autor: Szymon Liebert
Darkwood – zbiórka pieniędzy na polski survival horror ruszy w przyszłym tygodniu, premiera w 2014 roku
W przyszłym tygodniu polskie studio Acid Wizard rozpocznie zbiórkę pieniędzy na Darkwood, wymagający survival horror, który pokazano w marcu. Autorzy przyznają, że od powodzenia akcji na portalu Indiegogo zależy to, jak bardzo rozbudowana będzie gra.
W przyszłym tygodniu ruszy zbiórka pieniędzy na stworzenie gry Darkwood, sandboksowego survival horroru, za który odpowiada polskie studio Acid Wizard – dowiedzieliśmy się od producentów podczas rozmowy przeprowadzonej we wtorek. Deweloperzy zamierzają skorzystać z platformy Indiegogo, czyli alternatywy dla popularnego Kickstartera. Acid Wizard nie kryje, że od powodzenia akcji zależą losy oraz złożoność finalnej gry.
W rozmowie z nami producenci ujawnili, że wybrali Indiegogo ze względu na prostszy proces organizacji zbiórki niż na wspomnianym Kickstarterze. Autorzy nie zdradzili, ile pieniędzy będzie potrzebne, ale zapewnili, że poproszą o absolutne minimum. Jeśli wszystko pójdzie po ich myśli, Darkwood zostanie przeniesiony na silnik Unity, co ułatwi dalszą produkcję. Możliwe jest także wzbogacenie tytułu o tryb kooperacji – pod warunkiem, że uda się zebrać dodatkowe fundusze. Acid Wizard zakładają, że gra pojawi się dopiero w 2014 roku, bo mają jeszcze wiele rzeczy do zrobienia.
Odrębną kwestią jest to, na jakie platformy trafi Darkwood. Panowie z Acid Wizard wyrazili obawy o to, czy dość złożona gra sprawdzi się na padzie – w końcu jest tworzona z myślą o klawiaturze i myszce. Producenci przyznali jednak, że kontaktowały się z nimi zewnętrzne firmy w sprawie ewentualnego przeniesienia tytułu poza pecety (np. na konsole). Na razie jest za wcześnie na to, żeby mówić o jakichkolwiek konkretach. Priorytetem pozostaje edycja na komputery.
Dlaczego Acid Wizard postanowiło skorzystać z finansowania społecznościowego? Trzyosobowe studio nie jest w stanie zapewnić funduszy na produkcję, która wymaga pracy w pełnym wymiarze (do tej pory producenci radzili sobie realizując projekty na zlecenie). Ważne było też to, że Darkwood, pokazany w zaledwie jednym filmie z bardzo wczesnej wersji gry, spotkał się z ciepłym przyjęciem graczy na całym świecie.
Darkwood to survival horror z widokiem z góry, w którym będziemy przemierzać tajemniczy las. Za dnia spotkamy w nim innych mieszkańców. Nocą pojawią się groźne potwory, przed którymi trzeba będzie się bronić. Barykadowanie domu, tworzenie pułapek, modyfikowanie sprzętu – wszystko to znajdzie się w grze. Istotne jest też to, że lokacje w Darkwood będą generowane losowo, co zapewni większą frajdę z rozgrywki. Szczególnie, że śmierć postaci oznacza konieczność zaczęcia zabawy od nowa.