Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 grudnia 2023, 07:30

autor: Adrian Werner

Kontrowersyjny Godus, dzieło (nie)sławnego Petera Molyneuxa, po 10 latach znika ze Steama

Pecetowe wersje gier Godus i Godus Wars, czyli jednych z największych porażek w karierze Petera Molyneuxa, zostały wycofane ze sprzedaży.

Źródło fot. 22cans
i

Smutna saga Godusa, czyli nieudanego duchowego spadkobiercy serii Populous, dobiega końca.

  1. Studio 22cans poinformowało o wycofaniu ze sprzedaży na Steamie gier Godus oraz Godus Wars.
  2. Winą za ten stan rzeczy obarczono nadchodzącą zmianę techniczną w usługach Amazon Web Services, która wpłynie na zdolność deweloperów do dostarczania niezbędnych plików nowym użytkownikom.
  3. Osoby, które wcześniej zakupiły Godus lub Godus Wars, będą mogły nadal pobierać gry ze Steama i kontynuować zabawę.
  4. Co ciekawe, na razie nic nie wskazuje na to, aby Godus został wycofany z dystrybucji na mobilnych systemach iOS i Android.

Przypomnijmy, że Godus zaprojektował Peter Molyneux, czyli ojciec serii Populous. Gra zadebiutowała w 2013 roku we wczesnym dostępie – z którego nigdy nie wyszła – i okazała się wielkim rozczarowaniem. Skalę porażki najlepiej oddaje fakt, że na Steamie raptem 27% wszystkich recenzji chwali ten tytuł, co serwis kategoryzuje jako „w większości negatywny” odbiór produkcji. Jeszcze gorszy wynik, bo tylko 14% pozytywnych recenzji, ma Godus Wars. Ta wydana w 2016 roku produkcja też nie opuściła wczesnego dostępu.

Usunięcie tych gier z dystrybucji raczej nie wywoła żalu u graczy, bo w obie nie gra już prawie nikt. W chwili pisania tej wiadomości w Godus na Steamie bawi się raptem 7 osób równocześnie, a w przypadku Godus Wars jest to tylko jeden gracz.

  1. Gry, które obiecano naprawić, ale słowa nie dotrzymano
  2. Godus – gracz od 4 lat publikuje „raporty nieaktywności” ekipy Petera Molyneux

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej