Resident Evil Village - autorzy planują sprzedać 10 mln egzemplarzy gry
Producent Resident Evil Village ogłosił, że celem jest sprzedanie 10 mln egzemplarzy gry. Ponadto ujawnił, że w produkcji znajdziemy mechanikę konstruowania barykad za pomocą mebli.
- w RE VIllage będzie można tworzyć ściany i barykady z mebli,
- autorzy celują w sprzedaż na poziomie 10 mln egzemplarzy,
- główne studio Capcomu pracujące nad grą liczy ok. 200 osób, a do tego dochodzą inne zespoły, które mu pomagają,
- podczas produkcji Capcom chce wyszkolić nowe pokolenie deweloperów.
Seria Resident Evil właśnie obchodzi 25. urodziny - pierwsza część cyklu zadebiutowała w Japonii 22 marca 1996 roku, a osiem dni później ukazała się w USA. Z tej okazji na oficjalnej stronie firmy Capcom opublikowano wywiad z producentem Tsuyoshim Kandą. W rozmowie zdradził on kilka ciekawych informacji na temat nadchodzącego Resident Evil Village.
Okazuje się, że w grze otrzymamy możliwość budowania ścian i barykad, wykorzystując do tego pobliskie meble. To rozwiązanie wprowadzono dlatego, że produkcja ma być mocniej nastawiona na walkę niż poprzednia odsłona, czyli Resident Evil VII: Biohazard i autorzy chcą zapewnić graczom więcej opcji radzenia sobie z przeciwnikami. Współgrają z tym inne zmiany w systemie walki. Przykładowo, poza znanym z RE7 blokowaniem ciosów będziemy mogli również wyprowadzać kontrataki.
Gdy zapowiadano Resident Evil Village pewnym zaskoczeniem okazała się informacja, że wśród platform sprzętowych znalazły się PlayStation 4 i Xbox One. Tsuyoshi Kanda zapewnił, że gra będzie działała płynnie na starych konsolach, ale jednym z priorytetów zespołu jest zoptymalizowanie gry pod kątem next-genów, tak aby produkcja zrobiła dobry użytek z mocy oferowanej przez PS5 i Xboksa Series X/S. Obejmie to nie tylko wyższy poziom detali, ale również wykorzystanie ray tracingu.
Skalę projektu dobrze oddaje fakt, że główny wewnętrzny zespół Capcomu pracujący nad Resident Evil Village liczy ok. 200 osób, a do tego pomagają mu także zewnętrzne firmy oraz dział kontroli jakości wydawcy. Kanda mocno chwali silnik RE Engine, na którym zbudowano grę, gdyż obecnie jest on tak dopracowany i elastyczny, że produkcja przebiega szybko i bez opóźnień.
Co ciekawe, w ekipie pracującej nad Resident Evil Village jest wielu młodych deweloperów. Capcom celowo tak skonstruował ten zespół, gdyż chce, aby podczas produkcji weterani pomogli przygotować następne pokolenie twórców wydawcy.
Tsuyoshi Kanda zdradził także, że chciałby sprzedaży Resident Evil Village na poziomie 10 mln egzemplarzy. To ambitny cel, gdyż Resident Evil VII: Biohazard przez cztery lata od premiery osiągnęło wynik 8,5 mln sztuk.
Przypomnijmy, że Resident Evil Village ukaże się 7 maja tego roku. Gra zadebiutuje równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PS5 i Xbox Series X/S.