Ghost of a Tale - sukces zbiórki na przygodową grę akcji z myszą w roli głównej
Crowdfundingowa zbiórka na przygodową grę akcji Ghost of a Tale osiągnęła cel minimalny. Projekt pozwoli na wcielenie się w małą mysz eksplorującą tajemniczą wyspę opanowaną przez szczury zombie.
Po trwającej ponad miesiąc zbiórce na serwisie Indiegogo projektowi Ghost of a Tale udało się wreszcie przekroczyć cel minimalny w wysokości 45 tysięcy euro. W planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera ma nastąpić w połowie przyszłego roku.
Ojcem projektu jest Lionel Gallat, który wcześniej był zatrudniony w filmowych studiach Dreamworks i Universal, gdzie był dyrektorem animacji przy produkcji takich tytułów jak Rybki z ferajny, Lorax czy Jak ukraść Księżyc.
W Ghost of a Tale wcielimy się w humanoidalną mysz eksplorującą świat przypominający czasy średniowiecza, który zamieszkują również inne człekokształtne zwierzęta. Na początku kampanii trafimy na wyspę Periclave. Dawniej w miejscu tym znajdował się obóz armii szczurów, ale obecnie można tam spotkać jedynie ożywione trupy tych gryzoni. Nasz bohater podejmuje jednak ryzyko konfrontacji z potworami, gdyż według legendy na wyspie znajduje się wysoka wieża, na szczycie której ukryto wielki skarb. W trakcie przygód odkryjemy również co tak naprawdę stało się z obozem szczurzej armii.
Ghost of a Tale ma być przygodową grą akcji, więc większość czasu spędzimy na eksplorowaniu lokacji oraz walce z przeciwnikami. System bitewny będzie czysto zręcznościowy i zaoferuje wysoki poziom trudności. W grze znajdą się też rozbudowane elementy platformówkowe oraz przygodowe, w tym liczne zagadki.
Lionel Gallat do tej pory pracował samotnie i dopiero środki zgromadzone na Indiegogo pozwolą mu zatrudnić kilka osób do pomocy. Autor inspiruje się takimi tytułami jak The Elder Scrolls V: Skyrim, Dark Souls czy seria The Legend of Zelda, ale jednocześnie jest realistą i nie zamierza porywać się na grę o ogromnym świecie. Zamiast tego teren wyspy będzie stosunkowo niewielki, ale za to gęsto zapełniony ciekawymi miejscami. Jeśli Ghost of a Tale przypadnie graczom do gustu, to w kolejnych odsłonach skala zostanie zwiększona.