Gracze tracą zainteresowanie Cyberpunkiem 2077; przewidywana sprzedaż poniżej oczekiwań
Firma M Science, która zajmuje się analityką danych, przewiduje, że sprzedaż Cyberpunk 2077 w tym kwartale osiągnie około 500 tysięcy cyfrowych kopii, co jest znacznie poniżej średniej konkurencji na rynku gier AAA.
- Analitycy przewidują załamanie sprzedaży Cyberpunka 2077 w najbliższych tygodniach.
- W porównaniu do innych gier AAA wydanych pod koniec zeszłego roku, polska produkcja zanotowała największy spadek po premierze.
Prognozowana sprzedaż Cyberpunka 2077 w najbliższych tygodniach nie wygląda zbyt dobrze. Zajmująca się tworzeniem analiz firma M Science postanowiła przygotować raport, na który powołał się serwis TheGamer.
Według projekcji analityków sprzedaż Cyberpunka 2077 w najbliższych tygodniach zanotuje ogromne spadki i będzie poniżej średniej innych gier AAA. Jak wyjaśnił Corey Barrett piastujący stanowisko starszego analityka w M Science, w trakcie badań zauważono znaczący spadek sprzedaży gry w cyfrowej dystrybucji.
Sądzimy, że do klienta końcowego za pomocą cyfrowej dystrybucji w tym kwartale trafi około 500 tysięcy kopii Cyberpunka 2077. Nasze wnioski pochodzą z obserwacji komunikatów wypuszczanych przez wydawcę po premierze gry. Oczywiście pewien wpływ na sprzedaż miało wycofanie produkcji z PlayStation Store, jednak spadki widać też na platformach, gdzie tytuł jest dostępny.
By pokazać, o jak dużych spadkach jest mowa, zestawiono polską produkcję z Assassin’s Creed: Valhalla oraz Call of Duty: Black Ops - Cold War.
Z wykresu wyłania się mało optymistyczny obraz dla studia CD Projekt RED. Już miesiąc po debiucie sprzedaż Cyberpunka 2077 wynosiła 4% tego, co rozeszło się w dniu premiery i krótko po niej. W przypadku porównywanych tytułów widać, że spadki są mniejsze. Sprzedaż Assassin’s Creed: Valhalla w drugim miesiącu wyniosła 35% tego, co na premierę, a Call of Duty: Black Ops - Cold War straciło tylko połowę.
Niemniej według Barretta wydanie gry na PS5 i Xboksa Series X|S może być dla CD Projekt RED światełkiem w tunelu i odwrócić ten trend, o ile studio odpowiednio zareklamuje poprawioną wersję na konsole tej generacji.