finansowanie społecznościowe - newsy i ciekawostki (3)

Star Citizen - uzbierano 20 mln dolarów na produkcję gry
Kamil Zwijacz, 27 września 2013, 09:35
Na produkcję gry Star Citizen zgromadzono już 20 mln dolarów, a to jeszcze nie koniec zbiórki. Twórcy ze studia Cloud Imperium Games poinformowali bowiem, że akcja będzie kontynuowana.

Platformówka Shantae: Half-Genie Hero odniosła sukces na Kickstarterze
Adrian Werner, 24 września 2013, 09:59
Autorom DuckTales: Remastered, czyli ludziom ze studia WayForward, udało się zgromadzić na Kickstarterze 400 tysięcy dolarów potrzebnych na wyprodukowanie platformówki Shantae: Half-Genie Hero. Gra zmierza na PC oraz praktycznie każdą konsolę poza Nintendo 3DS.

Star Citizen - zebrano już 19 milionów dolarów. Ujawniono kolejne bonusy
Marcin Skierski, 17 września 2013, 13:12
Studio Roberts Space Industries zebrało do tej pory ponad 19 milionów dolarów na stworzenie gry Star Citizen. Deweloper ujawnił bonusy za przekroczenie tej granicy i zdradził, co zostanie dodane po zgromadzeniu 21 milionów dolarów.

Project Phoenix – akcja na Kickstarterze zakończyła się sukcesem
Bartosz Woldański, 11 września 2013, 19:24
Zbiórka pieniędzy na Project Phoenix została zakończona – twórcom udało się zebrać na produkcję nieco ponad milion dolarów. Gra zadebiutuje na większej liczbie platform, niż początkowo zakładano.

Ogłoszono The Long Dark – projekt byłych pracowników Relic, BioWare oraz Volition
Bartosz Woldański, 9 września 2013, 17:01
Twórcy, pochodzący z takich zespołów deweloperskich jak Relic, BioWare, Riot czy Volition, założyli nowe studio nazwane Hinterland. Ich pierwszym projektem ma być The Long Dark, survival w konwencji FPP.

Star Citizen zebrał już 18 mln dolarów, przy 20 mln dodany zostanie tryb planetarnych bitew FPS
Adrian Werner, 8 września 2013, 10:11
Zbiórka na kosmiczny symulator Star Citizen przekroczyła pułap 18 milionów dolarów. Twórcy zapowiedzieli, że po osiągnięciu 20 mln do gry dodana zostanie opcja prowadzenia bitew na powierzchniach planet w trybie FPS.

Star Citizen zebrał ponad 17 milionów dolarów
Bartosz Woldański, 1 września 2013, 11:09
Star Citizen, kosmiczny symulator Chrisa Robertsa i jego zespołu Cloud Imperium Games, uzbierał już przeszło 17 milionów dolarów. Jest to absolutny rekord w grach finansowanych przez społeczność.

Natural Selection 2 – przecena gry, darmowy weekend i zapowiedź Reinforcement Program
Bartosz Woldański, 31 sierpnia 2013, 12:53
W sklepie cyfrowej dystrybucji Steam przeceniono grę Natural Selection 2, a dodatkowo przez weekend gracze mogą za darmo sprawdzić jakość produkcji. Twórcy zaprezentowali także Reinforcement Program, prosząc graczy o finansowe wsparcie, które pozwoli na bieżąco rozwijać tytuł.

Twierdza: Krzyżowiec 2 – twórcy potrzebują pieniędzy na dokończenie gry
Bartosz Woldański, 31 sierpnia 2013, 11:16
Studio FireFly ruszyło ze zbiórką pieniędzy na dokończenie najnowszej strategii – Twierdza: Krzyżowiec 2. Gra aktualnie znajduje się w fazie alfa i jeśli prace pójdą zgodnie z planem, a produkcja otrzyma finansowe wsparcie graczy, premiera nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Star Citizen – Hangar Module już dostępny
Łukasz Szliselman, 30 sierpnia 2013, 12:11
Fani Star Citizen, którzy ofiarowali twórcom co najmniej 30 dolarów mogą pobrać tzw. Hangar Module, czyli pierwszy grywalny fragment produkcji. Umożliwia on oglądanie zakupionych za prawdziwe pieniądze statków kosmicznych, dokujących w wirtualnym hangarze.

Uwe Boll chce nakręcić film Postal 2 – ruszyła akcja na Kickstarterze
Szymon Liebert, 29 sierpnia 2013, 12:15
Uwe Boll chce nakręcić film Postal 2. W tym celu niemiecki reżyser słynący z fatalnych adaptacji filmowych gier wystartował z akcją na Kickstarterze. Postal 2 powstanie, jeśli uda się zebrać pół miliona dolarów.

Project Phoenix ufundowany w kilka godzin – osiągnięto pierwszy dodatkowy cel
Bartosz Woldański, 14 sierpnia 2013, 18:33
Projekt Phoenix, czyli klasyczny jRPG niezależnego studia Creative Intelligence Arts, odniósł duży sukces na platformie Kickstarter. Gra została sfinansowana zaledwie ok. 9 godzin, a do tej pory udało się osiągnąć pierwszy dodatkowy cel. W ciągu paru dni uzbierano kwotę na poziomie niespełna 400 tys. dolarów.

Precinct – zbiórka pieniędzy przeniesiona z Kickstartera na oficjalną stronę gry
Bartosz Woldański, 7 sierpnia 2013, 11:35
Kickstarterowa zbiórka pieniędzy na Precinct zakończyła się fiaskiem. Akcję przeniesiono na oficjalną stronę internetową duchowego spadkobiercy Police Quest. Aby zwiększyć szansę na powodzenie, twórcy gry zmodyfikowali założenia zbiórki.

Star Citizen przekracza kolejny próg. Na produkcję uzbierano 15 mln dolarów
Kamil Zwijacz, 2 sierpnia 2013, 08:50
Dowodzona przez Chrisa Robertsa ekipa studia Cloud Imperium Games uzbierała na grę Star Citizen ponad 15 mln dolarów. To jednak nie koniec, gdyż w dalszym ciągu można wpłacać pieniądze.

The Mims Beginning – polska strategia o krok od crowdfundingowego sukcesu
Adrian Werner, 31 lipca 2013, 21:39
Polskiej strategii The Mims Beginning brakuje już tylko kilkadziesiąt złotych do osiągnięcia crowdfundingowego sukcesu na serwisie Wspieram.to. Zbiórka potrwa jeszcze pięć dni.

Projekt MotorGun zawieszony, nieudana zbiórka na Kickstarterze
Michał Orlikowski, 26 lipca 2013, 12:08
Wszyscy miłośnicy walk pancernych samochodów powinni czuć się zawiedzeni – MotorGun na pewno nie pojawi się w najbliższej przyszłości. Zbiórka na Kickstarterze nie osiągnęła minimalnej kwoty.

Shadow of the Eternals znowu na Kickstarterze – drugie podejście twórców Eternal Darkness
Szymon Liebert, 25 lipca 2013, 18:30
Gra Shadow of the Eternals, czyli duchowa spadkobierczyni Eternal Darkness, wróciła na Kickstartera, aby jeszcze raz walczyć o wsparcie finansowe. Twórcy ze studia Precursor Games pokazali nowe materiały, w tym fragment wczesnej wersji rozgrywki.

MotorGun autorów Twisted Metal i Interstate '76 na Kickstarterze
Bartosz Woldański, 17 lipca 2013, 10:00
Ruszył Kickstarter MotorGun, multiplayerowej gry twórców Twisted Metal i Interstate ’76. Studio Pixelbionic potrzebuje na sfinansowanie produkcji przynajmniej 650 tysięcy dolarów. Zbiórka potrwa do 16 sierpnia.

Ravensdale – ruszyła zbiórka pieniędzy na nową grę twórców Giana Sisters
Bartosz Woldański, 16 lipca 2013, 20:39
Rozpoczęła się zbiórka funduszów na nową grę autorstwa Black Forest Games, studia znanego z wyprodukowania Giana Sisters, klasycznej platformówki sfinansowanej przez graczy. Twórcy proszą o wsparcie ponownie na platformie Kickstarter.

Star Citizen - uzbierano ponad 14 mln dolarów
Kamil Zwijacz, 8 lipca 2013, 08:22
Chris Roberts, wraz ze swoim studiem Cloud Imperium Games, uzbierał już ponad 14 mln dolarów na produkcję gry Star Citizen. W związku z tym opublikowano kolejny próg i nowe nagranie wideo.

Double Fine potrzebuje więcej pieniędzy na Broken Age – gra zostanie podzielona na części
Szymon Liebert, 3 lipca 2013, 10:00
Studio Double Fine potrzebuje dodatkowych pieniędzy na dokończenie gry Broken Age, którą sfinansowano w głośnej akcji na Kickstarterze. Deweloper nie będzie korzystał z finansowania społecznościowego – zamiast tego podzieli grę na dwie części i będzie sprzedać pierwszą z nich. Wstęp do Broken Age wyjdzie w styczniu 2014 roku, kontynuacja w kwietniu lub maju.

Race to Mars – polskie studio Intermarum ruszyło z akcją na Kickstarterze
Szymon Liebert, 27 czerwca 2013, 15:58
Na Kickstarterze pojawiła się zbiórka pieniędzy na polską grę Race to Mars, w której pokierujemy firmą z sektora kosmicznego. Producenci ze studia Intermarum potrzebują 30 tysięcy funtów, żeby móc zrealizować projekt.

Armikrog – zbiórka duchowego spadkobiercy The Neverhood zakończyła się sukcesem na Kickstarterze
Krzysztof Mysiak, 27 czerwca 2013, 10:49
Kickstarterowa zbiórka na grę Armikrog, przygodówkę będącą duchowym następcą The Neverhood z 1996 roku, odniosła sukces. Kwotę 900 tysięcy dolarów zebrano na niemal dobę przed zakończeniem się akcji. A ponieważ wszystko idzie zgodnie z planem, premiery nadal możemy spodziewać się w lipcu 2014 roku.

Darkwood sfinansowany – powstanie polski survival horror
Szymon Liebert, 31 maja 2013, 10:47
Udało się zebrać pieniądze na Darkwood, survival horror, który tworzy trójka producentów z polskiego studia Acid Wizard. Deweloperzy poprosili o wsparcie finansowe na łamach platformy Indiegogo, gdzie otrzymali 40 tysięcy dolarów.

Armikrog. – nowa gra twórców Neverhooda trafiła na Kickstartera
Bartosz Woldański, 29 maja 2013, 12:09
Armikrog., czyli nowa produkcja autorów Neverhooda, wylądowała na stronie Kickstarter i zmierza na PC, Linuksa i Maca. Aby projekt ujrzał światło dzienne, twórcy gry muszą uzbierać przynajmniej 900 tys. dolarów. Fani Neverhooda, łączcie się!

Ghost of a Tale - sukces zbiórki na przygodową grę akcji z myszą w roli głównej
Adrian Werner, 20 maja 2013, 10:45
Crowdfundingowa zbiórka na przygodową grę akcji Ghost of a Tale osiągnęła cel minimalny. Projekt pozwoli na wcielenie się w małą mysz eksplorującą tajemniczą wyspę opanowaną przez szczury zombie.

Theme Park Studio - symulator konstrukcji lunaparku osiągnął sukces na Kickstarterze
Adrian Werner, 16 maja 2013, 13:12
Kickstarter Theme Park Studio osiągnął cel minimalny. Projekt umożliwi skonstruowanie, a następnie przetestowanie własnego wesołego miasteczka.

Among the Sleep z sukcesem na Kickstarterze
Bartosz Woldański, 15 maja 2013, 08:09
Among the Sleep, gra przygodowa ukazana z perspektywy dziecka, została sfinalizowana na stronie Kickstarter na trzy dni przed końcem akcji. Twórcom udało się przekroczyć 200 tys. dolarów, a co za tym idzie – wyznaczono kolejne progi wsparcia.

Shadow of the Eternals ze zbiórką pieniędzy także na Kickstarterze
Bartosz Woldański, 14 maja 2013, 11:22
Studio Precursor Games postanowiło zwiększyć szansę na udaną zbiórkę pieniędzy na Shadow of the Eternals – duchowego następcę Eternal Darkness, survival horroru z konsoli Gamecube. Po przeszło tygodniu trwania akcji na oficjalnej stronie gry, twórcy wystartowali z inicjatywą także na Kickstarterze, zmniejszając próg wsparcia o zdobytą już kwotę.

Darkwood walczy o fundusze na Indiegogo – wesprzyj polski survival horror
Szymon Liebert, 8 maja 2013, 09:38
Polski survival horror Darkwood walczy o wsparcie finansowe na portalu Indiegogo. Studio Acid Wizard poprosiło fanów gatunku o 40 tysięcy dolarów na dokończenie swojej ciekawie zapowiadającej się gry. Pełną wersję produkcji można otrzymać już za 10 dolarów.

Chasm sfinansowane przez graczy na Kickstarterze
Bartosz Woldański, 7 maja 2013, 08:25
Chasm, niezależna gra zręcznościowa wzorowana na pierwszych odsłonach Castlevanii, została ufundowana przez graczy na stronie Kickstarter sześć dni przed zakończeniem akcji. Twórcy wyznaczyli kolejne progi wsparcia, a inicjatywa potrwa jeszcze do 12 maja.

Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy
Bartosz Woldański, 6 maja 2013, 20:00
Precursor Games tworzy duchowego następcę Eternal Darkness, hitu z konsoli Nintendo Gamecube. Studio szuka pomocy wśród graczy za pomocą inicjatywy na oficjalnej stronie gry – próg wsparcia wynosi 1,5 miliona dolarów. Ponadto udostępniono pierwsze filmiki prezentujące rozgrywkę.

Darkwood – zbiórka pieniędzy na polski survival horror ruszy w przyszłym tygodniu, premiera w 2014 roku
Szymon Liebert, 1 maja 2013, 14:44
W przyszłym tygodniu polskie studio Acid Wizard rozpocznie zbiórkę pieniędzy na Darkwood, wymagający survival horror, który pokazano w marcu. Autorzy przyznają, że od powodzenia akcji na portalu Indiegogo zależy to, jak bardzo rozbudowana będzie gra.

Jagged Alliance: Flashback już na Kickstarterze – zbiórka pieniędzy na powrót legendy
Szymon Liebert, 23 kwietnia 2013, 15:36
Full Control wystartowało ze zbiórką społecznościowe na Jagged Alliance: Flashback. Studio potrzebuje 350 tysięcy dolarów na ten projekt, określany mianem restartu serii. Autorzy chcą gry utrzymanej w klimatach i stylu pierwowzoru.

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (1-7 kwietnia 2013 r.)
Adrian Werner, 8 kwietnia 2013, 12:21
W minionym tygodniu zabrakło nowych zapowiedzi wydawniczych. Aktywni za to byli polscy deweloperzy niezależni, a duzi dystrybutorzy pochwalili się swoimi wynikami.

The Few - ruszyła zbiórka na lotniczego RTS-a polskiego studia Black Moon Design
Adrian Werner, 8 kwietnia 2013, 09:20
Poznański zespół Black Moon Design uruchomił crowdfundingową zbiórkę na RTS-a The Few. Pozwoli on na objęcie dowództwa nad jednostkami powietrznymi biorącymi udział w Bitwie o Anglię.

DreadOut – wypuszczono demo indonezyjskiego horroru, projekt szuka wsparcia na Indiegogo
Adrian Werner, 7 kwietnia 2013, 08:59
Studio Digital Happiness szuka wsparcia dla horroru DreadOut na crowdfundingowym serwisie Indiegogo. Gra oparta będzie starych legendach indonezyjskich i pozwoli na wcielenie się w licealistkę, która uzbrojona w telefon i kamerę video będzie musiała przeżyć w miasteczku opanowanym przez upiory.

Camelot Unchained - ruszył Kickstarter duchowego spadkobiercy Dark Age of Camelot
Adrian Werner, 3 kwietnia 2013, 09:00
Wystartował Kickstarter Camelot Unchained, czyli gry MMORPG zapowiadanej jako duchowy spadkobierca Dark Age of Camelot. W ciągu kilku pierwszych godzin akcji udało się zebrać ponad 560 tys. dolarów.

Sukces crowdfundingowej akcji symulatora zamieszek Riot
Adrian Werner, 18 marca 2013, 12:28
Autorzy symulatora zamieszek Riot mają powody do zadowolenia. Crowdfundingowa akcja na serwisie Indiegogo zakończyła się sukcesem, gromadząc ponad dwukrotnie większą sumę niż wynosił cel minimalny.

Sukces Race the Sun oraz porażki Death Inc. i Project Awakened - Przegląd Kickstarterów (11/03/2013)
Adrian Werner, 11 marca 2013, 12:18
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Torment: Tides of Numenera i Race the Sun oraz porażki Death Inc. i Project Awakened. Przyglądamy się również projektowi Civitas, zapowiadanemu jako duchowy spadkobierca wczesnych odsłon SimCity.

Twórcy Dreamfall: Chapters zebrali ponad 1,5 miliona dolarów
Szymon Liebert, 11 marca 2013, 10:23
Ponad półtora miliona dolarów otrzymało od fanów studio Red Thread Games na produkcję gry Dreamfall: Chapters. Deweloper podziękował uczestnikom akcji na Kickstarterze i zapewnił, że będzie regularnie informował o postępach prac.

Badanie GDC - 44% deweloperów chce skorzystać z crowdfundingu
Marcin Skierski, 4 marca 2013, 11:40
Z badania przeprowadzonego przez organizatorów imprezy Game Developers Conference wynika, że 44% ankietowanych deweloperów ma zamiar skorzystać z crowdfundingu, aby zdobyć fundusze na stworzenie gry. Pokazuje to coraz większą popularność tego modelu finansowania.

Sukcesy Days of Dawn i Mage's Initiation oraz porażka Secret Spaceship Club - Przegląd Kickstarterów (04/03/2013)
Adrian Werner, 4 marca 2013, 10:50
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Days of Dawn, Factorio i Mage's Initiation oraz porażkę Secret Spaceship Club, czyli duchowego spadkobiercy serii Commander Keen.
![Twórcy Skullgirls zbierają pieniądze na rozwój gry – potrzeba 150 tysięcy dolarów [news zaktualizowany]](/i/w/h1/99569448.jpg)
Twórcy Skullgirls zbierają pieniądze na rozwój gry – potrzeba 150 tysięcy dolarów [news zaktualizowany]
Szymon Liebert, 27 lutego 2013, 14:55
Ruszyła zbiórka społecznościowa na rozwój bijatyki Skullgirls. Na dodanie do gry jednej postaci autorzy potrzebują aż 150 tysięcy dolarów. Dużo? Tak, ale tyle kosztuje tworzenie gier - tłumaczą deweloperzy. Na szczęście ich akcja cieszy się sporym zainteresowaniem.

There Came an Echo, RIOT, Mage's Initiation i Skullgirls - Przegląd Kickstarterów (26/02/2013)
Adrian Werner, 26 lutego 2013, 20:37
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy takie projekty jak sterowaną głosem strategię There Came an Echo, symulator zamieszem RIOT, przygodówki Mage's Initiation i Ithaka of the Clouds oraz zbiórkę na dodatkowe postacie do bijatyki Skullgirls.

Ujawniono Heavy Gear Assault - symulator starć wielkich robotów na modelu free-2-play
Adrian Werner, 17 lutego 2013, 13:13
Firma Stompy Bot i studio MekTek ujawniły grę Heavy Gear Assault, czyli symulator wielkich robotów, który skorzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

nGees – ruszyła zbiórka społecznościowa na polską konsolę z Androidem
Szymon Liebert, 8 lutego 2013, 14:40
Ruszyła zbiórka społecznościowa na „pierwszą polską konsolę z Androidem” – tak przynajmniej twórcy akcji określają sprzęt nazwany nGees. Platforma pozwoli grać, oglądać filmy i słuchać muzyki. Na rozruch produkcji potrzeba 395 tysięcy dolarów.

Mały producent chce „uratować” markę Homeworld i zbiera pieniądze na ten cel
Szymon Liebert, 25 stycznia 2013, 13:49
Niezależne studio teamPixel wystartowało ze zbiórką społecznościową, która ma „uratować serię Homeworld”. Deweloper chce kupić prawa do marki od THQ, aby przywrócić jej świetność. W planach jest między innymi stworzenie Homeworld 3. Niestety, akcja budzi pewne wątpliwości.

Black Isle zbiera pieniądze na Project V13 – postapokaliptyczną strategię RPG
Szymon Liebert, 20 grudnia 2012, 13:20
Firma Black Isle wystartowała ze zbiórką pieniędzy na Project V13 – postapokaliptyczną strategię z elementami RPG. Fundusze zostaną przeznaczone na prototyp, który stanie się punktem wyjścia dla właściwiej gry.

Peter Molyneux zbiera fundusze na GODUS – remake kultowego Populousa
Grzegorz Ferenc, 22 listopada 2012, 15:16
Wczoraj w serwisie Kickstarter wystartowała społecznościowa zbiórka funduszy na GODUS – remake Populousa, czyli „symulatora boga” z 1989 roku. Nad projektem pracuje Peter Molyneux i studio 22Cans. Aby móc go zrealizować, twórcy potrzebują 450 tys. funtów.