Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 maja 2014, 16:09

autor: Adrian Werner

EVE: Valkyrie na silniku Unreal Engine 4.0 i ze Starbuck z Battlestar Galactica na pokładzie

Konwent FanFest okazał się bardzo owocny dla graczy wyczekujących premiery kosmicznego symulatora EVE: Valkyrie. Twórcy poinformowali, że porzucili silnik Unity na rzecz technologii Unreal Engine 4.0 i zilustrowali tę zmianę nowymi materiałami graficznymi. Ponadto ujawniono, że w jedną z postaci wcieli się aktorka Katee Sackhoff, znana m.in. z serialu Battlestar Galactica oraz filmu Riddick.

Podczas trwającego obecnie konwentu FanFest studio CCP Games ujawniło sporo nowych informacji dotyczących gry EVE: Valkyrie, czyli kosmicznego symulatora osadzonego w świecie znanym z EVE Online. Pokazywane wcześniej prototypy spotkały się z tak ciepłym przyjęciem, że autorzy znacząco rozszerzyli skalę i stopień zaawansowania projektu. Dlatego podjęto decyzję o porzuceniu silnika Unity na rzecz technologii Unreal Engine 4.0, co zaowocuje mocno ulepszoną oprawą wizualną. Ta zmiana spowodowała, że autorzy zostali zmuszeni do ponownego zbudowania gry praktycznie od zera i nie wykorzystano prawie niczego z wcześniejszych wersji. Ponadto twórcy wypuścili także spory zestaw świeżych screenów oraz nowy zwiastun.

Uczestnicy FanFestu mają okazję wypróbować wczesne demo na nowym silniku i wrażenia są bardzo pozytywne. Według pierwszych opinii przerobiona wersja oferuje potężny skok jakościowy i prezentuje się jak autentyczny wysokobudżetowy przebój, a nie prosty prototyp.

Ponadto do produkcji zaangażowano aktorkę Katee Sackhoff, najbardziej znaną z roli Kary „Starbuck” Thrace w serialu Battlestar Galactica. W EVE: Valkyrie wcieli się ona w Ran, czyli przywódczynię pilotów gwiezdnych myśliwców. Mimo to twórcy nie zamierzają opracowywać żadnej kampanii fabularnej i gra wciąż przeznaczona będzie wyłącznie do rozgrywek multiplayer.

Przypomnijmy, że EVE: Valkyrie zmierza na pecety i PlayStation 4. Projekt opracowywany jest z myślą o technologii VR i wykorzysta takie akcesoria jak Oculus Rift na PC oraz Project Morpheus na najnowszej konsoli firmy Sony. Produkcja ma dobiec końca jeszcze w rym roku, ale premiera nastąpi dopiero w dniu debiutu konsumenckiej wersji Oculus Rift.

  1. EVE: Valkyrie – strona oficjalna gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej