prognozy - newsy i ciekawostki
„Dwa lata bólu” - eksperci o przyszłości branży i zwolnieniach
Adrian Werner, 23 stycznia 2024, 13:00
Według ludzi z branży gier ciężkie czasy jeszcze nie dobiegły końca. Powinniśmy spodziewać się nie tylko kolejnych zwolnień, ale również wielu bankructw i zamkniętych studiów.
Gry-usługi stracą, Switch 2 skradnie show. Oto prognozy na 2024 rok
Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 13:47
Gry-usługi pozostaną na szczycie, ale mocno stracą w oczach twórców gier w 2024 roku. To jedna z prognoz analityków, którzy oczekują też m.in. debiutu Switcha 2.
Sztuczna inteligencja przyspieszy tworzenie gier, twierdzą analitycy branży gamingowej
Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 11:54
Analitycy wierzą, że w 2024 roku twórcy będą częściej wykorzystywać sztuczną inteligencję przy produkcji gier, ale też pozwoli ona na ich tworzenie większej liczbie osób.
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14
W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.
PlayStation skazane na porażkę? Analityk przewiduje upadek
Przemysław Dygas, 10 marca 2022, 13:49
Według Michaela Pachtera PlayStation jest skazane na porażkę. Analityk przewiduje upadek marki w przeciągu 10 lat.
Za pięć lat 90% gier będzie play-to-earn, twierdzi współzałożyciel Reddita
Miriam Moszczyńska, 21 stycznia 2022, 12:59
Jeśli wizja zarabiania w trakcie grania brzmi dla Was jak marzenie, to na jego spełnienie musicie poczekać jeszcze pięć lat. Przynajmniej tak uważa jeden z założycieli Reddita, Alexis Ohanian.
Szef Intela - kryzys na rynku elektroniki potrwa przynajmniej do 2023
Dawid Wanat, 21 grudnia 2021, 13:37
Pat Gelsinger, szef firmy Intel, ponawia swoje przypuszczenia w temacie niedoborów chipów, które mają potrwać aż do 2023 roku. Szefowa AMD jest w tej kwestii bardziej optymistyczna i mówi, że poprawa nastąpi już w przyszłym roku.
Cyberpunk 2077 wciąż sprzedaje się gorzej, niż oczekiwano
Jakub Błażewicz, 13 grudnia 2021, 22:33
Cyberpunk 2077 zaczął odzyskiwać zaufanie graczy, ale sprzedaż gry nadal pozostaje w tyle za pierwszymi, huraoptymistycznymi prognozami.
2022 rok przyniesie kolejne opóźnienia gier i problemy z dostępnością sprzętu
Adrian Werner, 9 grudnia 2021, 09:57
Analitycy przewidują, że w 2022 roku pandemia nadal będzie powodowała duże opóźnienia w produkcji gier oraz dalsze kłopoty z dostępnością sprzętu.
Pamięć DRAM może potanieć jeszcze w 2021 roku
Jakub Błażewicz, 23 września 2021, 13:42
Producenci DRAM-u mogą mieć najlepsze czasy za sobą. Firma TrendForce prognozuje bowiem spadki cen pamięci, także tej wykorzystywanej w podzespołach PC.
Epic Games Store przyniesie zyski najwcześniej w 2027 roku
Paweł Musiolik, 7 sierpnia 2021, 08:41
Epic Games stracił na swoim sklepie prawie 500 milionów dolarów. Sądowy spór z Apple przynosi nowe informacje na temat skali finansowej klapy, jaką jest do tej pory EGS.
Nadchodzą powodzie - NASA ostrzega o wpływie chybotania Księżyca
Adam Królak, 15 lipca 2021, 10:56
NASA ostrzega przed nadchodzącymi powodziami. Rosnący ostatnimi czasy poziom wód, a także cykle chybotania się Księżyca wywołają większą liczbę katastrof hydrologicznych w USA.
Ceny pamięci RAM wzrosną w najbliższych miesiącach; znowu podrożeją karty graficzne
Marcin Nic, 14 lipca 2021, 17:40
Rosnące ciągle ceny podzespołów nie sprzyjają składaniu zestawów komputerowych. Mimo że sytuacja na rynku powoli się normuje, to nadal czekają nas podwyżki cen. Po raz kolejny podrożeją pamięci RAM.
Telewizja, jaką znamy, już się kończy. Eksperci przewidują dominację branży streamingowej
Karol Laska, 14 lipca 2021, 13:30
Telewizja, platformy cyfrowe i sieci kablowe mogą zacząć się bać? Z prognoz ekspertów wynika, że platformy streamingowe zmonopolizują rynek w ciągu najbliższych kilku lat. Na potwierdzenie tej tezy podano konkretne liczby.
Rok 1984 Orwella może ziścić się już w 2024 roku wg prezydenta Microsoftu
Angelika Kałdus, 28 maja 2021, 12:50
Według prezydenta Microsoftu rzeczywistość z Roku 1984 George'a Orwella może nadejść już za parę lat w kontekście rozwoju sztucznej inteligencji (AI).
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56
Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.
RAM DDR4 podrożeje jeszcze bardziej; ceny pamięci GPU również w górę
Arkadiusz Strzała, 21 kwietnia 2021, 13:55
Karty graficzne prawdopodobnie nigdy nie były tak drogie. Czy może być jeszcze gorzej? Jak najbardziej. Spodziewany wzrost cen modułów DRAM może być większy, niż przewidywano, przez co bardziej podrożeją także kości RAM DDR4 i DDR3.
Resident Evil Village - autorzy planują sprzedać 10 mln egzemplarzy gry
Adrian Werner, 30 marca 2021, 10:00
Producent Resident Evil Village ogłosił, że celem jest sprzedanie 10 mln egzemplarzy gry. Ponadto ujawnił, że w produkcji znajdziemy mechanikę konstruowania barykad za pomocą mebli.
Gracze tracą zainteresowanie Cyberpunkiem 2077; przewidywana sprzedaż poniżej oczekiwań
Paweł Musiolik, 21 marca 2021, 12:49
Firma M Science, która zajmuje się analityką danych, przewiduje, że sprzedaż Cyberpunk 2077 w tym kwartale osiągnie około 500 tysięcy cyfrowych kopii, co jest znacznie poniżej średniej konkurencji na rynku gier AAA.
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30
Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.
Bitcoin osiągnie wartość miliona dolarów
Bartłomiej Sagan, 19 stycznia 2021, 12:52
Rok 2020 oprócz pandemii przyniósł także kolejny boom na kryptowaluty. Zdaniem eksperta najpopularniejsza z nich, bitcoin, może osiągnąć wartość nawet miliona dolarów za sztukę w ciągu kilku lat.
Polskie gry będą warte 3 mld zł w 2024 roku - raport o kondycji rynku
Jakub Błażewicz, 18 stycznia 2021, 17:15
Krakowski Park Technologiczny udostępnił obszerny raport Kondycja polskiej branży gier 2020. Jego autorzy przewidują, że do 2024 roku wartość rodzimego rynku elektronicznej rozrywki wzrośnie do 3 miliardów złotych.
CD Projekt sprzeda 12 mln kopii Cyberpunka w 2021 roku - DM BDM
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2021, 13:28
Eksperci Domu Maklerskiego BDM szacują, że w 2021 r. sprzeda się łącznie 12 mln egzemplarzy gry Cyberpunk 2077. Ich zdaniem produkcji pomogą premiery next-genowej aktualizacji, a także pierwszego dodatku, którego spodziewają się w trzecim kwartale bieżącego roku.
Ceny dysków SSD spadną jeszcze w tym roku; analitycy przewidują
Paweł Musiolik, 18 października 2020, 13:57
Jeśli spełnią się analizy firmy TrendForce, to jeszcze w tym roku potanieją dyski SSD oraz pamięci RAM. Kolejne obniżki mają przyjść na początku przyszłego roku.
Flight Simulator będzie kurą znoszącą złote jaja firmom hardware'owym
Agnieszka Adamus, 21 sierpnia 2020, 17:33
Microsoft Flight Simulator może okazać się kurą znoszącą złote jaja, nie tylko dla jego twórców, ale także dla producentów sprzętu komputerowego. Według analityków z Jon Peddie Research w najbliższych trzech latach gra przyniesie 2,6 miliarda zysków ze sprzedaży hardware’u.
Szef Nvidii: druga połowa 2020 najlepszym okresem dla graczy w historii
Arkadiusz Strzała, 21 sierpnia 2020, 15:05
Rok 2020 nie zaczął się najlepiej. Pandemia większości z nas utrudniła życie. Wszystko wskazuje jednak na to, że druga połowa roku przynajmniej dla graczy będzie bardzo udana. Tak twierdzi Jen-Hsun Huang – szef Nvidii.
Ceny dysków SSD i pamięci RAM mogą niebawem spaść
Bartosz Świątek, 18 sierpnia 2020, 09:06
Portal DRAMeXchange donosi, że niedługo możemy doczekać się wyraźnego spadku cen pamięci RAM i dysków SSD. Przyczyną są zapasy zalegające w magazynach wielu firm i wydajniejsza niż zakładano produkcja nowych czipów.
PlayStation znowu wygra z Xboxem – tak mówią prognozy specjalistów
Aleksandra Dziwińska, 8 sierpnia 2020, 13:35
DFC Intelligence opublikowało wynik swoich badań na temat nadchodzących konsol. Xbox ma powody do zmartwień.
PS5 w ciągu 5 lat przegoni PS4 - mówi Sony
Mikołaj Łaszkiewicz, 28 lipca 2020, 10:51
W ciągu pięciu lat PS5 ma sprzedać się w większej liczbie egzemplarzy niż PS4 w całym cyklu życia konsoli.
Pandemia pomaga branży gier video; rekordowe wyniki w USA
Karol Laska, 18 lipca 2020, 12:43
Rok 2020 zapowiada się na najbardziej dochodowy okres dla branży gier wideo w ciągu ostatniej dekady. Powodem takiego obrotu spraw może być domowa izolacja spowodowana pandemią koronawirusa.
Pandemia napędza rynek; PC Master Race rośnie w siłę
Bartosz Świątek, 9 lipca 2020, 14:40
Według analityków firmy Jon Peddie Research pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 doprowadziła do dużego wzrostu zainteresowania sprzętem komputerowym. Dynamicznie rośnie sprzedaż wszelkiego rodzaju podzespołów, a także liczba graczy pecetowych. Do końca roku rynek podzespołów PC może być warty blisko 40 mld dolarów.
Gry na PS5 / XSX mogą być droższe; duzi wydawcy rozważają podwyżki
Bartosz Świątek, 3 lipca 2020, 12:52
Firma 2K zamierza sprzedawać NBA 2K21 na PS5 i XSX w cenie o 10 dolarów wyższej niż w przypadku wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Analitycy firmy IDG Consulting donoszą, że inni wydawcy również rozpatrują podwyższenie cen gier na konsole nowej generacji.
Mikropłatności rządzą; sprzedaż gier schodzi na drugi plan
Adrian Werner, 26 czerwca 2020, 10:22
Według analityków Newzoo w tym roku aż 74% przychodów branży będzie pochodziło z mikropłatności. Sprzedaż pełnych wersji gier zapewni tylko 21%.
PS5 sprzeda się znacznie lepiej niż Xbox Series X - twierdzą analitycy
Bartosz Świątek, 15 czerwca 2020, 09:40
Analitycy firmy Ampere Analysis przygotowali raport, w którym stwierdzili, że PS5 sprzeda się znacznie lepiej od Xboksa Series X. Ich zdaniem Sony sprzeda 66 mln egzemplarzy swojej nowej konsoli, podczas gdy sprzęt Microsoftu trafi jedynie do 37 mln graczy. Przyczyną zwycięstwa PlayStation 5 w bitwie o dziewiątą generację ma być… obecna dominacja PS4.
Hideo Kojima: sukces Death Stranding zapewnił budżet na kolejną grę
Damian Gacek, 30 maja 2020, 13:25
W opublikowanym niedawno wywiadzie dla portalu Livedoor Hideo Kojima potwierdził sukces Death Stranding. Wspomniał również o toczących się pracach nad kolejną produkcją, a także przedstawił swoją wizję przyszłości branży. Jego zdaniem tradycyjne tytuły AAA zostaną wyparte przez tańsze gry-usługi.
Branża gier w 2020 roku z dużymi wzrostami
Michał Kułakowski, 12 maja 2020, 19:03
Według prognoz na 2020 rok, pandemia nie przeszkodzi dużym wzrostom wartości branży gier, która wygeneruje w tym czasie przychody w wysokości blisko 160 mld dolarów. W tym roku najbardziej urosnąć ma rynek mobilny, który w dużej mierze przyczyni się do tego, że globalna liczba aktywnych graczy przekroczy liczbę 2,7 mld osób.
Gabe Newell: gry single player będą popularniejsze od multiplayer
Bartosz Świątek, 2 kwietnia 2020, 10:47
Gabe Newell – szef Valve Corporation – stwierdził w wywiadzie prasowym, że jego zdaniem za dziesięć lat gry single player będą znacznie bardziej popularne i opłacalne od tytułów wieloosobowych. Wszystko dzięki rozwojowi AI.
Sporo pre-orderów Half-Life: Alyx, gra może być hitem na Steamie
Bartosz Świątek, 20 marca 2020, 09:17
Half-Life: Alyx – najnowsza część słynnego cyklu FPS-ów Valve Software, która wymaga hełmu wirtualnej rzeczywistości – sprzedaje się bardzo dobrze na Steamie. Po premierze tytuł może się okazać największym dotychczasowym sukcesem 2020 roku na omawianej platformie.
Ceny pamięci RAM i dysków SSD mogą drastycznie wzrosnąć
Oliwer Stanisławski, 4 lutego 2020, 13:54
Wielu analityków cen podzespołów komputerowych wyraziło swoje obawy dotyczące wybuchu epidemii koronawirusa w Chinach. W końcu w tamtym rejonie świata wiele dużych firm ma swoje oddziały, a wirus może osłabić produkcję i popyt konsumencki.
Karty graficzne mogą podrożeć przez PlayStation 5 i Xbox Series X
Adrian Werner, 29 grudnia 2019, 10:38
Według analityków karty graficzne mogą w przyszłym roku podrożeć. Jednym z powodów tego będzie zwiększone zapotrzebowanie na pamięć GDDR6 spowodowane premierami konsol Xboks Series X i PlayStation 5.
EA: Streaming przekona do gier miliard nowych osób
Michał Kułakowski, 26 listopada 2019, 19:15
Jeden z szefów Electronic Arts dał jasno do zrozumienia, że w najbliższych latach firma będzie mocno inwestowała w cloud computing oraz streaming gier. Spółka wierzy, że w ten sposób uda jej się dotrzeć do miliarda nowych graczy na całym świecie.
EA liczy na świetną sprzedaż Star Wars Jedi Fallen Order
Bartosz Świątek, 30 października 2019, 09:36
Wydawca Electronic Arts planuje sprzedać co najmniej 6 milionów egzemplarzy Star Wars Jedi: Fallen Order do marca 2020 roku. Poinformowano też, do ilu klientów trafiły dwie ostatnie odslony cyklu Star Wars: Battlefront.
Cyberpunk 2077 rozbije bank? CD Projekt RED wysoko na liście Bloomberga
Jakub Błażewicz, 23 października 2019, 13:22
Agencja Bloomberg opublikowała ranking firm wartych uwagi inwestorów w 2020 roku. Największym zwycięzcą okazało się studio CD Projekt RED. Analitycy przewidują, że tylko w premierowym roku sprzedaż gry Cyberpunk 2077 może dobić do 20 milionów egzemplarzy.
Cyberpunk 2077 sprzeda się znacznie lepiej od Wiedźmina 3? Rekordowe pre-ordery
Bartosz Świątek, 30 sierpnia 2019, 09:04
Internauta Benji-Sales - stojący za wieloma przeciekami z branży gier - sugeruje, że sprzedaż Cyberpunka 2077 może pobić kilka rekordów. Według jego informacji liczba zamówień przedpremierowych na nowy tytuł polskiego studia jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.
Analitycy przewidują spadek cen pamięci RAM nawet o 40%
Bartosz Faryna, 24 lipca 2019, 12:00
Ceny pamięci RAM w ostatnim czasie osiągnęły naprawdę niski poziom. Jeszcze nie tak dawno temu za pojedynczy moduł płaciliśmy niemal dwukrotność obowiązujących dzisiaj kwot. Specjaliści donoszą, że to dopiero początek i jeszcze w tym roku pamięć RAM ma być ekstremalnie tania.
Hideo Kojima o przyszłości gier i platformach streamingowych
Paweł Woźniak, 21 lipca 2019, 12:37
Na tegorocznym konwencie Comic-Con w San Diego Hideo Kojima wypowiedział się na temat przyszłości gier oraz platform streamingowych. Zostały również ujawnione grafiki, które będą znajdować się na pudełkach oraz steelbookach Death Stranding.
Facebook szykuje przyszłość z Cyberpunk 2077? Skok kursu Bitcoina po ogłoszeniu kryptowaluty Libra
Bartosz Świątek, 24 czerwca 2019, 10:24
Ogłoszona niedawno przez Facebooka kryptowaluta Libra przyczyniła się do znaczącego wzrostu wartości Bitcoina. Współzałożyciel wspomnianego portalu społecznościowego – Chris Hughes – obawia się przyszłości, którą zgotuje nam nowy projekt koncernu Marka Zuckerberga.
W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018
Konrad Hazi, 20 czerwca 2019, 12:30
Według raportu przygotowanego przez firmę Newzoo, globalny rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku 152,1 miliarda dolarów przychodu, co przełoży się na wzrost na poziomie 9,6% względem roku 2018. Największym kawałkiem tego „tortu” wciąż pozostaje sektor gier mobilnych.
Take-Two chce przyspieszyć produkcję gier kosztem ich premierowej zawartości
Bartosz Świątek, 19 czerwca 2019, 11:02
Prezes firmy Take-Two Interactive – Strauss Zelnick – stwierdził w wywiadzie dla serwisu GamesIndustry.biz, że w przyszłości gry będą nieco mniejsze. Skróceniu ma też ulec czas produkcji. W zamian otrzymamy więcej zawartości popremierowej.
Koniec epoki Windows? Microsoft o wizji nowoczesnego systemu
Bartosz Świątek, 30 maja 2019, 12:36
Firma Microsoft przedstawiła swoją wizję nowoczesnego systemu operacyjnego. Oprogramowanie ma być m.in. bezpieczne i wiecznie podłączone do sieci oraz aktualizować się w sposób niewidoczny dla użytkownika.