autor: Marcin Skierski
Star Citizen - uzbierano 24 miliony dolarów na produkcję gry
Zbiórka pieniędzy na produkcję gry Star Citizen przekroczyła granicę 24 milionów dolarów. Twórcy ze studia Roberts Space Industries nie zamierzają na tym poprzestać i już ogłosili dodatkową zawartość za kolejne progi finansowe.
Studio Roberts Space Industries ogłosiło, że zebrało do tej pory 24 miliony dolarów na produkcję gry Star Citizen. Popularność akcji crowdfundingowej tego bardzo oczekiwanego kosmicznego symulatora nie maleje i wciąż wyznaczane są kolejne cele finansowe.
Dzięki zgromadzeniu 24 milionów dolarów, twórcy rozbudują w grze tzw. system transportu publicznego. Pozwoli on na przenoszenie się z jednego miejsca do drugiego bez konieczności użycia statku kosmicznego. W ten sposób będzie można też transportować różnego rodzaju przedmioty, a nawet potężne wehikuły, które muszą trafić do innego hangaru.
Kilka dni temu twórcy ogłaszali, że po przekroczeniu granicy 25 milionów dolarów zainwestują w lepszą architekturę serwerów w trakcie testów wersji alfa. Dzięki temu weźmie w nich udział większa liczba graczy. Z kolei teraz ujawniono, że w przypadku zebrania 26 milionów dolarów zwiększone zostaną możliwości zarządzania w dużych statkach kosmicznych. Będzie można np. wysyłać grupy ludzi do gaszenia pożarów lub naprawiania kluczowych systemów w trakcie walki, a także kontrolować kwestie inżynieryjne i nawigacyjne.
Przy okazji twórcy udostępnili kolejny zwiastun Star Citizen. Jest to tak naprawdę rozszerzona wersja materiału wideo prezentowanego kilka dni temu. Można na nim zobaczyć pokaz statku kosmicznego Hornet, produkowanego przez firmę Anvil Aerospace. Film jest stylizowany na reklamę telewizyjną.
Star Citizen to symulator kosmiczny z akcją osadzoną w dalekiej przyszłości. Gracze wcielą się w pilota gwiezdnego myśliwca i przemierzając wszechświat wykonają różnorodne misje, zajmą się handlem, podniosą umiejętności bohatera oraz ulepszą statki kosmiczne lub zakupią zupełnie nowe modele. Projekt jest oczekiwany przez wielu fanów gatunku, ponieważ za jego dewelopingiem stoi Chris Roberts – twórca takich gier jak Wing Commander czy Starlancer.