autor: Bartosz Woldański
Ogłoszono The Long Dark – projekt byłych pracowników Relic, BioWare oraz Volition
Twórcy, pochodzący z takich zespołów deweloperskich jak Relic, BioWare, Riot czy Volition, założyli nowe studio nazwane Hinterland. Ich pierwszym projektem ma być The Long Dark, survival w konwencji FPP.
Niezależne studio Hinterland, założone przez weteranów branży, zapowiedziało The Long Dark postapokaliptycznego FPS-a, kładącego nacisk na warstwę fabularną i eksplorację, zbieranie surowców i poznawanie wiedzy na temat otaczającego świata, który ma być otwarty. Projekt jest wspierany przez kanadyjski program fundacyjny, ale twórcy mają zamiar poprosić o pomoc graczy na platformie Kickstarter. Inicjatywa ma wystartować 16 września – niestety, nie znamy jej szczegółów.
Historia gry opowie o losach pilota Williama Mackenziego, ocalałego z geomagnetycznej burzy, w wyniku której doszło do zniszczenia większości systemów elektronicznych obecnych w Północnej Ameryce. Bohater został jednak odizolowany od reszty ocalałych i zadaniem gracza jest przetrwanie w trudnych warunkach i przemierzanie przez okolice zasypane śniegiem. W trakcie rozgrywki pojawią się wybory moralne, które mają mieć istotny wpływ na przebieg dalszej fabuły. To tylko zarys pierwszego epizodu, gdyż całość ma być podzielona na części (nie wiadomo ile).
Wśród producentów znajdują się tacy ludzie, jak Van Lierop, założyciel studia Hinterland i dyrektor kreatywny The Long Dark (wcześniej twórca takich gier, jak Warhammer 40K: Dawn of War, Company of Heroes czy Far Cry 3), Alan Lawrance (współpracował przy Saints Row i Red Faction), Hokyo Lim (były dyrektor artystyczny studiów Riot Games oraz Giant Sparrow), Marianne Krawczyk (scenarzystka znana z serii God of War, Prince of Persia: Zapomniane Piaski, L.A. Noire czy takich filmów, jak najnowszy Star Trek) czy David Chan (odpowiedzialny za dźwięk i dialogi w Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights i serii Baldur’s Gate).
Produkcja powstaje z myślą o komputerach PC, Mac i Linux. Niestety, nie ujawniono przewidywanej daty wydania gry. Twórcy uchylą rąbka tajemnicy zapewne po rozpoczęciu kampanii na Kickstarterze. Poza kilkoma grafikami nie udostępniono żadnego materiału wideo – byle do przyszłego tygodnia.