Total War Warhammer 3: Tzeentch - wojsko
Na tej stronie poradnika znajdziecie informacje dotyczące wojska, strategii i lordów we frakcji Tzeentch z Total War Warhammer 3.
Aktualizacja:
Niniejsza strona przedstawia opis strategii, które można zastosować w przypadku frakcji Tzeentch z Total War Warhammer 3. Poznacie również jej lordów oraz mocne i słabe strony armii.
Jednostki
Tzeentch to frakcja posiadająca sporo jednostek do walki na dystans, a ich magowie specjalizują się w czarach. W szeregach armii można znaleźć również solidne oddziały latające. Płacą jednak za to cenę w postaci braku dedykowanej artylerii (choć mają strzelające bestie) i małego wyboru piechoty do walki w zwarciu.

W miarę możliwości jak najszybciej w Waszych armiach powinny zadomowić się wielofunkcyjne Różowe Strachulce Tzeentcha (znacznie lepsze niż Niebieskie wersje tych demonów). Pomimo, że są opisane jako jednostki strzelające, to radzą sobie również nie najgorzej w walce wręcz. Drugą podstawową jednostką piechoty, którą chcecie mieć w swoich szeregach, są Opuszczeni Tzeentcha. Jest to jeden z najlepiej opancerzonych oddziałów tej rasy, dzięki czemu będzie w stanie powstrzymać natarcie przeciwnika, zanim nie uporają się z nim jednostki strzelające.
Powinniście również zainteresować się jednostkami latającymi tej frakcji. Warto posiadać w swoich armiach Rycerzy Zagłady Tzeentcha - jest to szybka, dobrze opancerzona i potrafiąca zadać solidne obrażenia latająca kawaleria. Ponadto nie jest złym pomysłem uzupełnienie swoich latających oddziałów o Wyjce Tzeentcha, które dają sobie znakomicie radę z dużymi przeciwnikami.
Z wielkich stworów warto mieć w swojej armii Miażdżycieli Dusz (Tzeentch). Nadają się idealnie do pilnowania Waszych flanek. Posiadają umiejętność przebijania pancerza i nadają się do walki w zwarciu oraz na dystans.
Bariera
Większość jednostek Tzeentch nie posiada mocnego pancerza, nadrabiają to specjalną mechaniką bariery. Posiadają ją wszystkie wojska należące do rasy tych demonów.
To bariera zmniejsza się w pierwszej kolejności, gdy Wasze jednostki są atakowane. Ponadto może się ona odnawiać w trakcie potyczki, jeżeli oddział odstąpi od walki (wtedy uzupełnia się proporcjonalnie do zdrowia wojska).
Strategia bitewna
W związku z silnymi jednostkami strzelającymi, powinniście to wykorzystać. Pozwólcie Waszym armiom osłabić przeciwnika, zanim zmierzycie się z nim w walce wręcz.

Ponadto wykorzystujcie mobilność Waszych oddziałów latających. Miejcie zawsze kilka w obwodzie, aby posłać ich na wrogich strzelców lub wzmocnić linię frontu w miejscu, które tego potrzebuje.
Nie bójcie się dawać swoim żołnierzom nieco oddechu. Z racji tego, że Wasze oddziały posiadają odnawialne bariery, warto z tego korzystać i umożliwić im (o ile to możliwe) regenerację.
Lordowie
Tzeentch posiada jednego legendarnego lorda, jest nim:
- Kairos Tkacz Przeznaczenia
Przywódca Waszej frakcji to mag, podobnie jak inni lordowie i bohaterowie. Pamiętajcie więc, żeby nie wysyłać ich do walki w zwarciu, o ile nie jest to konieczne. Lepiej zrobicie, jeżeli będą stali za linią frontu i razili wroga z oddali czarami.
Komentarze czytelników
Cześć właśnie kupiłem tw 3 czemu mam tylko do wyboru kislew królestwo demonów i jakąś 3 kampania obejmująca cały świat
Czaruś, chętnie pomogę w pisaniu poradnika jeśli jest mozliwość. Machnąłem już dwie kampanie frakcjami Kataju ( i ponad połowe lodowym dworem) a w Total War'y gram od roma ;)
Cześć! Ja gram od Shoguna, pamiętam czasy, kiedy nie było chodzących postaci, a figurki... jestem już stary :)
Dzięki za ofertę pomocy, doceniam :D Nie mam niestety uprawnień do przyjmowania nowych autorów. Dział poradników jednak zawsze szuka. Szczegóły poznasz pod tym adresem: https://firma.gry-online.pl/praca/poradniki/
Zróżnicowana armia to podstawa? Co to za gó…o porady? Serio nie ma tu za grosz prawdy. Nie zrobiliście konkretnej recenzji, a za porady się bierzecie. Te informacje to parodia. Czas na poważniejszą naukę, może nie taką jak LegendofTotalWar, ale postarajcie się chociaż trochę.
YYY OK :D
Informacja dla Wszystkich - jestem człowiekiem, więc mogę być omylny lub coś przeoczyć! Dlatego też jestem otwarty na dialog i KONSTRUKTYWNĄ krytykę - zapraszam do komentowania. Jeżeli są błędy, to miło by było wiedzieć, co jest złe :) Niestety komentarz powyżej tych przesłanek nie spełnia! Ale i tak na niego odpowiem, bo jestem miły.
Zróżnicowana armia to podstawa - piechota do walki w zwarciu, strzelcy, artyleria i konnica spełniają w wojsku różne role, jeżeli chcecie się dowiedzieć jakie, to zapraszam do lektury poradnika! :D Jestem przekonany, że istnieją strategie, w których armia złożona z samej artylerii czy łuczników konnych zniszczy wszystkie pozostałe, jednak ten poradnik nie ma na celu "serowania" gry. Oczywiście nie wszystkie frakcje mogą stworzyć zrównoważone armie, dlatego przy każdej rasie daję osobne porady w kwestii strategii. Pozdrawiam!
Całkowita racja, w żadnym TW Warhamerze chyba nie było frakcji, którą dobrze się gra "zróżnicowaną armią".
W trójce jest jeszcze większa przepaść (szczególnie u chaosytów) i w zależności od fazy gry zupełnie inne jednostki będą nam potrzebne.
Samo posiadanie konnicy jest mocno dyskusyjne, bo zwykle ma problem z wycofaniem się, ale to jest dość znane i zastępowalne potworami, lordami, a w niektórych frakcjach nawet artylerią. Chyba jedyną konną jednostką, która w jakiś sposób sobie razi są konni strzelcy.
Zrezygnowanie z danych typów oddziałów też jest przydatne, by lepiej porozdzielać pkt. doświadczenia.
Raczej w tym fragmencie przydałby się tekst, że warto się zastanowić w jakie typy jednostek będziemy danymi armiami iść, bo część jest diablo skuteczna w obronie, a część w ataku i dobrze jest robić wyspecjalizowane armie stawiające na 2-3 typy jednostek.
A widzisz, ciekawy punkt widzenia. Z mojej strony mogę powiedzieć, że pograłem trochę konnicą w Warhammerrze 3 i często korzystałem z taktyki - atak, ucieczka, co pomogło mi kilka bitew wygrać. Kluczem było wycofać wojsko w odpowiednią stronę i nie dać się otoczyć. Nie natrafiłem na jakieś wielkie trudności w stosowaniu tej taktyki. Stąd taka porada, a nie inna - nie napisałbym niczego, co nie działało u mnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
