autor: Bartosz Woldański
Shadow of the Eternals duchowym następcą Eternal Darkness – ruszyła zbiórka pieniędzy
Precursor Games tworzy duchowego następcę Eternal Darkness, hitu z konsoli Nintendo Gamecube. Studio szuka pomocy wśród graczy za pomocą inicjatywy na oficjalnej stronie gry – próg wsparcia wynosi 1,5 miliona dolarów. Ponadto udostępniono pierwsze filmiki prezentujące rozgrywkę.
Nowo założony zespół Precursor Games oficjalnie zapowiedział projekt Shadow of the Eternals, który ma być przygodową grą akcji w klimatach survival horroru. Aby produkcja została sfinansowana, deweloper musi uzbierać minimum 1,5 miliona dolarów. Kwota obejmie koszty związane głównie ze stworzeniem podstawowego rdzenia produkcji, silnika gry czy opracowaniem pierwszego epizodu.
W rachubę wchodzą także kolejne cele ponad tę kwotę, pozwalające opracować więcej epizodów, postaci, wzbogacić rozgrywkę o nowe elementy czy przenieść tytuł na więcej platform sprzętowych. Minimalny próg wsparcia to 5 dolarów – im większa wpłata, tym analogicznie więcej nagród – m.in. dostęp do całego sezonu, ścieżka dźwiękowa w cyfrowym wydaniu czy dodatkowe elementy dla postaci w grze. Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalnej stronie, gdzie uruchomiono inicjatywę zbliżoną pod względem formuły do Kickstartera.
Zapowiedziane dzieło to duchowy następca Eternal Darkness: Sanity's Requiem, survival horroru opracowanego przez studio Silicon Knight w 2002 roku na konsolę Gamecube. Shadow of the Eternals będzie rozprowadzane w formie epizodycznej (przewidziano łącznie 12 odcinków po 2-4 godziny każdy) na PC i Wii U.
Ujawniono pierwsze szczegóły o nadchodzącej produkcji – jedna z wielu historii przedstawi losy detektywa o nazwisku Paul Becker. Bohater uda się do Luizjany w celu zbadania największej w historii stanu masakry pomiędzy rywalizującymi gangami. Z tej niezwykle krwawej rzeźni żywcem uchodzi zaledwie dwóch ludzi. Przesłuchanie ocalałych to preludium do większej tajemnicy, bowiem fabuła Shadow of the Eternals opowie o wydarzeniach różnych postaci z różnych krajów na przestrzeni przeszło 2500 lat. Wcielimy się nie tylko w detektywa służącego dobru, ale także w podłych złoczyńców. Zawitamy między innymi do Egiptu, Anglii i Stanów Zjednoczonych, a także udamy się na Węgry.
Rozgrywka będzie opierać się nie tylko na walce (również za pomocą magii), ale można spodziewać się wielu wymagających zagadek i mocnych scen oddziałujących na psychikę bohaterów. Świat przedstawiony w Shadow of the Eternals ma być połączeniem wydarzeń historycznych z niepokojącą fikcją. Twórcy zaserwują graczom „doświadczenie jak żadne inne”. To także ma być zasługa technologii, gdyż tytuł będzie napędzać silnik firmy Crytek – CryENGINE.
Warto nadmienić, że nad projektem pracują również ludzie odpowiedzialni za prekursora, w tym założyciel zespołu Silicon Knights – Denis Dyack. Pierwowzór, zatytułowany Eternal Darkness: Sanity's Requiem, opowiadał historię wielu bohaterów z różnych epok. Opowieści zostały zapisane w tytułowej księdze, którą gracz odkrywa na początku gry. Pod względem rozgrywki tytuł przypominał serię Silent Hill, a więc nie skupiał się wyłącznie na walce, ale również na bogatej fabule i zróżnicowanych zagadkach. Wygląda na to, że autorzy chcą zachować najważniejsze elementy oryginału.
W serwisie IGN został udostępniony kilkuminutowy fragment z rozgrywki, pokazujący więcej niż zaprezentowany w weekend oficjalny zwiastun.
Premiera pilota (pierwszego z epizodów) została zaplanowana na trzeci kwartał 2014 roku. Akcja przeniesie nas do Zamku w Czachticach w 1610 roku, a dokładnie do okresu panowania Elżbiety Batory, znanej jako „Krwawa Hrabina”. Wydanie pozostałych odcinków, w późniejszym czasie, jest zależne od zainteresowania graczy wsparciem finansowym ogłoszonego projektu.
- Oficjalna strona internetowa gry Shadow of the Eternals
- Oficjalna strona internetowa studia Precursor Games
Eternal Darkness: Sanity's Requiem to produkcja wydana w 2002 roku wyłącznie na konsolę Gamecube, pierwotnie planowana na Nintendo 64. Odpowiada za nią studio SIlicon Knights, znane między innymi z Blood Omen: Legacy of Kain czy Too Human. Kontynuację Eternal Darkness planowano już w 2006 roku, jednak ostatecznie się nie ukazała, a zespół deweloperski popadł w poważne tarapaty finansowe. Niektórzy z twórców oryginału, w tym Denis Dyack, dołączyli do studia Precursor Games i zamierzają razem, z pomocą graczy, zrealizować duchowego następcę tytułu sprzed ponad dekady.
Eternal Darkness to ambitna gra przygodowa w klimatach survival horroru, która została bardzo dobrze przyjęta przez krytyków i graczy, zbierając oceny średnio na poziomie 92% według Metacritic. Shadow of the Eternals ma być wierne rozwiązaniom z pierwowzoru – akcja nie będzie skupiać się tylko na walce z dziwnymi stworzeniami, tak za pomocą tradycyjnej broni, jak i magii, ale ważną rolę odegrają rozbudowana fabuła oraz wymagające łamigłówki godne najlepszych przedstawicieli gatunku przygodówek. W trakcie rozgrywki – podobnie jak w tytule w 2002 roku – będziemy musieli również dbać o zdrowie psychiczne postaci.