Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2013, 09:59

autor: Adrian Werner

Platformówka Shantae: Half-Genie Hero odniosła sukces na Kickstarterze

Autorom DuckTales: Remastered, czyli ludziom ze studia WayForward, udało się zgromadzić na Kickstarterze 400 tysięcy dolarów potrzebnych na wyprodukowanie platformówki Shantae: Half-Genie Hero. Gra zmierza na PC oraz praktycznie każdą konsolę poza Nintendo 3DS.

Znane m.in. z DuckTales: Remastered i Silent Hill: Book of Memories studio WayForward ma powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nie Kickstarter platformówki Shantae: Half-Genie Hero właśnie przekroczył cel minimalny w wysokości 400 tysięcy dolarów. Do końca zbiórki pozostało dziesięć dni, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu.

  1. Shantae: Half-Genie Hero – strona Kickstartera

Shantae: Half-Genie Hero powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Wii U, Xbox 360 i Xbox One. Premiera gry została zaplanowana na październik przyszłego roku.

Platformówka Shantae: Half-Genie Hero odniosła sukces na Kickstarterze - ilustracja #1

Gra stanowi kolejną odsłonę serii, w skład której wchodzi Shantae, wydane na konsolę Game Boy Color w 2002 roku, oraz wypuszczone osiem lat później na Nintendo DS Shantae: Risky's Revenge. Akcja cyklu toczy się w pełnej magii krainie inspirowanej Baśniami tysiąca i jednej nocy. Tytułowa bohaterka jest hybrydą łączącą po połowie cechy człowieka i dżina. Jej długie włosy są na tyle mocne, aby mogły służyć jako bat w walce. Ponadto poprzez wykonanie określonych ruchów tanecznych brzuchem potrafi przeobrazić się w kilka rodzajów magicznych bestii.

Shantae: Half-Genie Hero ma być tradycyjną platformówką 2D wzorowaną na seriach Castlevania i Metroid. Oznacza to, że struktura poziomów będzie w dużym stopniu otwarta i sami zdecydujemy o kolejności eksplorowania poszczególnych fragmentów świata. Istotną rolę odegra system rozwoju bohaterki. Podczas przygód będzie rozszerzała zakres własnych ruchów tanecznych, które pozwolą na transformacje w nowe rodzaje bestii. Sporo miejsc początkowo ma być niedostępnych i dopiero po pewnym czasie, po zdobyciu nowych umiejętności, będziemy mogli powrócić i pokonać przeszkodę. Nie zabraknie również licznych zagadek.

Kampania podzielona zostanie na rozdziały. Każdy z nich wprowadzi nowe wątki fabularne oraz dodatkowe typy przeciwników, a na jego końcu stoczymy bitwę z bossem. Obecnie twórcy planują trzy rozdziały, ale ich liczba może zostać zwiększona, jeśli uda się uzbierać przynajmniej 600 tysięcy dolarów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej