Star Citizen z aktualizacją 3.1.0
Wersja alfa Star Citizen doczekała się aktualizacji 3.1.0. Dodaje ona między innymi opcje personalizacji swojej postaci oraz nadajniki, które można rozstawiać w celu poinformowania pozostałych graczy, że potrzebujemy pomocy.
- Producent: Cloud Imperium Games;
- Wydawca: Cloud Imperium Games;
- Gatunek: kosmiczny symulator;
- Platforma docelowa: PC;
Równo tydzień temu informowaliśmy, że Star Citizen, czyli głośny kosmiczny symulator MMO od Chrisa Robertsa (twórcy serii Wing Commander) i studia Cloud Imperium Games, świętuje osiągnięcie kolejnego kamienia milowego. Tytuł wsparły bowiem już ponad 2 miliony osób, co jest liczbą mogącą robić wrażenie, zważywszy chociażby na to, że końca procesu jego produkcji wciąż nie widać. Ostatnio jednak deweloperzy postawili kolejny ważny krok w dobrą stronę. W ubiegłą sobotę w Star Citizen zadebiutowała bowiem aktualizacja 3.1.0 – pierwsza z zaplanowanych na ten rok czterech dużych łatek (via Polygon).

Najważniejszą nowością, jaką wprowadziła do Star Citizen aktualizacja 3.1.0, jest element obiecywany już od bardzo dawna. Mowa o możliwości personalizacji postaci. Opcja ta jest dostępna w menu „Universe”. Po jej wybraniu pokazuje się ekran, na którym możemy zmienić kształt głowy awatara, jego kolor oczu, fryzurę i odcień skóry. Tak przygotowany bohater będzie naszym reprezentantem we wszystkich dostępnych obecnie trybach zabawy. Warto zaznaczyć, że jeśli nie będziemy zadowoleni z kreacji, w każdej chwili będziemy mogli dokonać zmian.
Inną interesującą nowinką, która pojawiła się w Star Citizen wraz z aktualizacją 3.1.0, są tak zwane nadajniki. Dzięki nim możemy sygnalizować pozostałym graczom, że potrzebujemy pomocy, czy to w transporcie, czy w walce. Nie jest to jednak wyłącznie prosta funkcja społecznościowa. Nadajniki działają na zasadzie misji. Zleceniodawca podczas ich rozkładania może wyznaczyć, na jakim poziomie reputacji ma być osoba, której poszukuje i określić, ile jest w stanie zapłacić za pomoc. Gracze, którzy odpowiedzą na tego typu wezwanie, po jego wykonaniu i otrzymaniu wynagrodzenia mogą je ocenić jako pozytywne lub negatywne. System ten ma zapobiec nadmiernemu trollowaniu ludzi za pomocą nadajników.

Co ponadto zaoferowała aktualizacja 3.1.0 do Star Citizen? Między innymi dodała szereg nowych pojazdów i okrętów (w tym pięć płatnych), doszlifowała interfejs, wyeliminowała mnóstwo błędów i poprawiła optymalizację. Ten ostatni element został przyjęty przez graczy ze szczególną radością. Nie od dziś wiadomo, że Star Citizen w wersji alfa potrafi zamęczyć nawet najpotężniejsze komputery, zatem wszelkie próby poprawy działania tego tytułu są mile widziane.
Star Citizen został oficjalnie zapowiedziany w 2012 roku. Do dziś temu ambitnemu kosmicznemu symulatorowi udało się zebrać na rozmaitych akcjach crowdfundingowych przeszło 181 milionów dolarów. Nic zatem dziwnego, że projekt Chrisa Robertsa i spółki wzbudza ogromne emocje, a każda aktualizacja jest dokładnie analizowana przez społeczność. Twórcy obiecują jednak, że nie zawiodą swoich fanów. Cytując Robertsa (via Polygon):
Star Citizen jest niezwykle ambitną pozycją. Cały czas niestrudzenie pracujemy, by przygotować w pełni wciągające doświadczenie, dzięki któremu gracze będą mogli przeżywać przygody swojego życia. Naszym celem jest stworzenie jednego, stale rozwijającego się i ewoluującego wszechświata, który może być domem dla wszystkich posiadaczy tytułu.