Star Citizen z kampanią Squadron 42 jednak bez opóźnień?
Studio Cloud Imperium Games zdementowało ostatnie pogłoski na temat opóźnienia premiery Squadron 42 – kampanii fabularnej gry Star Citizen. Według przedstawiciela studia, Chris Roberts w wywiadach nie podawał żadnych terminów, informując jedynie o zakończeniu implementowania nowych elementów.
- producent/wydawca: Cloud Imperium Games
- gatunek: kosmiczny symulator
- platformy sprzętowe: PC
- data premiery: 4 czerwca 2014 roku (wczesny dostęp); 2016 rok (?)
- inne: gra ojca serii Wing Commander na silniku Cry Engine 3; osobna kampania single player oraz tryb sieciowy (MMO); mikropłatności;
Minęły już cztery lata od czasu, gdy Chris Roberts – ojciec kultowej serii Wing Commander – zapowiedział Star Citizen. Przez ten czas gracze przyzwyczaili się już do kolejnych opóźnień, aczkolwiek ostatnie doniesienia niemieckiego magazynu Gamestar z targów gamescom o przesunięciu premiery Squadron 42 – kampanii dla jednego gracza, będącej integralną częścią produkcji Robertsa – na 2017 rok spotkały się z chłodnym przyjęciem. Część internautów wątpiła jednak w wiarygodność tego przekazu, nawet po wypowiedzi Michaela Grafa, kierującego redakcją Gamestar (tłumaczenie filmiku opublikowano w serwisie Reddit). Wątpliwości okazały się uzasadnione, o czym przekonał się Andy Chalk z serwisu PC Gamer, który zwrócił się do firmy Cloud Imperium Games z prośbą o rozjaśnienie sytuacji. W odpowiedzi przedstawiciel producenta zapewnił, że Roberts w wywiadach podczas gamescom 2016 nie udzielał żadnych informacji na temat terminu wydania gry. Twórca miał jedynie zapewniać, że zakończono dodawanie nowych elementów i zespół skupia się na dopracowaniu produkcji.
Również rozmówca Chalka odmówił podania jakichkolwiek danych odnośnie premiery, aczkolwiek zapowiedział „aktualizację wizualną” oraz raport dotyczący postępów w pracach nad Star Citizen. Obu doczekamy się dopiero za miesiąc, jako że zostaną zaprezentowane w trakcie konwentu CitizenCon, rozpoczynającego się 9 października. Być może wtedy poznamy też ostateczną datę wydania tej ambitnej produkcji.
Projekt, mający być w założeniu największym dziełem Chrisa Robertsa, może pochwalić się równie ogromną i – delikatnie rzecz ujmując – ciekawą historią produkcji. Po licznych sukcesach kampanii crowdfundingowej i równie wielu przesunięciach premiery, po kilkukrotnych darmowych okresach na zapoznanie się z grą, wielu aktualizacjach oraz co i rusz pojawiających się kontrowersjach, prace nad tym ambitnym tytułem podobno mają się ku końcowi. „Podobno”, bo choć na oficjalnej stronie Squadron 42 można znaleźć dość enigmatycznie podany rok wydania („2016”), od dłuższego czasu nie otrzymaliśmy żadnego potwierdzenia tegorocznej premiery Star Citizen – przynajmniej nie takiego, które można by uznać za zobowiązujące.