Eternal Darkness: Sanity's Requiem GCN
Jeden z niewielu horrorów wydanych na Gamecube'a. W trakcie rozgrywki poznajemy historie ludzi opisanych w tytułowej księdze. Zabawa nastawiona jest w głównej mierze na odkrywanie kolejnych elementów wątku fabularnego.
Eternal Darkness: Sanity's Requiem Premiera GCN
23czerwca2002
producent: Silicon Knights wydawca: Nintendo Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Resident Evil 4 (2005)
Resident Evil Zero
BloodRayne
Eternal Darkness: Sanity's Requiem jest jednym z niewielu horrorów wydanych na konsolę firmy Nintendo. Warto jednocześnie zaznaczyć, iż opisywanej pozycji zdecydowanie bliżej jest do sagi Silent Hill aniżeli nastawionych na widowiskowe pojedynki tytułów z serii Resident Evil. Za produkcję gry odpowiedzialne jest studio Silicon Knights, które opracowało również konwersję pierwszej części Metal Gear Solid na Gamecube’a.
Gracz w początkowej fazie rozgrywki wciela się w postać młodej kobiety, badającej morderstwo jednego z członków rodziny. Dziewczyna trafia do tajemniczej posiadłości, gdzie odnajduje tytułową księgę Eternal Darkness. W tym momencie rozpoczyna się właściwa część rozgrywki. Gracz poznaje historię wielu osób opisanych w księdze. Każda z przedstawionych postaci żyła w innej epoce, przez co rozgrywka jest wyjątkowo zróżnicowana. Wątek fabularny w trakcie właściwej zabawy odgrywa dość istotną rolę. Gracz musi analizować podawane przez grę informacje, tak aby wyszukiwać wspólne elementy wszystkich przedstawionych historii. Eternal Darkness wzorem klasycznych przygodówek wypełniony jest też licznymi zwrotami akcji.
Właściwa rozgrywka przebiega w zbliżony sposób do wspomnianej już wcześniej serii Silent Hill. W przeciwieństwie jednak do tamtych produkcji sterowane postaci mogą używać magii. Aby móc korzystać z zaklęć należy zbierać porozrzucane w różnych miejscach runa. Na tym jednak zabawa się nie kończy, zdobyte przedmioty trzeba bowiem odpowiednio ze sobą łączyć. Gracz może poznać kilkadziesiąt różnych typów zaklęć, między innymi przyzywających magicznych pomocników czy też wytwarzających pola siłowe. W grze korzystamy również z tradycyjnych typów broni, charakterystycznych dla badanej aktualnie epoki. Napotykane w trakcie zabawy stwory są dość wymagające. Gracz musi poznać ich słabe strony, tak aby móc skorzystać z odpowiednich zaklęć. Na uwagę zasługuje również możliwość atakowania wybranych partii ciała przeciwników.
Inny ciekawy element związany jest z widocznym paskiem zdrowia psychicznego sterowanej postaci. Kolejne walki z potworami mogą ją doprowadzić do obłędu. Przekroczenie określonego przez grę poziomu zaowocuje regularnym pojawianiem się atrakcyjnych wizualnie, ale utrudniających właściwą rozgrywkę halucynacji. Oprawa wizualna gry prezentuje bardzo wysoki poziom wykonania. Na uwagę zasługują zarówno modele postaci oraz przeciwników, jak i otoczenie, które jest wyjątkowo zróżnicowane. Producenci Eternal Darkness zadbali również o mroczną oprawę dźwiękową programu.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,8 / 10 na podstawie 98 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Eternal Darkness: Sanity's Requiem: 16+
Eternal Darkness: Sanity's Requiem Wymagania sprzętowe
GameCube
- Wykorzystuje:
- karta pamięci