Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 października 2019, 17:43

Godus - gracz od 4 lat publikuje „raporty nieaktywności” ekipy Petera Molyneux

Prace nad Godus od Petera Molyneux zostały wstrzymane dawno temu bez podania jakichkolwiek informacji na ten temat. Z tą sytuacją nie zgadza się totallyTim – użytkownik platformy Steam, który od 4 lat regularnie publikuje „raport o nieaktywności twórców”, zawierający daty ostatnich aktualizacji symulatora boga.

Peter Molyneux to postać, której nie trzeba przedstawiać. Szef 22 Cans Studios słynie z nieszablonowego podejścia do gier oraz niespełnionych obietnic. Jednym z porzuconych projektów brytyjskiego twórcy są dwie powiązane ze sobą produkcje – Godus (chodzi o wersję na komputery osobiste) oraz Godus Wars. Prace nad tymi tytułami zostały dawno wstrzymane bez podania jakichkolwiek informacji na ten temat. Jak się okazuje, taki stan rzeczy nie podoba się użytkownikowi Steama o pseudonimie totallyTim, który od czterech lat publikuje „raport o nieaktywności” twórców, tym samym namawiając do zgłaszania obu gier.

Mimo 3 lat w produkcji Godus nigdy nie doczekał się pełnej wersji. - Godus - gracz od 4 lat publikuje „raporty nieaktywności” ekipy Petera Molyneux - wiadomość - 2019-10-08
Mimo 3 lat w produkcji Godus nigdy nie doczekał się pełnej wersji.

TotallyTim rozpoczął serię wpisów pod koniec 2015 roku, kiedy to opublikował notkę zawierającą daty ostatnich aktualizacji oraz postów od deweloperów pracujących nad Godus. Od tej pory co tydzień publikuje „raport o nieaktywności” twórców, który na początku 2016 roku wzbogacił się także o dane związane z Godus Wars.

Według najnowszego wpisu, który został opublikowany 5 października tego roku, ostatnie informacje o Godus zostały opublikowane 2 kwietnia 2015 roku i mówiły o „wielkanocnym reskinie”. Godus Wars dawało jeszcze znaki życia 18 marca 2016 roku, kiedy to udostępniono post o urodzinowej wyprzedaży.

Godus został sfinansowany na Kickstarterze w 2012 roku. Według zapowiedzi produkcja miała trafić w ręce graczy dziewięć miesięcy po zakończeniu zbiórki. Tak się jednak nie stało. Premiera wersji na PC nie została dokładnie zdefiniowana (chociaż w międzyczasie tytuł trafił w na urządzenia mobilne), a projekt cały czas znajdował się w fazie Wczesnego dostępu. W ostateczności w czerwcu 2016 roku tytuł stracił swojego głównego projektanta, a większość zespołu przeniesiono do prac nad The Trail. Chociaż zapowiadano, że prace nad Godus będą trwały, to od tamtej pory nie otrzymaliśmy o nim żadnej informacji.

Jeszcze krótsza jest historia Godus Wars. Produkcja stanowiła rozbudowaną o elementy RTS wersję poprzedniczki. Pojawiła się ona we Wczesnym dostępie 3 lutego 2016 roku i była wspierana tylko przez niewiele ponad miesiąc.

Aktualizacja: Godus oraz Godus Wars nie są w sprzedaży na terenie Polski, ze względu na brak ustalonej ceny w złotówkach. Tytuły można zakupić w pakiecie za 14,99 dolara. Serdecznie dziękujemy użytkownikowi o pseudonimie kirdus za przekazanie nam informacji.

Oczywiście obie produkcje nie są już dostępne w sprzedaży. Zostały one zakopane w odmętach Steama, jako nieukończone, porzucone przez twórców. Jedynie nieliczni jeszcze pamiętają o obietnicach, jakie składali deweloperzy. Są wśród nich przede wszystkim gracze tacy jak totallyTim, którzy skusili się na produkt we Wczesnym dostępie i wciąż chcieliby zobaczyć jego ukończoną wersję... albo chociaż odzyskać zainwestowane weń pieniądze.

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej