Ujawniono Heavy Gear Assault - symulator starć wielkich robotów na modelu free-2-play
Firma Stompy Bot i studio MekTek ujawniły grę Heavy Gear Assault, czyli symulator wielkich robotów, który skorzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.
W połowie zeszłego roku firma Stompy Bot ogłosiła, że uzyskała prawa do stworzenia gry osadzonej w świecie Heavy Gear. Wtedy jednak poskąpiono nam szczegółów. Dopiero teraz autorzy ujawnili konkretne informacje na temat projektu i wypuścili pierwszy, wciąż niewiele mówiący, zwiastun.
Gra otrzymała tytuł Heavy Gear Assault i wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. W planach jest jedynie wersja pecetowa. Jednocześnie większość zawartości dostępna będzie bez płacenia prawdziwymi pieniędzmi. Natomiast w wirtualnym sklepiku znajdziemy głównie bonusy przyśpieszające rozwój. Dla bardziej oddanych fanów udostępniona zostanie opcja abonamentowa.
Heavy Gear Assault nie będzie prostą strzelanką. Zamiast tego rozgrywka ma zawierać sporo elementów symulacyjnych, tak aby całość przypominała to, co oferowały poprzednie komputerowe adaptacje. Najlepszą nowiną jest fakt, że większość prac wykona studio MekTek. Dla tego zespołu będzie to pierwszy komercyjny projekt, ale wcześniej ekipa przez ponad dekadę zajmowała się tworzeniem modyfikacji do serii MechWarrior. Ponadto, do firmy dołączyło wielu profesjonalistów, w tym Jack Mamais, czyli główny projektant Heavy Gear II. Zaangażowani w produkcję ludzie doskonale rozumieją zatem specyficzny gatunek, jakim są symulatory wielkich robotów.
Gra powstaje na nowoczesnym silniku graficznym, który będzie realistycznie symulował destrukcję otoczenia oraz uszkodzenia mechaniczne. Roboty w Heavy Gear są stosunkowo małe (w porównaniu do tych z serii MechWarrior) oraz bardzo szybkie, co ma zostać odtworzone również w komputerowej adaptacji. Duża rolę odegra walka w zwarciu, w czym pomoże system kombosów. Ponadto twórcy obiecują bardzo rozbudowany system ulepszania maszyn.
Zarówno MekTek, jak i Stompy Bot to małe niezależne firmy, dlatego postanowiono skorzystać z crowdfundingu. Autorzy mają środki na wyprodukowanie bazowej wersji gry, ale chcą stworzyć coś znacznie bardziej ambitnego, dlatego proszą fanów o wsparcie finansowe. Zbiórka trwa na oficjalnej stronie, a osoby, które wpłacą pieniądze otrzymają ich równowartość w wirtualnej walucie oraz szereg innych atrakcji, takich jak plakaty czy soundtracki.