autor: Szymon Liebert
Darkwood sfinansowany – powstanie polski survival horror
Udało się zebrać pieniądze na Darkwood, survival horror, który tworzy trójka producentów z polskiego studia Acid Wizard. Deweloperzy poprosili o wsparcie finansowe na łamach platformy Indiegogo, gdzie otrzymali 40 tysięcy dolarów.
Polski survival horror Darkwood osiągnął sukces na platformie finansowania społecznościowego Indiegogo. Autorom ze studia Acid Wizard udało się zebrać 40 tysięcy dolarów potrzebnych na stworzenie gry na tydzień przed końcem całej akcji. W dotarciu do tego pułapu finansowego pomógł bez wątpienia drugi zwiastun gry, prezentujący kolejny klimatyczny fragment rozgrywki. Pełna wersja Darkwood zostanie wydana w 2014 roku na komputerach PC oraz Mac.
Obecnie na koncie trójki deweloperów z Acid Wizard jest ponad 45 tysięcy dolarów, ale do końca zbiórki zostało jeszcze sześć dni. Jak w przypadku wielu podobnych akcji, wyznaczono dodatkowe pułapy finansowe, które pozwolą wprowadzić do gry ponadprogramowe elementy. Osiągnięcie 150 tysięcy dolarów na tryb multiplayer raczej wydaje się nierealne, ale w zasięgu są inne progi finansowe. Na przykład 55 tysięcy dolarów umożliwi stworzenie DLC.
Grę można wspierać dalej i w ten sposób zapewnić sobie dostęp do pełnej wersji w dystrybucji cyfrowej, co w ramach akcji na Indiegogo kosztuje jedyne 10 dolarów. Płacąc więcej, otrzymamy inne dodatki, w tym koszulkę, poradnik, wydanie pudełkowe, ścieżkę dźwiękową i inne nagrody. Zachęcamy także do pomocy na platformie Greenlight, gdzie tytuł walczy o dostanie się na Steama (podobnie jak wiele innych polskich gier) Studiu Acid Wizard oczywiście gratulujemy sukcesu i czekamy na kolejne wieści o grze. Zapowiada się ciekawa polska produkcja.
Darkwood to survival horror z widokiem z góry, w którym odwiedzimy tytułowy mroczny las. Autorzy starają się stworzyć przerażające doznanie z fabułą zrealizowaną w stylu filmów Davida Lyncha. W Darkwood będziemy eksplorować okolicę za dnia i bronić się przed potworami w nocy. W tym celu będziemy barykadować dom i zastawiać pułapki. Ważną cechą produkcji jest to, że wiele map będzie generowanych proceduralnie. Premiera nastąpi w 2014 roku na komputerach PC i Mac. O grze pisaliśmy w naszym przeglądzie ciekawych polskich projektów.