autor: Janusz Guzowski
Sunless Skies nową produkcją twórców Sunless Sea
Przedstawiciele studia Failbetter Games zapowiedzieli grę Sunless Skies. Będzie to kontynuacja ciepło przyjętej produkcji Sunless Sea z 2015 roku. Prace nad tytułem zostaną sfinansowane z zaplanowanej na przyszły rok zbiórki na Kickstarterze, później produkt trafi do Wczesnego Dostępu Steam.
Podczas odbywającej się w Birmingham imprezy EGX 2016 deweloperzy ze studia Failbetter Games zapowiedzieli grę Sunless Skies. Będzie to kontynuacja ciepło przyjętej strategii z elementami RPG z 2015 roku – Sunless Sea.
Produkcja będzie bazować na mechanice zaczerpniętej z Sunless Sea, zostanie ona jednak odpowiednio usprawniona i rozbudowana. Zachowane zostaną także liczne elementy charakterystyczne dla gatunku gier RPG. Istotą rozgrywki pozostaną przy tym opowieści, które odkrywamy, podróżując po nieprzyjaznym świecie. Jak stwierdzili deweloperzy:
Usprawniamy elementy, które nam się podobały i eliminujemy zbędne wątki. Gra będzie wymagająca, ale poświęcony jej czas nie pójdzie na marne.
Fabuła Sunless Skies przeniesie nas w przestworza kosmosu – tutaj określanego jako The High Wilderness. Chociaż od zawsze ciała niebieskie były wyznacznikiem porządku, ładu i wskazówką dla podróżujących wędrowców, tak w pewnym momencie zaczęły znikać i umierać, a niebo stało się ciemne, puste i nieprzyjazne. Hannah Flynn z Failbetter Games w rozmowie z serwisem Eurogamer stwierdziła, że zespół chce utrzymać także dużą losowość rozgrywki oraz charakterystyczny, literacki klimat produkcji:
Mamy nadzieję, że Sunless Skies da graczom więcej tego, co pokochali w Sunless Sea: decyzji, które sprawiają, że zamykamy oczy w momencie kliknięcia, podanych w najlepszej formie literackiej, w otoczeniu klimatycznej i bogatej oprawy graficznej.
Możemy zatem liczyć na charakterystyczne dla deweloperów połączenie klimatów wiktoriańskich ze steampunkiem i elementami mitologii Cthulhu. Wśród swoich inspiracji twórcy wymieniają takich klasyków jak H. G. Wells czy C. S. Lewis, ale także pisarkę science fiction Leigh Brackett (autorkę między innymi scenariusza do Imperium kontratakuje) i rozgrywający się w kosmosie horror Ukryty wymiar z 1997 roku.
Proces deweloperski ma zostać ufundowany w ramach kampanii na platformie Kickstarter. Zbiórka pieniędzy rozpocznie się w lutym przyszłego roku. Wtedy też poznamy dokładną kwotę, o jaką będą się starali twórcy, a także szczegółowe założenia dotyczące rozgrywki. Jeśli deweloperom uda się zebrać wymagane środki, Sunless Skies trafi do Wczesnego Dostępu Steam, gdzie będzie walczyć o fundusze na dokończenie produkcji. Jak przyznała Flynn:
Nie mogę się doczekać kampanii na Kickstarterze, ponieważ dołączyłam do zespołu Failbetter gdy gra Sunless Sea była już we Wczesnym Dostępie, przegapiłam więc całą zabawę. Zbiórka skończyła się wówczas tatuażami, które dwie osoby z ekipy dały sobie zrobić w ramach osiągnięcia kolejnego celu.
Docelowo gra ma trafić na komputery osobiste z systemami operacyjnymi Windows, Linux i Mac OS.
Sunless Sea to wydana w 2015 roku hybryda gatunków strategii i RPG. Akcja dzieje się w podziemnym świecie, do którego zostało porwane miasto Londyn. Gracze wcielają się w kapitana statku parowego, którego zadaniem jest zbadanie olbrzymiego podwodnego oceanu. Sunless Sea koncentruje się na opowiadaniu ciekawych historii. Każdy członek załogi ma własną osobowość, bogatą biografię oraz liczne tajemnice, a stosunki z podwładnymi są kształtowane przez nasze decyzje. 11 października ma ukazać się dodatek Sunless Sea: Zubmariner, który wprowadzi do gry łodzie podwodne i możliwość badania podziemnych głębin.