autor: Janusz Guzowski
Tryb singleplayer gry Star Citizen najwcześniej pod koniec roku
Studio Cloud Imperium Games zaktualizowało plan wydawniczy gry Star Citizen. Wynika z niego, że tryb dla pojedynczego gracza zostanie ukończony najszybciej pod koniec tego roku, podobnie jak aktualizacja 3.0. Wcześniej otrzymamy patche 2.6.1 oraz 2.6.2.
Gra Star Citizen z pewnością należy do wyjątkowych. Z jednej strony trafiła do Księgi Rekordów Guinessa jako największy sukces kampanii crowdfundingowej – niedawno informowaliśmy, że produkcja zebrała już ponad 141 milionów dolarów, co zdaniem deweloperów pozwala na ukończenie tytułu, nawet jeśli gracze przestaną przekazywać kolejne wpłaty. Z drugiej projekt jest niezwykle ambitny, co przekłada się na wiele niewiadomych i liczne opóźnienia w publikacji kolejnych modułów rozgrywki.
W ostatnim czasie studio Cloud Imperium Games zaktualizowało plan wydawniczy gry Star Citizen. Wynika z niego, że prace nad tytułem postępują, jednak nie w takim tempie, jak można by się spodziewać. W związku z tym zapowiadana wcześniej duża i bardzo znacząca aktualizacja 3.0, która ma wprowadzić między innymi profesje i brakujące obszary systemu gwiezdnego Stanton, ukaże się w trzecim lub czwartym kwartale tego roku. Pod koniec roku powinna zostać także ukończona kampania fabularna dla pojedynczego gracza – Squadron 42. Ta ma zostać zrealizowana z prawdziwym rozmachem, a w nagraniach scen aktorskich biorą udział tak znane osoby jak Gary Oldman, Gillian Anderson, Andy Serkis, Mark Strong, John Rhys-Davies czy Mark Hamill. Oczywiście nie oznacza to jeszcze, że w trakcie dalszych prac nie nastąpi kolejne opóźnienie.
Wcześniej otrzymamy za to aktualizację oznaczoną numerem 2.6.1, która wprowadzi szereg ulepszeń związanych z wydajnością i balansem rozgrywki, a także część zawartości planowanej przy okazji patcha 2.6.0, ale ostatecznie pominiętej. Poprawka powinna ukazać się 16 lutego i w tym wypadku data premiery nie wydaje się zagrożona. W późniejszym czasie deweloperzy przewidują wprowadzenie wersji 2.6.2. Jej głównym elementem będzie funkcjonalność określana jako MegaMap. Pozwoli ona na płynne przechodzenie między rozgrywkami wieloosobowymi i trybem dla pojedynczego gracza. Przejście na chmurowy system firmy Amazonu – Amazon Web Services – powinno z kolei poprawić działanie serwerów.
Zaktualizowany plan wydawniczy nie zawiera kompletnej wizji rozwoju produkcji. W związku z tym pytania o ostateczne ukończenie prac wciąż pozostają bez odpowiedzi.