Sunless Skies - pełna wersja następcy Sunless Sea zadebiutuje w styczniu
Znane z Sunless Sea i Fallen London studio Failbetter Games ogłosiło, że pełna wersja Sunless Skies ukaże się pod koniec stycznia przyszłego roku. Twórcy wypuścili również darmową stołową grę fabularną osadzoną w realiach gry.
- Deweloper gry: Failbetter Games
- Wydawca: Failbetter Games
- Gatunek: RPG
- Platforma: PC
- Data premiery: 31 stycznia 2019 r.
Poznaliśmy wreszcie datę premiery pełnego wydania Sunless Skies. Autorzy, czyli ludzie ze studia Failbetter Games, ogłosili, że nastąpi ona 31 stycznia przyszłego roku. W planach jest wyłącznie edycja pecetowa. Warto wspomnieć, że gra sprzedawana jest w Steam Early Access od 30 sierpnia 2017 r.
Wczesna wersja Sunless Skies spotkała się z ciepłym przyjęciem i na Steamie 83% recenzji jest pozytywnych. Nadzieje związane z grą są bardzo duże, gdyż jej poprzedniczka, czyli wydane w 2015 roku Sunless Sea, okazała się bardzo udanym tytułem, oferując nie tylko ciekawą mechanikę, ale przede wszystkim prezentując wyśmienity scenariusz.
Jedną z największych zalet gier studia Failbetter Games są doskonale opowiadane historie. Dlatego warto wspomnieć, że wraz z ogłoszeniem premiery Sunless Skies autorzy udostępnili również stołową grę fabularną osadzoną w realiach gry. Podręcznik można pobrać za darmo. Oferuje on ciekawie zrealizowaną mechanikę rozgrywki, zaprojektowaną tak, aby zachęcać graczy i mistrza gry przede wszystkim do tworzenia ciekawych opowieści.
Liczymy, że premiera pełnej wersji Sunless Skies okaże się sukcesem, gdyż słabsza niż się spodziewano sprzedaż we wczesnym dostępie wymusiła zwolnienia w studiu Failbetter Games. Twórcy musieli z tego powodu przesunąć premierę pełnej wersji, która początkowo planowana była na maj tego roku. Zrezygnowano także z inicjatywy Fundbetter, za pomocą której studio finansowało małe projekty innych zespołów, oraz zamknięto mobilną wersję Fallen London.
Mimo to sytuacja finansowa studia nie jest wcale zła. Prace nad Sunless Skies przebiegają w dobrym tempie, a ograniczenia kosztów wprowadzono po to, aby po wydaniu tej gry studio miało wystarczające oszczędności na opracowanie kolejnej produkcji.