autor: Kamil Zwijacz
Star Citizen - zebrano 148 mln dolarów; nad grą pracuje ponad 400 osób
Studio Cloud Imperium Games ujawniło, że obecnie nad grą Star Citizen pracuje 428 osób. Tak duży zespół udało się zbudować dzięki pieniądzom przekazywanym przez graczy, którzy wpłacili już ponad 148 milionów dolarów.
Studiu Cloud Imperium Games udało się już zebrać na grę Star Citizen ponad 148 milionów dolarów. Znajdujący się na oficjalnej stronie licznik w momencie pisania tej wiadomości pokazywał dokładnie 148 189 682 dolary wpłacone przed 1 797 744 osoby. Oznacza to, że w ciągu dwóch miesięcy (ostatnie dane, jakie przekazywaliśmy, pochodzą z końca lutego) na konto deweloperów wpłynęły kolejne 4 miliony dolarów, a kosmiczny symulator zyskał ponad 40 tysięcy nowych fanów. Jak widać przedłużający się proces produkcji nie wpływa negatywnie na zainteresowanie graczy.
- tworzony od kilku lat kosmiczny symulator autorstwa studia Cloud Imperium Games;
- gra będzie składać się z kilku rozbudowanych modułów;
- na produkcję zebrano już 148 milionów dolarów.
W liście przesłanym do graczy zdradzono, że obecnie zespół liczy 428 pracowników i wciąż poszukiwani są kolejni. Ponadto dowiedzieliśmy się, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy zadebiutuje Planetary Tech w wersji 3.0. Technologia ta pozwala na budowanie księżyców i planet o niespotykanej obecnie różnorodności i wielkości. Wyjaśniono, że większość współczesnych sandboksów może się pochwalić mapami o wielkości maksymalnie 128 km kwadratowych – w przypadku Star Citizen mowa jest o nieporównywalnie większym terenie. Studio tworzy narzędzia ułatwiające i przyśpieszające tworzenie planet, ale i tak wymagają one dodatkowych szlifów, w tym chociażby wykonania ekosystemu czy nagrania dźwięków. W związku z tym lekko nie jest, ale wsparcie finansowe graczy pozwoliło na znaczne rozbudowanie zespołu oraz samej gry.
„Żadna inna gra nie ma takich możliwości, żadna inna gra nie ma takiego wsparcia. To dla nas zaszczyt móc tworzyć coś, czego jeszcze nie było” – napisano w komunikacie.
Star Citizen jawi się jako jeden z najambitniejszych projektów w historii branży. Pamiętajmy bowiem, że deweloperzy zamierzają oddać do naszej dyspozycji kilka rozbudowanych modułów (oprócz zwiedzania planet będzie też tryb społecznościowy, FPS, kampania fabularna, latanie i walka w przestrzeni kosmicznej) tworzących jedną, wielką całość. Na dopracowanie tego wszystkiego, nawet przy tak licznym zespole, potrzeba jednak dużo czasu i obecnie nie wiemy, kiedy odbędzie się oficjalna premiera.