autor: Bartosz Woldański
Project Phoenix ufundowany w kilka godzin – osiągnięto pierwszy dodatkowy cel
Projekt Phoenix, czyli klasyczny jRPG niezależnego studia Creative Intelligence Arts, odniósł duży sukces na platformie Kickstarter. Gra została sfinansowana zaledwie ok. 9 godzin, a do tej pory udało się osiągnąć pierwszy dodatkowy cel. W ciągu paru dni uzbierano kwotę na poziomie niespełna 400 tys. dolarów.
Project Phoenix, jak brzmi nazwa robocza nowego klasycznego jRPG-a tworzonego przez weteranów branży, został ufundowany na Kickstarterze w niespełna 9 godzin, ale twórcy ustalili niski próg wynoszący zaledwie 100 tys. dolarów, gdyż doszli do wniosku, że niezależnie od uzbieranej kwoty, gra i tak powstanie z nadzieją na zyski ze sprzedaży. W chwili pisania wiadomości uzbierana kwota przekroczyła 380 tys. dolarów, tym samym udało się osiągnąć pierwszy z kilku dodatkowych celów akcji, podwajający liczbę dostępnych utworów muzycznych, modeli postaci oraz potworów.
W kolejnych progach (od 650 tys. do 1,65 miliona dolarów) przewidziano dodanie m.in. systemu modyfikowania postaci, nowych obszarów, wątków pobocznych czy walki w środku… krakena, stwora morskiego znanego z legend. W najnowszym wpisie na stronie Kickstarter omówiono system DRM oraz tryby rozgrywki dostępne w grze (offline i online) i co z nimi będzie się wiązać. Stałe połączenie internetowe umożliwi dostęp do m.in. osiągnięć, automatycznych aktualizacji czy multiplayera (ten ostatni będzie dostępny pod warunkiem uzyskania odpowiedniego celu podczas kickstarterowej kampanii). Minimalna kwota, która zagwarantuje Wam cyfrową kopię Project Phoenix oraz dostęp do zamkniętej bety gry, wynosi 20 dolarów (ok. 63,5 zł). Po więcej szczegółów odsyłamy na Kickstartera.
Czym jest Project Phoenix? Miksem jRPG-a i drużynowej strategii w klimatach fantasy tworzonym przez niezależne studio Creative Intelligence Arts pod wodzą Hiroakiego Yury (Diablo III, Valkyria Chronicles). W składzie zespołu znajdują się osoby, które maczały palce w takich produkcjach, jak The Elder Scrolls V: Skyrim, L.A. Noire, Tenchu, Crysis 3 czy seria Final Fantasy. Za muzykę odpowiada Nobuo Uematsu, kompozytor ścieżki dźwiękowej do wspomnianego kultowego cyklu jRPG-ów. Więcej informacji o tym ambitnym projekcie przeczytacie w naszym poprzednim newsie.
Gra powstaje z myślą o komputerach PC, Mac i Linux oraz – w „pociętej” postaci – mobilnych urządzeniach z systemami Android i iOS. W planach jest także stworzenie wersji na konsole, w tym na PlayStation 4 czy PlayStation Vita, ale to na razie nic pewnego. Wstępny termin wydania został ustalony na połowę 2015 roku.