autor: Bartosz Woldański
Ravensdale – ruszyła zbiórka pieniędzy na nową grę twórców Giana Sisters
Rozpoczęła się zbiórka funduszów na nową grę autorstwa Black Forest Games, studia znanego z wyprodukowania Giana Sisters, klasycznej platformówki sfinansowanej przez graczy. Twórcy proszą o wsparcie ponownie na platformie Kickstarter.
Studio Black Forest Games, twórcy kolorowej platformówki Giana Sisters: Twisted Dreams, wystartowali z kickstarterową kampanią Ravensdale, napakowanej akcją strzelaniny w nietypowej konwencji. Akcja ruszyła wczoraj i potrwa do 16 sierpnia tego roku. Twórcy, by ukończyć projekt, muszą uzbierać przynajmniej 500 tys. dolarów. W chwili pisania wiadomości udało im się uzyskać kwotę przekraczającą 15 tys. dolarów, którą wpłaciło prawie 550 graczy.
Minimalny próg wsparcia, gwarantujący dostęp do gry w wersji elektronicznej, wynosi 15 dolarów (ok. 50 zł). Im wyższa wpłata, tym analogicznie więcej nagród, w tym m.in. ścieżka dźwiękowa w cyfrowym wydaniu, artbook czy wcześniejszy dostęp do wersji alfa i beta. Po więcej szczegółów odsyłamy Was na Kickstartera Ravensdale.
- Zręcznościowa strzelanina w klimacie „garażowego fantasy”, jak określają klimat produkcji sami twórcy
- Gra opracowywana jest w studiu Black Forest Games (Giana Sisters), złożonego z byłych członków zespołu Spellbound (Arcania, Desperados, Robin Hood)
- Kooperacyjna zabawa dla maksymalnie czterech graczy (tak online, jak i offline)
- Premiera gry na PC w maju 2014 roku
Ravensdale pierwotnie miało być action–cRPG-iem w steampunkowym świecie fantasy, ale ten projekt upadł razem ze studiem Spellbound Entertainment, które ogłosiło w ubiegłym roku niewypłacalność. Byli pracownicy niemieckiego zespołu deweloperskiego, znanego m.in. z Arcania: Gothic 4 oraz Robin Hood: Legenda Sherwood, utworzyli potem firmę Black Forest Games. Projekt przeistoczył się w utrzymaną w klimatach steampunkowych platformówkę typu run & gun (uciekaj i strzelaj), skupiającą się na zarówno lokalnej, jak i sieciowej rozgrywce kooperacyjnej i krwawej jatce z orkami i goblinami. Mimo silnego nacisku na zmagania przez sieć, twórcy chcą umożliwić grę również w trybie offline. Autorzy wzorowali się nade wszystko na takich klasykach, jak Contra czy Metal Slug. Obecna wizja tytułu to jednak prototyp, a zatem produkcja znajduje się nadal na etapie koncepcyjnym i do czasu debiutu, który zależy od tego, czy akcja na Kickstarterze zakończy się sukcesem, wiele jeszcze się może zmienić.
Ravensdale ma zadebiutować na PC najwcześniej w maju 2014 roku. Twórcy rozpatrują konwersje na inne platformy sprzętowe, ale na razie zbyt wcześnie na wiążące decyzje w tej kwestii. Możliwe, że pojawią się one jako dodatkowy cel w kickstarterowej kampanii.