Sukcesy Days of Dawn i Mage's Initiation oraz porażka Secret Spaceship Club - Przegląd Kickstarterów (04/03/2013)
W najnowszym przeglądzie Kickstarterów omawiamy m.in. sukcesy Days of Dawn, Factorio i Mage's Initiation oraz porażkę Secret Spaceship Club, czyli duchowego spadkobiercy serii Commander Keen.
Witamy w kolejnym odcinku naszego cyklu, który pomoże Wam w zorientowaniu się we wszystkim, co ciekawego dzieje się na Kickstarterze oraz innych serwisach crowdfundingowych. Znajdziecie tu informacje o nowych projektach, udanych zbiórkach i spektakularnych porażkach.
Sukcesy
Days of Dawn
Powody do zadowolenia mają autorzy Days of Dawn. Pod sam koniec akcji udało im się przekroczyć cel w wysokości 50 tysięcy dolarów i ostatecznie zbiórkę zakończyli na kwocie 54 tys. Sukces tego projektu jest o tyle istotny, że było to już drugie podejście studia Bumblebee. Gra będzie pecetowym RPG, które połączy mechanizmy rozgrywki znane z 16-bitowych konsol z atrakcyjną dwuwymiarową grafiką w wysokiej rozdzielczości. Premiera planowana jest na listopad tego roku.
Mage's Initiation
Niecałe dwa tygodnie zajęło autorom Mage's Initiation przekroczenie celu w wysokości 65 tys. dolarów. Gra będzie pecetową przygodówką z silnymi elementami RPG. Głównym źródłem inspiracji była seria Quest for Glory. Wcielimy się w młodego maga, który po ukończeniu szkoły magii musi udowodnić, że jest godzien bycia czarodziejem. Do końca zbiórki zostało jeszcze 18 dni, a zgromadzenie 120 tys. dolarów umożliwi wyprodukowanie wersji na urządzenia mobilne.
Factorio
W dobrym stylu zakończyła się również zbiórka na pecetową strategię Factorio. Autorzy prosili o 17 tys. euro, a ostatecznie udało im się przekroczyć ten cel o 5 tys. Zabawa w grze polega na budowaniu gigantycznych fabryk na obcej planecie. W tym celu trzeba wydobywać surowce, prowadzić badania naukowe, konstruować infrastrukturę oraz odpierać ataki kosmitów. Obecnie gra znajduje się w fazie alpha. Projekt wciąż jest bardzo prymitywny pod względem graficznym i głównym celem akcji na Indiegogo było zgromadzenie środków potrzebnych na kompletne przebudowanie oprawy wizualnej.
Actual Sunlight
Skromny cel w wysokości 2 tys. dolarów kanadyjskich udało się pod sam koniec akcji zebrać autorom Actual Sunlight. Projekt jest interaktywną opowieścią o mężczyźnie cierpiącym na depresję, który krok po kroku zbliża się do decyzji o samobójstwie. Gra ukazała się jako produkcja darmowa, a dzięki środkom zebranym na Indiegogo twórcy będą w stanie opracować komercyjną wersję, ze znacznie lepszą oprawą audiowizualną.
Porażki
Secret Spaceship Club i Worlds of Wander
Spektakularną porażkę na Kickstarterze zaliczył Tom Hall, czyli człowiek, który odegrał kluczową rolę w produkcji takich klasyków jak m.in. Wolfenstein 3D, Doom czy Anachronox. Chciał on zebrać 400 tys. dolarów na Worlds of Wander, czyli zestaw narzędzi pozwalających tworzyć własne platformówki 2D. Pokazem możliwości edytorów miał być Secret Spaceship Club, zapowiadany jako duchowy spadkobierca serii Commander Keen. Ostatecznie użytkownicy serwisu zadeklarowali jedynie 100 tys. dolarów, więc Hall nie otrzymał ani centa. Twórca nie poddaje się jednak i zamierza dokończyć produkcję innymi sposobami.
W toku
XING: The Land Beyond
W dobrym tempie do celu 15 tys. dolarów zmierza gra XING: The Land Beyond. Do końca akcji pozostało jeszcze 28 dni, więc projekt nie powinien mieć problemów ze zgromadzeniem potrzebnej kwoty. Gra będzie pecetową przygodówką, z akcją ukazaną z perspektywy pierwszej osoby. Wcielimy się w duszę zmarłego mężczyzny, który musi odbyć podróż po serii tajemniczych wysp i odkryć prawdę o życiu pozagrobowym. Gracze otrzymają moc manipulowania otoczeniem np. przez przywoływanie deszczu oraz wytwarzanie burz śnieżnych. W planach jest jedynie wersja pecetowa, a premiera planowana jest na październik tego roku.
Aurora Rising
Jednym z najbardziej nietypowych projektów, jakie kiedykolwiek wystartowały na Kickstarterze jest Throw Trucks With Your Mind. Będzie to pecetowa gra bitewna nastawiona na tryb multiplayer, w której maksymalnie 32 graczy ma walczyć ze sobą za pomocą obiektów ciskanych telekinetycznymi mocami ich postaci. Tym, co czyni tę produkcję wyjątkową jest system sterowania, który oparty będzie wyłącznie na falach mózgowych użytkowników. Odczytywane one będą za pomocą urządzenia MindWave firmy NeuroSky, które bada aktywność elektryczną mózgu. Projekt musi do 14 marca zgromadzić 40 tys. dolarów.