Sunless Skies - Kickstarter kontynuacji Sunless Sea zakończył się wielkim sukcesem
Zakończyła się kickstarterowa zbiórka na grę Sunless Skies, czyli kontynuację popularnego Sunless Sea. W trakcie trwającej miesiąc akcji autorom udało się zgromadzić ponad 377 tysięcy funtów, czyli prawie czterokrotnie więcej, niż wynosił cel minimalny.
Miesiąc temu pisaliśmy o uruchomieniu Kickstartera gry Sunless Skies, czyli kontynuacji wydanego w 2015 roku Sunless Sea. Zbiórka ta już po czterech godzinach osiągnęła cel minimalny w wysokości 100 tysięcy funtów, a potem kontynuowała gromadzenie funduszy na produkcję. Teraz akcja dobiegła końca i ostatecznie zamknęła się na kwocie ponad 377 tys. funtów.
- Deweloper gry: Failbetter Games
- Gatunek: strategia z mocnymi elementami RPG
- Platformy: PC
- Data premiery: maj 2018 r.
Autorzy, czyli ludzie ze studia Failbetter Games, mają więc duże powody do zadowolenia. Wynik gry jest tym bardziej imponujący, że w przypadku Sunless Sea miesięczna zbiórka na Kickstarterze zakończyła się na kwocie 100 tys. funtów. Tym samym produkcja ta musiała bardzo przypaść graczom do gustu, skoro w przypadku kontynuacji wsparli twórców kwotą prawie czterokrotnie wyższą.
Przypomnijmy, że Sunless Skies zmierza na razie wyłącznie na pecety, a premiera zaplanowana została na maj przyszłego roku. Warto jednak wspomnieć, że Sunless Sea zostało niedawno zapowiedziane na iPada, więc całkiem możliwe, że w przyszłości kontynuacja również doczeka się mobilnej konwersji.
W przypadku Sunless Skies autorzy nie poszli na łatwiznę i chcą zaoferować grę, która będzie mocno odbiegała od pierwszej części. Zamiast żeglować statkiem po wodach podziemnego morza, chwycimy stery gwiezdnej lokomotywy, która na początku alternatywnej wersji XX wieku wyruszy eksplorować fantastyczną wersję kosmosu, gdzie gwiazdy stanowią żywe istoty, a mgławice zamieszkują gigantyczne potwory.
Gra zapowiada się bardzo obiecująco i jedynym powodem do niepokoju jest fakt, że odpowiedzialny za wyśmienity scenariusz pierwszej części Alexis Kennedy opuścił w zeszłym roku szeregi studia Failbetter Games. Mamy nadzieję, że pozostali w zespole scenarzyści dadzą radę utrzymać wysoki poziom fabuły.