Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2013, 08:25

autor: Bartosz Woldański

Chasm sfinansowane przez graczy na Kickstarterze

Chasm, niezależna gra zręcznościowa wzorowana na pierwszych odsłonach Castlevanii, została ufundowana przez graczy na stronie Kickstarter sześć dni przed zakończeniem akcji. Twórcy wyznaczyli kolejne progi wsparcia, a inicjatywa potrwa jeszcze do 12 maja.

Chasm będzie oferować kilka trybów rozgrywki - Chasm sfinansowane przez graczy na Kickstarterze - wiadomość - 2013-05-07
Chasm będzie oferować kilka trybów rozgrywki

Niezależnemu studiu Discord Games udało się uzyskać minimalną kwotę potrzebną do stworzenia Chasm – produkcji będącej mieszanką gry zręcznościowej i elementów charakterystycznych dla gatunku RPG akcji. Zbiórka pieniędzy na stronie Kickstarter wystartowała 12 kwietnia i w niespełna miesiąc, kilka dni przed finałem inicjatywy, twórcy zebrali ponad 158 tys. dolarów. Ale na tym nie koniec – akcja potrwa jeszcze do 12 maja.

Studio wyznaczyło kolejne progi wsparcia, począwszy od 160, a skończywszy na 400 tys. dolarów. Pierwszy został już praktycznie osiągnięty, dzięki czemu gracze otrzymają rozszerzoną ścieżkę dźwiękową. Przy wyższym pułapie przewidziano dodanie osiągnięć, trybów Arena, Roguelike czy New game+, a także zaplanowano tłumaczenia na kolejne wersje językowe. Przy zdobyciu najwyższego progu, wycenionego na 400 tys. dolarów, autorzy Chasm przygotują specjalny rodzaj rozgrywki, o którym mają decydować gracze. Biorąc jednak pod uwagę tempo zbiórki, nie ma większych szans, żeby zajść z kwotą tak wysoko.

Grze najbliżej do gatunku metroidvania, który spopularyzowały m.in. pierwsze części Castlevanii - Chasm sfinansowane przez graczy na Kickstarterze - wiadomość - 2013-05-07
Grze najbliżej do gatunku metroidvania, który spopularyzowały m.in. pierwsze części Castlevanii

Chasm to gra inspirowana takimi klasykami jak Metroid, Castlevania, Zelda czy Diablo. Akcja będzie rozgrywać się w świecie fantasy, w którym bohater musi ocalić górnicze miasto przed czyhającym złem. Zabawa ma polegać głównie na eksploracji mrocznych lochów i walce z napotkanymi stworzeniami. Grafika tworzona jest w stylu pixel art, dzięki czemu twórcy zachowają wierność względem klasycznych tytułów z lat 90. Po więcej informacji odsyłamy Was do tego newsa, a najlepiej zapoznajcie się z próbką rozgrywki, pobierając niewielkie demo.

Na powierzchni spędzimy zdecydowanie mniej czasu niż w podziemiach - Chasm sfinansowane przez graczy na Kickstarterze - wiadomość - 2013-05-07
Na powierzchni spędzimy zdecydowanie mniej czasu niż w podziemiach

Premiera gry na PC, Maca i Linuksa odbędzie się w maju 2014 roku. Twórcy toczą rozmowy, m.in. z koncernem Sony, w sprawie przeniesienia produkcji na więcej platform sprzętowych. Nie ma raczej co liczyć na więcej szczegółów przed zakończeniem akcji na Kickstarterze.

Choć gra została już sfinansowana, to ciągle możecie na nią głosować w serwisie Steam Greenlight. Niezależne studio Discord Games chce zainteresować produkcją Chasm jeszcze więcej graczy – do tej pory na stronie Kickstarter wpłatę zadeklarowało prawie 5,7 tys. osób i przekroczono minimalny próg wsparcia o przeszło 8 tys. dolarów. Na zakończenie akcji zostało kilka dni, więc ta kwota ma szansę jeszcze wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt tysięcy.