autor: Grzegorz Ferenc
Peter Molyneux zbiera fundusze na GODUS – remake kultowego Populousa
Wczoraj w serwisie Kickstarter wystartowała społecznościowa zbiórka funduszy na GODUS – remake Populousa, czyli „symulatora boga” z 1989 roku. Nad projektem pracuje Peter Molyneux i studio 22Cans. Aby móc go zrealizować, twórcy potrzebują 450 tys. funtów.
- Gatunek: strategia – symulator boga;
- Platformy: PC i platformy mobilne;
- Producent: studio 22 Cans z Guildford (Anglia);
- Planowana data premiery: wrzesień 2013;
- Dotychczas zebrane fundusze: 65 tys. funtów z 450 tys. na 29 dni przed końcem akcji.
„Populousa stworzono 22 lata temu i w naszej opinii do tej pory nic nie dorównało doświadczeniu bycia bogiem, jakie ta gra zapewniała” – tak Peter Molyneux i studio 22 Cans uzasadniają rozpoczęcie zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter na projekt GODUS, czyli remake popularnego „symulatora bóstwa” z 1989 roku, którego ostatnia odsłona zawitała na pecety wraz z premierą Populous: The Beginning w 1998 roku.
Twórcy zapowiadają, że „GODUS będzie łączył siłę, możliwości rozwoju i rozmach Populousa z pełną szczegółów strukturą i elementami gry wieloosobowej z serii Dungeon Keeper oraz intuicyjnym interfejsem i technologicznymi innowacjami typowymi dla Black & White”. W tytule wcielimy się zarówno w dobre, jak i złe bóstwo. Będziemy mogli wpływać na kształt „żywego, wyjątkowego i pełnego szczegółów świata”. Rozgrywka ma być prosta przy pierwszym kontakcie, a zarazem niezwykle złożona w dalszej perspektywie. Z czasem wdamy się w walkę z innymi kultami, sterowanymi przez innych graczy. Molyneux obiecuje dużo świeżych rozwiązań, a także „ekscytujące możliwości kooperacji w wymiarze globalnym, rywalizacji oraz tworzenia i niszczenia [świata]”.
Nad GODUS pracuje zespół 22 twórców, wśród których znaleźli się m.in. Tim Rance, twórca dwuosobowego trybu multiplayer w pierwszym Populousie z 1989 roku, a także Paul McLaughlin – wieloletni współpracownik Petera Molyneux. Deweloperzy zdecydowali się na rozpoczęcie zbiórki na Kickstarterze, aby pracować nad grą razem z fanami oraz „zachować nieograniczoną kreatywność”. Docelowo proces produkcji powinien potrwać od siedmiu do dziewięciu miesięcy.
Społecznościowa zbiórka funduszy zakończy się 21 grudnia. W chwili powstawania artykułu autorom udało się zebrać ponad 65 tys. funtów z wymaganych 450 tys. Tak jak w przypadku innych akcji na Kickstarterze, w zależności od wpłaconej sumy możemy liczyć na różnego rodzaju premie. Przykładowo, za 5 funtów uzyskamy dostęp do forum, 15 funtów zapewni nam m.in. własną kopię gry i udział w beta-testach, za 30 funtów otrzymamy dodatkowo zwierzaka w grze, a przy wpłacie 50 funtów będziemy mogli pobrać więcej kopii tytułu i zobaczyć własne imię w grze Curiosity: What’s Inside the Cube? w wersji na urządzenia mobilne.
Populous stworzył podgatunek gier strategicznych, znanych jako „symulator boga”. Wmożliwiał graczowi wcielanie się w bóstwo, które za pomocą swoich mocy zmienia kształ świata i stara się zapewnić odpowiednie warunki do bytowania wyznającemu go plemieniu – często kosztem innych społeczności. Oferował rozbudowaną rozgrywkę w rzucie izometrycznym. Czy dziś tego rodzaju idea znajdzie wystarczającą rzeszę fanów? Przekonamy się o tym już za nieco ponad cztery tygodnie. W przypadku udanej zbiórki funduszy, GODUS ukaże się na PC i urządzenia mobilne, choć twórcy nie wykluczają powstania wersji na inne platformy.