z udziałem ponad 4000 graczy. Starcie pomiędzy frakcjami CFC oraz TEST to największe tego typu wydarzenie, jakie miało miejsce w kosmicznej grze MMO studia CCP.
Star Citizen – Chris Roberts prezentuje imponujący model statku
Łukasz Szliselman, 1 lipca 2013, 11:45
Chris Roberts, twórca kosmicznego MMO Star Citizen zaprezentował znakomicie wyglądający model jednego ze statków, jakie znajdziemy w grze. Zobaczcie jak imponujący poziom szczegółów osiągnięto dzięki wykorzystaniu CryEngine 3.
Star Citizen - twórcy oferują statek Aurora LX za dodatkowe pieniądze
Marcin Skierski, 29 kwietnia 2013, 14:55
Chociaż studio Robert Space Industries zebrało 6,23 milionów dolarów na produkcję gry Star Citizen, to nie zamierza na tym poprzestać. Właśnie rozpoczęła się sprzedaż specjalnej edycji statku kosmicznego Aurora. Oferta obowiązuje tylko przez tydzień i została ujawniona wraz z prezentacją wspomnianego wehikułu.
Ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora Rogue System
Łukasz Szliselman, 18 lutego 2013, 21:04
Na Kickstarterze rozpoczęła się zbiórka na rzecz obiecującego projektu – Rogue System. Gra ma łączyć skomplikowaną symulację lotu z rozgrywką znaną chociażby z cyklu Elite. Co ciekawe, projektem zajmuje się aktualnie jedna osoba.
Sukces Elite: Dangerous na Kickstarterze – komentarz redakcji gry-online.pl
Łukasz Szliselman, 4 stycznia 2013, 15:24
Redaktorzy gry-online.pl komentują sukces Elite: Dangerous na Kickstarterze. Wygląda na to, że zainteresowanie tematyką symulatorów kosmicznych nie umarło, a wręcz odradza się na nowo. Zobaczcie także kolejny odcinek kulisów produkcji gry z polskimi napisami.
Elite: Dangerous sfinansowany – do końca akcji zostało kilkadziesiąt godzin
Szymon Liebert, 3 stycznia 2013, 10:59
Udało się zebrać pieniądze na grę Elite: Dangerous, która ma rozpocząć nowy rozdział w historii symulatorów kosmicznych. Na ten cel David Braben i studio Frontier Developments otrzymali od graczy ponad 1,25 miliona funtów.
Udostępniono demo gry Iron Sky: Invasion polskiego studia Reality Pump
Marcin Skierski, 19 grudnia 2012, 14:00
Na oficjalnej stronie internetowej gry Iron Sky: Invasion pojawiła się wersja demonstracyjna najnowszego dzieła polskiego studia Reality Pump. Pozwala ona zapoznać się z tą produkcją, łączącą w sobie elementy symulatora kosmicznego i strategii.
Star Command ukaże się w styczniu w ograniczonej formie i powalczy o miejsce na Steamie
Grzegorz Ferenc, 17 grudnia 2012, 10:33
Twórcy niezależnego symulatora kosmicznego Star Command poinformowali, że ich tytuł ukaże się w styczniu w wersji na urządzenia mobilne. Krótko potem powalczy o miejsce na platformie cyfrowej Steam za pośrednictwem usługi Greenlight. Stopniowy proces wydawania gry ma pomóc autorom w ostatecznym dopracowaniu produkcji.
Enemy Starfighter - symulator kosmiczny z modułem planowania rodem z Rainbow Six
Adrian Werner, 16 grudnia 2012, 14:09
Jeden z byłych pracowników studia Bungie ujawnił nowy projekt nad którym pracuje obecnie. Okazał się nim symulator kosmiczny Enemy Starfighter, który zaoferuje zupełnie nowe podejście do gatunku. Kluczowym elementem rozgrywki będzie bowiem tworzenie skomplikowanych planów taktycznych zanim jeszcze dojdzie do samego starcia.
Role graczy w Elite: Dangerous – film po polsku
Łukasz Szliselman, 13 grudnia 2012, 09:14
Mamy dziś dla Was kolejny materiał wideo z kulis produkcji Elite: Dangerous z polskimi napisami. Zaprezentowany materiał pokazuje kilka minut gameplay’a, w którym toczy się kilkudziesięcioosobowa kosmiczna bitwa. Twórcy opowiadają też o rolach i zadaniach czekających na graczy.
Elite: Dangerous – dwa filmy z kulisów produkcji po polsku
Łukasz Szliselman, 7 grudnia 2012, 11:22
Przygotowaliśmy dla was polskie napisy do dwóch filmów z dziennika dewelopera z Elite: Dangerous. Pierwszy z nich opowiada o multiplayerze i modelu zniszczeń statków. Drugi wyjaśnia, jakie przykładowe sytuacje napotkamy podróżując przez galaktykę i jak będzie się dało do nich ustosunkować.
David Braben o ewolucji galaktyki w grze Elite: Dangerous
Marcin Skierski, 3 grudnia 2012, 12:27
W sieci pojawił się kolejny film z cyklu „kulisy produkcji” gry Elite: Dangerous. Tym razem David Braben (założyciel studia Frontier Developments) opowiada o ewoluowaniu galaktyki na skutek różnych działań gracza.
Gra 0x10c być może będzie miała abonament – Notch rozważa różne opcje
Szymon Liebert, 30 listopada 2012, 12:10
Markus „Notch” Persson nie rezygnuje z abonamentu w swojej nowej grze - 0x10c. Deweloper tłumaczy taką decyzję koniecznością utrzymania infrastruktury serwerowej, chociaż przyznaje, że jest otwarty na inne opcje (np. free-to-play).
Elite: Dangerous - pierwszy zapis rozgrywki i szczegóły trybu multiplayer
Adrian Werner, 25 listopada 2012, 12:06
Autorzy symulatora kosmicznego Elite: Dangerous opublikowali pierwszy zapis rozgrywki z bardzo wczesnej wersji gry. Zdradzili też sporo szczegółów odnośnie trybu multiplayer.
Premiera gry Iron Sky: Invasion – polskiego space-sima o nazistach z kosmosu
Grzegorz Ferenc, 23 listopada 2012, 07:55
Wczoraj miała miejsce oficjalna premiera gry Iron Sky: Invasion na licencji filmu o nazistach z Księżyca. Tytuł powstał w krakowskim studiu Reality Pump przy aktywnej współpracy aktorów i społeczności graczy. Ukazał się w wersji na PC. W grudniu zadebiutuje na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
Beta Miner Wars 2081 na Steamie – pełna wersja za tydzień
Szymon Liebert, 22 listopada 2012, 09:05
Miner Wars 2081 wyjdzie w przyszłym tygodniu na Steamie. Osoby, które zamówiły wcześniej ten symulator kosmiczny z zaawansowanym systemem destrukcji mogą ściągnąć jego betę na platformie Valve.
Sukces Strike Suit Zero na Kickstarterze – potwierdzono datę premiery gry
Szymon Liebert, 20 listopada 2012, 10:21
Znamy datę premiery Strike Suit Zero, kosmicznej strzelanki, która przypomni korzenie gatunku. Produkcja studia Born Ready Games wyjdzie w styczniu 2013 roku, dzięki wsparciu graczy na Kickstarterze. Zebrane fundusze pozwolą wzbogacić ją o edytor misji.
Zbiórka na Star Citizen pobiła rekord Project Eternity – jak dotąd zebrano ponad 4,5 miliona dolarów
Grzegorz Ferenc, 18 listopada 2012, 15:05
Chris Roberts i twórcy gry Star Citizen jak dotychczas zebrali ponad 4,5 miliona dolarów na swój projekt. Dzięki hojności fanów pobito rekord Project Eternity, a w kosmicznym symulatorze pojawi się o wiele więcej nowych elementów. Do zakończenia zbiórki pozostało nieco ponad 28 godzin.
Zobacz w akcji wczesną wersję gry Star Citizen
Marcin Skierski, 13 listopada 2012, 11:15
W serwisie Kickstarter pojawił się film z rozgrywką w grze Star Citizen. Twórcy zastrzegają jednak, że materiał pochodzi z bardzo wczesnej wersji nadchodzącego symulatora kosmicznego, więc nie należy na jego podstawie oceniać oprawy graficznej dzieła studia Roberts Space Industries.