autor: Bartosz Świątek
CD Projekt sprzeda 12 mln kopii Cyberpunka w 2021 roku - DM BDM
Eksperci Domu Maklerskiego BDM szacują, że w 2021 r. sprzeda się łącznie 12 mln egzemplarzy gry Cyberpunk 2077. Ich zdaniem produkcji pomogą premiery next-genowej aktualizacji, a także pierwszego dodatku, którego spodziewają się w trzecim kwartale bieżącego roku.
W SKRÓCIE:
- według Domu Maklerskiego BDM studiu CD Projekt RED w 2021 roku uda się sprzedać 12 mln egzemplarzy Cyberpunka 2077;
- eksperci uważają, że gra w tym kwartale wróci do PlayStation Store, a jej sprzedaż wzrośnie pod koniec roku dzięki premierze aktualizacji dla PS5 i Xboksa Series X / S;
- analitycy szacują, że gra otrzyma trzy duże, płatne dodatki, a pierwszy z nich zadebiutuje w trzecim kwartale bieżącego roku;
- Dom Maklerski BDM szacuje, że obecna wycena akcji CD Projektu (252,3 złotego) uwzględnia większość negatywnych informacji na temat spółki i gry Cyberpunk 2077.
Dom Maklerski BDM spodziewa się, że w 2021 roku po grę Cyberpunk 2077 sięgnie kolejne 12 milionów graczy (via StockWatch). Eksperci szacują, że sprzedaż gry ponownie wzrośnie pod koniec roku, dzięki premierze next-genowej łatki na PlayStation 5 i Xboksie Series X / S (szczególnie, że do tego czasu liczba użytkowników tego sprzętu powinna się powiększyć). Ich zdaniem możemy się też spodziewać premiery jednego płatnego dodatku. Rok po premierze łączna sprzedaż gry ma wynieść 24,2 mln egzemplarzy.
CD Projekt cały czas pracuje nad ulepszoną wersja przeznaczoną stricte na next-geny, spodziewamy się wydania jej w okolicach IV kw. 2021, co jeszcze bardziej napędzi sprzedaż w tym okresie. Mając powyższe argumenty na uwadze prognozujemy przesunięcie tej części sprzedaży na przyszłe okresy. W rok od premiery zakładamy łączną sprzedaż na poziomie 24,2 mln egzemplarzy (konsensus = 25,4 mln), co przełoży się na 2,9 mld zł przychodów. W całym 2021 roku szacujemy, że 12 mln graczy nabędzie Cyberpunka, co wraz z wydaniem jednego dodatku pozwoli wygenerować 1,4 mld zł przychodów – czytamy.
Analitycy spodziewają się, że gra otrzyma łącznie trzy duże, płatne rozszerzenia, a pierwsze z nich zadebiutuje w trzecim kwartale 2021 r. Co więcej, ich zdaniem Cyberpunk 2077 powróci do PlayStation Store przed końcem bieżącego kwartału (przypominamy, że gra została usunięta ze sklepu Sony niedługo po premierze w związku z fatalną jakością wersji na PlayStation 4).
Łącznie zakładamy, że do gry zostaną wydane w odstępach półrocznych trzy duże płatne rozszerzenia, z powodu pracy nad naprawą gry spodziewamy się pierwszego z nich w okolicach III kw. 2021. Liczymy, że tak jak to miało miejsce w poprzedniej produkcji (W3), każdy DLC będzie znacznie wzbogacał kontent podstawowej wersji – twierdzi Dom Maklerski BDM.
Eksperci szacują, że w minionym roku łącznie udało się sprzedać około 15,6 miliona egzemplarzy Cyberpunka 2077. Ich zdaniem obecna wycena spółki CD Projekt (powyższy wykres) uwzględnia większość negatywnych informacji, w tym doniesień o pozwach sądowych oraz kiepskich opinii graczy i dziennikarzy, z którymi zarówno polskie studio, jak i wspomniana produkcja, muszą się mierzyć w ostatnim czasie
Spółka do 20 grudnia 2020 sprzedała 13 mln sztuk CP2077, liczba ta uwzględnia zwroty (przy założeniu zwrotów na poziomie 25-30 proc. sprzedaż brutto wyniosła około 17-18 mln kopii). Dla porównania RDR2 w niecałe 2 tygodnie od premiery sprzedało 17 mln egzemplarzy. Patrząc na spore problemy, które towarzyszyły CP2077 od momentu wydania, przy jego negatywnym odbiorze przez graczy konsolowych, obniżyliśmy nasze oczekiwania do 15,6 mln w całym IV kw. 2020 (PC/konsole odpowiednio 70/30 proc.). Tym samym odczyt ten był zbliżony do naszych oczekiwań i konsensusu (15,1-16,4 mln „do Świąt”), który mógł być zawyżony w ostatnich dniach przez informacje o szacunkowej sprzedaży z portalu SteamSpy (15,2 mln – PC). Szacujemy, że gra wypracowała w tym okresie 1,9 mld zł przychodów. (…)
Ponadto inwestorzy złożyli pozwy sądowe względem zarządu CD Projektu – w tej chwili trudno jest ocenić konsekwencje, jednak podobne pozwy w branży potrafią się ciągnąc wiele lat i kończyć ugodami opiewającymi na kilkadziesiąt mln USD (w styczniu 2019 r. The Shall Law Firm oraz Rosen Low Firm wytoczyły proces wobec Activision Blizzard za zatajenie zakończenia współpracy ze studiem Bungie co, zdaniem pozywających, spowodowało szkody w portfelach inwestorów – prawdopodobnie sprawa dalej jest w toku, niewykluczone jednak, że doszło do cichej ugody a pozwy zostały wycofane). Uważamy, że obecna wycena spółki dyskontuje większość tych informacji – czytamy dalej.
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju
- Cyberpunk 2077 – poradnik
- Wszystko o Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 - strona oficjalna