X4 - zwiastun i nowe informacje o kosmicznym symulatorze studia Egosoft
Podczas imprezy dla fanów studio Egosoft wypuściło zwiastun kosmicznego symulatora X4 i ujawniło nowe informacje na temat tego projektu. Z zapowiedzi autorów wyłania się projekt, który ma szanse zatrzeć złe wrażenie pozostawione przez X Rebirth.
Wczoraj niemieckie studio Egosoft zorganizowało minikonwent XCON 2017. Niewielka grupa fanów została zaproszona do siedziby firmy, a reszta graczy mogła obejrzeć stream z wydarzenia. Tegoroczna edycja imprezy była bardzo interesująca, gdyż twórcy pokazali zwiastun z X4 oraz ujawnili sporo nowych informacji na temat następnej odsłony swojego cyklu kosmicznych symulatorów.
Uproszczenia obecne w X Rebirth nie spodobały się fanom, więc autorzy postanowili powrócić do sprawdzonych rozwiązań z X3 wraz z dodatkami, choć jednocześnie zamierzają je solidnie rozbudować. Gracze będą mogli pokierować dosłownie każdym statkiem, jaki napotkamy w X4, poczynając od malutkich myśliwców, aż po wielkie krążowniki.
Otrzymamy możliwość tworzenia wielkich flot galaktycznych, a po wynalezieniu technologii teleportacyjnej dostępna będzie opcja błyskawicznego przeskakiwania z pokładu na pokład wszystkich podległych nam statków.
Wreszcie dostaniemy prawdziwie dynamiczne uniwersum. Rasy kontrolowane przez sztuczną inteligencję będą w stanie samodzielnie rozszerzać własne imperia. W sumie w grze znajdziemy dziesięć frakcji, a nasze decyzje wpłyną na ich działania. X4 ma również zaoferować najbardziej rozbudowaną wirtualną ekonomię w historii cyklu. Jej fundamenty bazować będą na surowcach i cyklach produkcyjnych, a specjalne moduły sztucznej inteligencji mają pomagać w ustanawianiu cen i kierowaniu rozwojem gospodarczym.
Rozpoczynając zabawę, gracz wybierze ze sporej galerii postaci, z których każda posiadać ma inny punkt startowy oraz osobistą historię. Natomiast po rozpoczęciu zabawy praktycznie nic nie będzie ograniczało naszej swobody działań. Ponadto autorzy obiecują bogatą mechanikę budowy stacji kosmicznych, które będziemy składali z modułów o różnym przeznaczeniu, niczym za pomocą klocków.
X4 zmierza wyłącznie na pecety, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Egosoft ma w planach zamknięte beta-testy. Natomiast nie podjęto jeszcze decyzji, czy produkcja udostępniona zostanie we wczesnym dostępie. Autorzy nie planują za to wsparcia dla wirtualnej rzeczywistości. Co najwyżej w dalszej przyszłości może powstać odrębna produkcja, analogiczna do nadchodzącego X Rebirth VR.